Opgelost defender

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wil windows defender

verwijderen van mijn pc
maar het lukt niet
ook niet via service
hij zegt steeds
kan disableantispyware niet bewerken, er is een fout opgetreden bij het schrijven van de nieuwe inhoud van de waarde
 
Windows Defender permanent uitzetten via het register


Wil je Windows Defender voor altijd uitschakelen.
Rechts klik op start en kies het vak uitvoeren ..type vervolgens regedit en klik op ok..
ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Policies / Microsoft / Windows Defender ..
selecteer de map Windows Defender en maak een nieuwe Dword 32 bits sleutel aan ..
geef deze de naam DisableAntiSpyware met de waarde 1

*door dat je deze de waarde 1 geeft schakel je de Windows Defender permanent uit
notie : door deze dan weer de waarde 0 te geven kun je de Windows Defender weer reactiveren indien dit gewenst word ...

je zegt nu dat je de DisableAntiSpyware NIET kunt bewerken ...ben jij dan wel de administrator !


Ashampoo_Snap_zondag 16 augustus 2020_06h17m37s_001_.jpg


Ashampoo_Snap_zondag 16 augustus 2020_06h20m22s_002_.jpg


Ashampoo_Snap_zondag 16 augustus 2020_06h27m52s_004_.jpg
 
inderdaad gaf ik enkel aan wat de mogelijkheden zijn ..
ik begrijp echter wel waarom men deze Defender uit wilt schakelen , wellicht blijft deze zich opdringen met meldingen aangaande "gevaarlijke " apps alhoewel er een ander beveiligingsprogramma in gebruik is !
*indien men géén andere wenst te gebruiken dan is de Windows Defender best wel aan te bevelen .. gebruik men echter ook de Malwarbytes premium dan speelt soms de app en browserbeheer op vanuit het Windows beveiliging centrum en in dit geval is het misschien wel aan te raden om de Defender bij name de DisableAntiSpyware uit te zetten .. zodat deze geen parten speelt .
 
Waarom jij dat geen goed idee vindt ontgaat mij.
Of ben je net als de Paus (wij weten wat goed voor U is.)
Oh, er zijn redenen legio ... en die kun je zelf ook vinden als je beetje rondleest.
Om maar het meest opvallende te noemen : bij elke feature update is Defender weer terug ! Als je om de 6 maanden in de Registry zitten wroeten wil vermijden laat je dat dus best gewoon erop staan ... Je hoeft het daarom nog niet te enablen, dat klopt ... zet het dan af (zie hoger) maar probeer het niet te slopen.
 
ik weet niet waarom men Defender zou willen verwijderen of uitschakelen. het is voor het ogenblik de beste gratis virusscanner.
ook ik werkte met een andere scanner, Avast free. die heb ik verwijderd.
ik denk als je een andere virusscanner gebruikt, defender automatisch op de tweede plaats komt en zichzelf uitschakelt.
ook had ik(ik beken) een illegaal programmaatje staan, en na het verwijderen van Avast kwam Defender onmiddellijk tussen en Avast niet! ill. prog. dus verwijderd.
als je dan toch om één of andere reden Defender tijdelijk wil uitschakelen is het misschien aan te raden om internet ook tijdelijk af te sluiten.
met dit prog. lukt dat gemakkelijk: http://www.crystalrich.com/internetoff/
maar zoals Philip zegt; geen goed idee.
 
Defender is een van de vervelendste programma's die ik ken.

Mag dat ook?

Waarom? Als die al melding zou maken, dan is dat met reden...
En men heeft altijd de keuze een ander AV product te gebruiken. Defender plaatst zich zonder problemen op de achtergrond (disabled) dan.
Dus ik zie nergens problemen hier. Tenzij mensen die alles aan Microsoft defacto slecht vinden natuurlijk, maar daar ga ik niet verder op in... dat is een hopeloze zaak.
 
@fried
Kan ook perfect met het gratis portable tooltje Defender Control.
Hiermee kan je Defender on the fly aan- of uitzetten zonder iets in het register of met de services to moeten doen.
Wil jij nu en dan je ABS op je auto uitschakelen ?
Ik denk het niet, zie geen reden ... hier dus ook niet ... Defender gewoon zijn werk laten doen. Dat doet die goed overigens ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan