Windows 11 windows defender beveiligings geschiedenis

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

We hebben het hier al uitgebreid over gehad over de meldingen in mijn defender beveiligingscenter.
Het topic werd gesloten door Philipe.

Ik keek daar vandaag toevallig in en wat zag ik

1721334800518.png

kan iemand me uitleggen hoe ik die melding krijg terwijl dit programma niet op mijn pc staat en toch 1/7 als verdacht werd aanzien en staat in een andere melding als actief????

En terwijl we toch in het center zitten krijg ik ook altijd de melding als ik Belarc adviser wil laten draaien deze melding:


1721334961954.png



hoe kan ik voorkomen dat ik die wel kan laten werken.

Dank je

Ed
 
Waarom mag ik mijn programma's niet in mijn map documenten zetten , in een map genoemd "programma's, waar ZET IK DIE DAN BETER aub???
Mag uiteraard, maar dan staan programma's, downloads en Word, Excel en andere - je persoonlijke documenten allemaal door mekaar in één pot ... jouw keuze, maar het maakt het er niet overzichtelijker op en dat ondervind je zelf toch dagelijks merk ik !
 
Denk @PhilipV vermoed je die programma's in Gebruikers\naam\Documenten\Programma's hebt staan wat idd niet aan te raden is.
Ik denk je op D: de map D:\Documenten\Programma's gemaakt hebt? Daar doe je mee wat je wil.
Klopt ... je hebt dus een map documenten in je user profile én een map documenten op je D-schijf, manueel aangemaakt.
Ik hoop alleen dat je het onderscheid nog in gedachten hebt en goed weet wat je waar zet...

Je maakt het jezelf soms wel héél moeilijk vrees ik om door het bos de bomen nog te kunnen zien.
 
dit staat er in mijn map, gebruikers, naam, documenten, alleen dat staan
Bekijk bijlage 255287
en op mijn D schijf staat dit, je zet toch geen bestanden en programma's op de C schijf,


1721420414250.png

ik heb de inhoud van de C schijf verplaatst naar mijn lokaal account op aanraden van een IT'er
ik weet perfect waar mijn programma's staan, trouwens de niet geïnstalleerde staan op een EHD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Deus: C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Scans\History\Service dit heb ik niet staan in mijn C:\ bedôel je program files??
Nee, ik bedoel wel degelijk:
C:\PROGRAMDATA\Microsoft\Windows Defender\Scans\History\Service
en
C:\PROGRAMDATA\Microsoft\Windows Defender\Scans\History\Service\DetectionHistory
Daarin vind je dan weer mapjes:
[00]
[01]
[02]
etc.
Waarin je dan de meldingen vindt.
Je kan ze wel zien en openen maar niet wissen als je windows opgstart is.
Ik start altijd op met een Linux of PE, opstaren in veilige modus werk miss ook.

Alles wissen heb ik al gedaan, dan is de history volledig weg.
 
en op mijn D schijf staat dit, je zet toch geen bestanden en programma's op de C schijf,

Bekijk bijlage 255288
ik heb de inhoud van de C schijf verplaatst naar mijn lokaal account
en waar staat je 'lokaal account' dan, denk je ?
De screenshot die je laat zien is overigens geen overzicht van mappen, maar van bibliotheken - een manier van Windows om zaken weer te geven die in je lokaal account zitten ... en die lokaal account ofte profiel staat in C:\users of C:\gebruikers naar gelang je taal ...

woordje uitleg : zie hieronder :

In Windows 11 zijn zowel mappen als bibliotheken belangrijke concepten voor het organiseren van bestanden en gegevens, maar ze dienen verschillende doelen en werken op verschillende manieren. Hier is een uitleg van de verschillen tussen beide:

### Mappen

1. **Wat is een map?**
- Een map is een locatie op je computer waar je bestanden kunt opslaan. Het is een fundamentele opslagstructuur in het bestandssysteem van Windows.

2. **Kenmerken van mappen:**
- **Fysieke locatie**: Mappen bevinden zich op een specifieke locatie op de harde schijf of een ander opslagapparaat.
- **Hiërarchische structuur**: Mappen kunnen genest zijn, wat betekent dat een map andere mappen kan bevatten (submappen), waardoor een hiërarchische structuur ontstaat.
- **Directe toegang**: Bestanden en submappen binnen een map kunnen direct worden geopend door naar die map te navigeren.
- **Beheer en organisatie**: Gebruikers kunnen mappen maken, hernoemen, verplaatsen en verwijderen om hun bestanden en gegevens te organiseren.

### Bibliotheken

1. **Wat is een bibliotheek?**
- Een bibliotheek is een virtuele collectie van mappen die bestanden van verschillende locaties op je computer samenbrengt en weergeeft als één enkele verzameling.

2. **Kenmerken van bibliotheken:**
- **Virtuele locatie**: Bibliotheken bestaan niet als fysieke locaties op de harde schijf, maar verwijzen naar mappen die zich op verschillende fysieke locaties kunnen bevinden.
- **Gecombineerde weergave**: Een bibliotheek toont inhoud uit meerdere mappen alsof ze zich in één map bevinden, waardoor het gemakkelijk wordt om gerelateerde bestanden op verschillende locaties te beheren.
- **Flexibiliteit**: Gebruikers kunnen mappen toevoegen of verwijderen uit een bibliotheek zonder de fysieke locatie van die mappen te wijzigen.
- **Standaardbibliotheken**: Windows 11 bevat standaardbibliotheken zoals Documenten, Muziek, Afbeeldingen en Video's, maar gebruikers kunnen ook hun eigen bibliotheken maken.

### Samenvatting van de verschillen

- **Fysieke vs. virtuele structuur**: Mappen zijn fysieke locaties op de harde schijf, terwijl bibliotheken virtuele verzamelingen zijn die inhoud uit meerdere fysieke locaties combineren.
- **Organisatie en toegang**: Mappen worden gebruikt voor de directe organisatie van bestanden op een specifieke locatie, terwijl bibliotheken een bredere kijk bieden op bestanden die verspreid zijn over verschillende mappen.
- **Flexibiliteit**: Bibliotheken bieden meer flexibiliteit omdat ze bestanden van verschillende locaties samenbrengen zonder de daadwerkelijke opslagstructuur van die bestanden te veranderen.

Kortom, mappen en bibliotheken zijn beide nuttige hulpmiddelen voor het beheren van bestanden in Windows 11, maar ze hebben verschillende functies en toepassingen. Mappen zijn handig voor de fysieke organisatie van bestanden, terwijl bibliotheken een handige manier bieden om gerelateerde bestanden van verschillende locaties samen te bekijken en beheren.
 
Laatst bewerkt:
Klopt ... je hebt dus een map documenten in je user profile én een map documenten op je D-schijf, manueel aangemaakt.
Ik hoop alleen dat je het onderscheid nog in gedachten hebt en goed weet wat je waar zet...

Je maakt het jezelf soms wel héél moeilijk vrees ik om door het bos de bomen nog te kunnen zien.
die mappen afbeelding, daar staat niets meer van op de C schijf, die gaan rechtstreeks daar de D en de E schijf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan