Software EaseUS Todo Backup Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

clauw

Steunend lid
Vip Lid
1) EaseUS Todo Backup Home is een goed programma. Ik gebruik het zelf ook.
Anderen zijn weer enthousiast over Macrium Reflect, waarvan ook een gratis versie is.
en
2) Voor de zekerheid kun je van tevoren een volledige systeemback-up maken, die je op een externe harde schijf laat zetten.
Natuurlijk moet je ook in staat zijn om die back-up terug te zetten wanneer Windows onverhoopt niet meer wil opstarten. Daarvoor moet je een herstelschijf maken met hetzelfde programma als waarmee je de back-up maakt.

Ik heb bovenstaand programma (1) nu op mijn laptop...maar allemaal in 't engels .
Volgens (2) moet ik een "volledge systeemback-up" maken, en ook nog een herstelschijf .
Hoe doe ik dat met dit programma...mijn engels volstaat niet om dit goed te begrijpen...en heb schrik om iets verkeerd of onvolledig te doen.
Ik zou daarna immers mijn windows versie 1904 willen upgraden ..
Roger
 
Ja, EaseUS Todo Backup Home is in het Engels. Tijdens de installatie kun je kiezen uit een aantal talen:
edbb1cba6c-Ashampoo_Snap_2021.01.25_15h50m10s_010_.png

Maar Nederlands zit daar niet bij.

Ik ben voor jou op zoek gegaan naar een Nederlandstalige handleiding en geef er hier twee:
1. https://www.pc-helpforum.be/topic/61409-easeus-todo-backup-free-89-handleiding/
Die handleiding gaat over versie 8.9 en is 5 jaar oud, maar nog wel bruikbaar,
De nieuwste versie is versie 13. Sommige knoppen zullen in die nieuwe versie op een andere plaats zitten.
2. https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/van-back-up-tot-kloon-met-easeus-todo-backup/
Deze handleiding is 1 jaar oud.

Ik zou daarna immers mijn windows versie 1904 willen upgraden ..
Die versie bestaat niet. Wel versie 1903 of versie 1909. Welke versie heb jij?
Ook is het van belang om te weten waarom jij de nieuwere versies van Windows 10 niet kunt installeren of niet aangeboden krijgt.
Klik op Start > Instellingen (= het tandwiel) > Klik op Bijwerken en beveiliging > Klik op de knop Naar updates zoeken.
Wacht totdat je pc klaar is met zoeken. Mak dan een printscreen van wat je te zien krijgt en plaats die afbeelding op het forum.
 
"Productcode wijzigen of uw versie van Windows upgraden" heb ik nog niet durven doen

Zou je ook niet helpen, want je wil niet upgraden, wel updaten.
Upgrade wil zeggen dat je van je Home versie naar vb. een Pro versie zou willen gaan (en dus bijbetalen).
Productcode wijzigen wil zeggen dat je die aankoop al hebt gedaan en die code nu wil ingeven om het resultaat zich te zien activeren.
Geen van beide hebben iets te maken met je probleem.
 
Productcode wijzigen of uw versie van Windows upgraden" heb ik nog niet durven doen
PhilipV gaf hier al een uitstekend antwoord op. Je moet geen van beide doen! Absoluut niet!

Clauw heeft nog versie 1909, maar het goede nieuws is dat die versie helemaal is bijgewerkt. Hij heeft de meest recente build voor die versie. Dat wil zeggen dat Windows Update bij hem goed werkt. Versie 1909 wordt nog steeds ondersteund. Die versie zal beveiligingsupdates blijven ontvangen tot 11 mei 2021.

Clauw postte zijn vraag aanvankelijk in het topic van MRMJC. Volgens PhilipV hebben MRMJC en clauw dezelfde ervaringen met Windows Update. Dat is volgens mij niet het geval.
MRMJC kreeg in het Venster Windows Update de volgende mededeling te zien: "De Windows 10-update voor mei 2020 komt eraan. Wanneer de update klaar is voor uw apparaat, verschijnt de update op deze pagina."
We weten intussen waarom MRMJC die mededeling kreeg: de oorzaak was bij hem de dwarsliggende Conexant driver. Na verwijdering van die driver kan hij de upgrade naar versie 20H2 wel uitvoeren.
Clauw heeft die mededeling echter niet gekregen. Die mededeling staat niet in het knipsel dat hij liet zien. Het is dus onduidelijk waarom hij versie 2004 of 20H2 niet aangeboden krijgt.
Als clauw intussen een back-up heeft gemaakt en ook weet hoe hij die kan terugzetten, kan hij de upgrade naar versie 20H2 gaan forceren. Ja, versie 2004 mag hij overslaan.
Let op: de back-up laat je altijd op een externe harde schijf zetten. Nooit op een andere partitie die deel uitmaakt van de harde schijf waar ook Windows 10 op staat.

Wat moet je gaan doen om de upgrade naar versie 20H2 te forceren:
Ga naar deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Klik daar op de knop Update nu
Je downloadt dan het volgende bestand:
1.26_12h30m06s_001_Windows10Upgrade9252-exe_openen.png

Klik op Bestand opslaan.

Nadat de download voltooid is, moet je alle apparaten behalve je monitor, toetsenbord en muis loskoppelen. Printers en externe harde schijven moeten dus losgekoppeld zijn.
Om de upgrade zo goed mogelijk te laten verlopen kun je ook het best je virusscanner verwijderen, wanneer dat een virusscanner van een derde partij is, zoals Avast, Avira, Bitdefender enz. Gebruik jij echter Windows Defender als antivirus, dan moet je die gewoon ingeschakeld laten.
Gebruik jij de Premium versie van Malwarebytes? Dan dat programma liefst ook verwijderen. Nadat de upgrade succesvol voltooid is, mag je die scanners van derden weer opnieuw installeren. Antimalwarescanners van derden kunnen namelijk soms tegenwerken tijdens een upgrade.

Heb je deze voorbereidingen getroffen, dan mag je met de rechter muisknop klikken op het gedownloade bestand met de naam Windows10Upgrade9252.exe. In het contextmenu klik je dan op Als administrator uitvoeren.
Volg daarna de aanwijzingen op je scherm.
Doe dit pas wanneer je er voldoende tijd voor hebt.
Succes!
 
Beste Porrelaar, inderdaad, ik wil slechts mijn huidige windows-versie updaten.
Bedankt voor uw informtie.
Ik gebruik avast, een betaalde versie.
Als ik u goed begrijp dat moet ik dat programma op mijn laptop verwijderen ?
Roger Clauw
 
Als ik u goed begrijp dat moet ik dat programma op mijn laptop verwijderen ?
Het is geen moeten, het is een advies.
In het verleden lag Avast wel eens dwars bij een upgrade naar een nieuwere versie van Windows 10. Niet bij iedereen, maar bij sommige gebruikers van Avast.
Maar zelf houd ik me niet aan mijn eigen advies. Ik gebruik Panda Free op mijn pc. En ik heb dat programma nog nooit uitgeschakeld of verwijderd wanneer ik wilde upgraden naar een nieuwere versie van Windows 10.
Maar ik vind het zelf leuk om problemen op te lossen. En de meeste mensen hebben geen behoefte aan problemen. Die willen gewoon dat hun computer goed werkt.
Als jij de licentiegegevens van Avast hebt genoteerd, dan kun je Avast verwijderen. Daarna de computer opnieuw opstarten via klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.
Dan de upgrade in gang zetten.
Pas wanneer die upgrade naar versie 20H2 met succes is voltooid, ga je Avast weer downloaden en opnieuw installeren.
 
Dag "porrelaar",
Ik heb gisteren 2 x poging ondernomen om wijn windowsversie 1909 te upraden...en 2 x mislukt.
Wat gebeurd er : ik zie het "wieltje" draaien en te "teller" stijgen tot...85, 86 % en dan ..
stop met aan aanpassen....en krijg dan een scherm waarop onderaan staat " aanpassingen worden verwijderd.
Dat duurt een tijdje en ik krijg terug een onaangepaste versie.

1) De eerste poging heb ik gedaan met wat u hebt meegedeeld (zie hierna)
1612272485128.png

Nadat alles terug in de oude versie stond kreeg ik het volgende bericht:
1612272732719.png

Bij de tweede poging gebruikte ik
1612272815811.png

Hier kreeg ik geen bericht na dat alles terug in de oude versie stond.

Ik begrijp het niet...
Ik had wel de "Avast Premium Security" laten staan en dus niet verwijderd zoals u mij eerst had geadviseerd.
Zou dit dan de reden kunnen zijn?
 
Loop die punten eens na, bellen naar Microsoft is ook een optie die ook wordt vermeld.
 
Beste (Lange pier)
Bedankt.
Ik heb de punten nagezien en optie vier gevolgd; t.t.z. :
1612463713092.png

UIteraard opdracht als adminstrator laten uitvoeren.
Ik zag daarna in het log-bestand een enorme lage lijst met aanpassingen.
Daarna heb ik opnieuw windows-updateassistent gestart. en. VOLLEDIG GELUKT.
Ik heb nu de laatste windowversie op mijn laptop die bovendien perfect werkt.
Dus...bedankt voor uw medewerking.
Roger Clauw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan