Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png

Laatst bewerkt:
verklaar dan eens waarom dat slotje u bekent voorkomt ...
eerder in bericht #30 waar deze afbeelding van je schijfbeheer geplaatst werd had jij dat slotje niet !

Ashampoo_Snap_2015.07.12_21h16m42s_004_.png

nadat je de Easeus partition master heb gebruikt is deze tevoorschijn gekomen ..bericht #167

Ashampoo_Snap_2015.07.12_21h24m49s_006_.jpg

verklaar dan eens waarom dat slotje u bekent voorkomt ...
eerder in bericht #30 waar deze afbeelding van je schijfbeheer geplaatst werd had jij dat slotje niet !

Bekijk bijlage 14730

nadat je de Easeus partition master heb gebruikt is deze tevoorschijn gekomen ..bericht #167

Bekijk bijlage 14732

JIj hebt het nu enkel over de E schijf dan? Ja die is later met bitlocker komen te zitten. Maar dit begrijp ik ook niet.

Het slotje heeft er al altijd gestaan op mijn C. Dat herinner ik me nu. Waarom weet ik niet, maar het heeft daar altijd gestaan dat slotje. Heb het me in het begin afgevraagd waarom er daar een slotje stond, maar omdat het geen problemen haf, heb ik er me dan later ook geen zorgen om gemaakt, tot nu dan. Op de herstelpartitie inderdaad eerst niet, en nu ik ze samen gevoegd heb en ze dus nu wel zie in mijn computer is ze ook met bitlocker. Gelukkig staat ze open. Ik heb er nog niets in gezet, maar denk niet dat het een probleem geeft.

JIj hebt het nu enkel over de E schijf dan? Ja die is later met bitlocker komen te zitten. Maar dit begrijp ik ook niet.

bekijk eens de afbeelding ...of ga wederom naar je schijfbeheer het betreft de C en de E die versleuteld zijn !

er werd niets samen gevoegd ... jouw redenering in bericht #183 gaat niet op .
*wellicht is er iets mis gedaan toen jij de Easeus partition master heb gebruikt ...

je beweerd dat de C altijd al vergrendeld was ...

Bekijk bijlage 14730

ook in bericht #158 had jij deze vergrendeling niet !

Ashampoo_Snap_2015.07.12_21h50m17s_007_.jpg

pas nadat je de Easeus partition master heb gebruikt is deze tevoorschijn gekomen ..bericht #167

Bekijk bijlage 14732

de 3 afbeeldingen zijn telkens door u zelf geplaatst geweest !

BitLocker provides support for device encryption on x86 and x64-based computers with a TPM that supports connected stand-by. Previously this form of encryption was only available on Windows RT devices.
Unlike a standard BitLocker implementation, device encryption is enabled automatically so that the device is always protected.

Device encryption can be used with either a Microsoft Account or a domain account. To support device encryption, the system must support connected standby and meet the Windows Hardware Certification Kit (HCK) requirements for TPM and SecureBoot on ConnectedStandby systems.

When a clean install of Windows 8.1 is completed the computer is prepared for first use. As part of this preparation, device encryption is initialized on the operating system drive and fixed data drives on the computer with a clear key (this is the equivalent of standard BitLocker suspended state).

Bron: https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn306081.aspx#BKMK_BL2012R2

Jawel, die 8 GB en die 450MB werden samen gevoegd.

dan heb jij een verkeerde handeling gedaan ...
eerst diende jij de 450MB Partitie te verwijderen zodat dit een niet toegewezen ruimte werd ..
deze voegde je dan toe aan de C Partitie
daarna diende jij dan de 8 gb partitie te verwijderen en nadien ook toe te voegen aan de C

Als mijn engels goed genoeg is, wat ik ernstig betwijfel, is het zoals ik zei dus, dat mijn C al altijd dat slotje gehad heeft, dat het altijd al met bitlock beveiligd moet geweest zijn? Of begrijp ik dit hier verkeerd?

de foto's bewijzen het tegen deel ....
jij heb met de Easues een verkeerde handeling gedaan .

Als mijn engels goed genoeg is, wat ik ernstig betwijfel, is het zoals ik zei dus, dat mijn C al altijd dat slotje gehad heeft, dat het altijd al met bitlock beveiligd moet geweest zijn? Of begrijp ik dit hier verkeerd?

Ik ken helaas niet alle details van je situatie. Maar volgens die bron (Microsoft) worden tegenwoordig nieuwe toestellen (voorzien van een TPM) standaard voorzien van een bitlocker encryptie. Je kan deze wel uitschakelen mbv powershell:
https://technet.microsoft.com/en-us/library/jj649832(v=wps.630).aspx

vb:
[SCRIPT]
PS C:\> Disable-BitLocker -MountPoint "C:"
[/SCRIPT]

dan heb jij een verkeerde handeling gedaan ...
eerst diende jij de 450MB Partitie te verwijderen zodat dit een niet toegewezen ruimte werd ..
deze voegde je dan toe aan de C Partitie
daarna diende jij dan de 8 gb partitie te verwijderen en nadien ook toe te voegen aan de C

Ik heb eerst die 8GB gedaan en dan pas die 450 MB en dat werd dan 1 geheel, maar ik kreeg dat met geen stokken bij mijn C. Dat wilde ik wel, maar dat lukte me voor geen meter. Zou dit nu nog mogelijk zijn om dit bij mijn C te krijgen? Er staat nog niets op die E schijf. Maar niet meer met dat programma dat ik toen gebruikt heb, want ik denk dat ik die RAZOR adaware toen binnen gekregen heb. Maar met u programma lukte het me ook niet, maar dat heb ik wel nog op mijn cloudbookje staan. Dat kan ik meteen proberen.

Met de Aomei zou het nu wel lukken om samen te voegen tot 1 grotere C, maar dan moet ik wel bitlocker eruit krijgen. Dus ga ik moeten zien hoe ik bitlocker uit mijn C en mijn E krijg. Dit word nog even opzoekwerk als dit niet in configuratiescherm lukt. In BIOS vind ik ook niet meteen iets. Of ik versta het niet.

Ik ken helaas niet alle details van je situatie. Maar volgens die bron (Microsoft) worden tegenwoordig nieuwe toestellen (voorzien van een TPM) standaard voorzien van een bitlocker encryptie. Je kan deze wel uitschakelen mbv powershell:
https://technet.microsoft.com/en-us/library/jj649832(v=wps.630).aspx

vb:
[SCRIPT]
PS C:\> Disable-BitLocker -MountPoint "C:"
[/SCRIPT]

Waar moet ik een powershell doen of wat is dat? Heb dat nog nooit gedaan of ken er in ieder geval niets van. Heb het wel al ooit eens gehoord, maar daar stopt ook alle kennis erover. Waar moet ik dat ingeven?

Het is volgens mij niet nodig om bitlocker uit te schakelen op die partities om je C te vergroten. Voor zover ik kan volgen heb je op die nieuwe 2de partitie niets staan. Verwijder die volledig via Windows schijfbeheer en vergroot daarna je C partitie met datzelfde Windows schijfbeheer (rechtsklik op je C en kies daar voor uitbreiden(?) - Expand (Eng). Dit gaat alleen als de achterban (de schijfruimte achter de C partitie) leeg is = vrije ruimte. Andere tools zijn niet nodig voor deze operatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan