Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png

Laatst bewerkt:
If the file system is ReFS, exFAT and Bitlocker, AOMEI Partition Assistant does not support to resize them, but can recognize them and do some basic management operations such as move partition, delete partition, etc.

Maw, AOMEI Partition Assistant kan niet volledig overweg met die partities welke encrypted zijn door Bitlocker.

verklaar dan eens waarom dat slotje u bekent voorkomt ...
eerder in bericht #30 waar deze afbeelding van je schijfbeheer geplaatst werd had jij dat slotje niet !

Bekijk bijlage 14730

nadat je de Easeus partition master heb gebruikt is deze tevoorschijn gekomen ..bericht #167

Bekijk bijlage 14732

Staat duidelijk (Met bitlocker versluiteld) In screenshot van bericht #30.... Was dus wel altijd al aanwezig.

Het is volgens mij niet nodig om bitlocker uit te schakelen op die partities om je C te vergroten. Voor zover ik kan volgen heb je op die nieuwe 2de partitie niets staan. Verwijder die volledig via Windows schijfbeheer en vergroot daarna je C partitie met datzelfde Windows schijfbeheer (rechtsklik op je C en kies daar voor uitbreiden(?) - Expand (Eng). Dit gaat alleen als de achterban (de schijfruimte achter de C partitie) leeg is = vrije ruimte. Andere tools zijn niet nodig voor deze operatie.

Dank u DDragon80 voor de hulp. Het is me inderdaad zonder programma's gelukt om de vrije ruimte bij mijn C te voegen. Wat me eerst niet lukte. Natuurlijk zit die bitlock er nog steeds op, maar dat is bij mijn weten al altijd zo geweest.

schijfbeheer2.jpg

Laatst bewerkt:
Maw, AOMEI Partition Assistant kan niet volledig overweg met die partities welke encrypted zijn door Bitlocker.

Nee dat lukte me niet omdat er bitlocker op zat. Maar gewoon in schijfbeheer de partitie verwijderen en die dan poepsimpel toevoegen aan de C ging dan weer wel. Waarom het me de eerste keer niet lukte zonder een programma weet ik niet , maar het lukte me toen niet. Waarschijnlijk weer dat verdomde stressmanneke in mij. Ik kom er zot van. ge zou me hier moeten zien zitten wippen van den enen kant naar den andere kant met dienen cloudbook op mijne schoot als ik zulke dingen aan het uitspoken ben. Ik krijg het dan ook gloeiend warm. Nie goed voor mijne tikker ook zunne. Maar ja, dat stressmanneke zit daar diep vanbinnen en dat wil er niet uit he. De mensen zeggen somd dat ik er zo kalm uit zie, maar ze voelen me niet he , sta soms te bibberen van de stress.

ik ben duidelijk dringend toe aan een bril ....
het is me pas duidelijk geworden dat jij Cve wel degelijk gelijk had betreffende de C in bericht #30
ook omdat Ddragon nog eens bevestigde wat jij de gehele tijd al beweerde ...
maar fijn te lezen dat je de ruimte na de C heb kunnen toevoegen aan de C..

Hahaha, dat geeft niet man. Gij waart gewoon gefocust op de slotjes.
Ik heb nu een C van bijna 30GB, met nu nog 16GB over.
Dus ik ben blij dat dit al gelukt is.
Nu dienen we nog de Bitlocker eruit te krijgen, maar daar is geen haast bij, die zit er al altijd op en heb er nog nooit last van gehad.
Want als ik het goed begrepen heb van het engelse stuk dat DDragon80 hier gepost heeft, staat het open zolang het maar met een geldig windows account is dat je erop komt.
Dus is het eigenlijk een soort beveiliging tegen diefstal.
Alle zo zie ik het eigenlijk. Want als ze erop gaan maar niet met mijn account denk ik dat het slotje dicht zal zijn.
Dan kunnen ze niets doen. Dat is wat ik uit die tekst uit gemaakt heb. Maar nogmaals , mijn engels is heel belabberd zunne.

Stress is normaal wanneer je niet 100% zeker bent van je handelen. Iedereen heeft dit al wel gehad of heeft dit nog steeds. De eerste keer dat ik een server moest aanpassen waarvan ongeveer 100 mensen afhankelijk waren, had ik ook stress... Maar uiteindelijk verdwijnt dat allemaal en leer je wat wel en niet te doen. Mijn voornaamste wapen tegen stress: een goede backup zodat je altijd terug kunt naar een voorgaande situatie. Meestal is dit dus een systeem image. Maar helaas kan zoiets niet overal zomaar toegepast worden zonder gevolgen. Wanneer je met clusters werkt, of een domein controller...

Bitlocker... Wanneer je niet kan inloggen met je Microsoft account, kan je idd niet aan de data. Het gaat dus niet helpen om de schijf eruit te halen en elders aan te sluiten (zonder de bitlocker sleutels). Bij verlies ben je dus zeker dat niemand aan je data kan. Maar daar komt wel bij dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen sleutels... bij verlies, zelfde verhaal...

Windows.old bevat nu maar 5,9MB meer wat ooit meer dan 300MB was. zou ik nu die map mogen weg doen? Of is die nu nog nodig? Er zitten daar een aantal mappen in die leeg zijn en sommige kan ik niet in, en sommige zijn gesloten.

Als in Windows old geen belangrijke data meer staat zoals foto's muziek of persoonlijke bestanden kun je deze verwijderen.

Soms lukt dit niet en moet je een klein tooltje installeren genaamt Unlocker. Deze staat bij de Downloads op het forum.

Ik ben fan van de 10 hoor. Stukken beter dan de 8.1 die ik ervoor had. De voordelen die de 8.1 had zijn behouden, en de voordelen van Windows 7 krijg je erbovenop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan