Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png

Laatst bewerkt:
Met u meegeleverde programma is het mij niet gelukt, maar ik het wel voor een deel in orde gekregen met EaseUs partion. Dit is het resultaat. Niet 100% wat ik wilde, maar heb toch ruimte erbij met een apparte partitie.

schijfbeheer1.jpg

Je hebt je partities versleuteld met Bitlocker... Kan wel een reden zijn waarom niet alle software hiermee overweg kan. En ook zeker niet buiten Windows om. Moest je ooit data willen recoveren, moet je wel opletten en is de kans groter dat je geen recovery software kan gebruiken.

zoals Ddragon aangeeft heb je bitlocker gebruikt ...dit is niet zo verstandig geweest !
je zou dan ook de herstelsleutel moet vermeld krijgen toen je bitlocker-stationsversleuteling heb toegepast ..
je kreeg dan een ID nummer te zien xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx (bestaande uit cijfers en letters)
en je kreeg ook een herstelsleutel te zien xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx (bestaande uit enkel cijfers)
je heb de ID nummer nodig om te bevestigen dat jij de eigenaar ben en dat jij deze wederom wilt vrij geven de herstelsleutel dien jij dan in te geven om het station weer te ontgrendelen .

zoals Ddragon aangeeft heb je bitlocker gebruikt ...dit is niet zo verstandig geweest !
je zou dan ook de herstelsleutel moet vermeld krijgen toen je bitlocker-stationsversleuteling heb toegepast ..
je kreeg dan een ID nummer te zien xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx (bestaande uit cijfers en letters)
en je kreeg ook een herstelsleutel te zien xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx (bestaande uit enkel cijfers)
je heb de ID nummer nodig om te bevestigen dat jij de eigenaar ben en dat jij deze wederom wilt vrij geven de herstelsleutel dien jij dan in te geven om het station weer te ontgrendelen .

Ik heb geen weet van bitlocker hoor. Ik heb dit in ieder geval niet gedaan. Ik heb ook geen reeks nummers gekregen.

ga dan eens naar het configuratiescherm en klik vervolgens bitlocker eens aan is deze bij u ingeschakeld ...
hier allezins niet en zie ik dus de optie om deze als nog in te schakelen ... dit ga ik dus zeker niet doen ...

Ashampoo_Snap_2015.07.09_23h02m02s_002_.png

*staat deze bij u ingeschakeld dan kun je deze vervolgens ook uitschakelen ....hopelijk word er je geen herstelcode gevraagd .

Heb ondertussen al de codes gevonden, maar waar ik die moet ingeven om partities vrij te geven weet ik niet zo meteen te zeggen.
Heb me al suf gezocht. Maar het lijkt helemaal niet op wat jij toont en niet op wat er in dat youtubefilmpje te zien is.

het filmpje heb ikzelf aangemaakt ...met ashampoo snap 7

ik weet dus niet wat jij te zien krijgt ...
zou het mogelijk zijn er of een filmpje van aan te maken of een afbeelding neer te zetten..!

Sorry Qtex dat het een beetje geduurd heeft, maar hier is het dan. Had het wel al eerder gevonden, maar door een omstandigheid met mijn pc RAZOR adaware en een bijeenkomst 11 Juli was het er nog niet van gekomen.
bitlocker.jpg

raar dat je niet meer opties te zien krijgt ....

ik heb hier als proef effe de test gedaan en kreeg nadien meerdere opties ..
waaronder ook de bit-locker stationsvergrendeling opheffen bij vermeld werd ... (Bit-Locker uitschakelen )
door deze vervolgens aan te klikken werd het station ook weer vrijgegeven ...

Ashampoo_Snap_2015.07.12_17h46m01s_004_.png

Ik heb maar 1 lijntje, en daar stopt het. Maar ik heb volgens mij ook niet zelf die bitlocker aangemaakt hoor. Misschien nog een foutje in de insider die nog gefikst moet worden?

ik was ook al aan het denken geweest dat jij deze vergrendeling niet opgestart kon hebben immers wist je zelf niet eens waar deze te vinden was en kom ook op de conclusie uit dat dit gebeurde nadat je de Easeus partition master heb gebruikt !

ik was ook al aan het denken geweest dat jij deze vergrendeling niet opgestart kon hebben immers wist je zelf niet eens waar deze te vinden was en kom ook op de conclusie uit dat dit gebeurde nadat je de Easeus partition master heb gebruikt !

Mijn netbookje heeft het al altijd gehad blijkbaar. Dit is een screenshot van toen in ik nog windows 8.1 had. In de zesde maand. Kijk maar naar de datum.
partitie.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan