Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png

Laatst bewerkt:
ja dat had ik wel gedacht omdat je Windows 8.1 weg is gevallen ...
hoe zit het met de Windows.old en de ruimte van je schijf ?
zie jij nu rechtsonder ook de vermelding betreffende deze Windows 10 preview ...
Ashampoo_Snap_2015.07.08_15h21m07s_006_.png

ja dat had ik wel gedacht omdat je Windows 8.1 weg is gevallen ...
hoe zit het met de Windows.old en de ruimte van je schijf ?
zie jij nu rechtsonder ook de vermelding betreffende deze Windows 10 preview ...
Bekijk bijlage 14653

insider1.jpg
Ja ook zo. de .old staat er nog in. Maar ik heb een verwijder update gekregen vandaag, dus denk ik dat het nu wel zal verwijderd worden als ik heropstart. Ik heb het idee dat de batterij nu nog langer mee gaat en die ging al zo lang mee. Ik heb niet eens batterij sparen ingeschakeld in windows 10.

de 29ste dien je op te letten ..
men zal u waarschijnlijk ook de licentie meedelen van de upgrade Windows 10 jij dient niet opnieuw te gaan upgraden maar een rechts klik te doen op deze computer ...en het eigenschappenvenster op te roepen ...
daar heb je dan de mogelijkheid de verkregen licentie in te geven ...

Ik heb een tekstballonetje naast mijn klok en jij niet. Daar steekt wel van alles achter bij mij. Dat zijn normaal meldingen, maar als je daarop klikt, zelfs als er geen meldingen zijn kom je in actiecentrum, daar kan je heel veel dingen doen.
Bekijk bijlage 14655

de 29ste dien je op te letten ..
men zal u waarschijnlijk ook de licentie meedelen van de upgrade Windows 10 jij dient niet opnieuw te gaan upgraden maar een rechts klik te doen op deze computer ...en het eigenschappenvenster op te roepen ...
daar heb je dan de mogelijkheid de verkregen licentie in te geven ...

Ha, ik vond het al raar dat ik die nog niet had moeten ingeven. Nu ik heb ze mooi aan de kant liggen voor als ik ze nodig heb.

wat heb jij aan de kant liggen ...
bedoel je hier de licentie van de Windows 10 preview , wel van het moment de upgrade vrijgegeven word van de Windows 10 vervalt deze licentie en is deze niet meer bruikbaar !

wat heb jij aan de kant liggen ...
bedoel je hier de licentie van de Windows 10 preview , wel van het moment de upgrade vrijgegeven word van de Windows 10 vervalt deze licentie en is deze niet meer bruikbaar !

Oei, welke licentie moet ik dan hebben? Waar ga ik die halen? Ik heb enkel maar deze van de preview en ik heb deze nergens moeten ingeven.

jouw licentie zit dan ook in je bios ingebakken en daar jij dus een upgrade gedaan heb werd deze dan voorlopig gebruikt ...daardoor dat jij de preview licentie niet diende in te geven ...das dan ook de reden dat ik aanhaalde dat jij zeker de 29ste diende op te letten !
de melding rechts onder zou in uw geval moeten verdwijnen ...of dit vanzelf gebeurd of of dat jij dit in gang dient te zetten is nog af te wachten ..

Ik heb een klein foutje ontdekt in windows 10.
foutje.jpg
Er is een regel niet vertaald naar het nederlands. Is wel grappig maar het hoort eigenlijk niet. kan ik dit ergens melden of hoort dit niet, of moet dit niet gemeld worden?

je bedoelt wellicht het woord " multitasking "
probeer dat woord maar eens te herleiden naar 1 woord dit kan nooit !
multitasking betekend dan ook dat er meerdere taken gelijktijdig kunnen gedaan worden !
en hoe draait de Windows 10 tenopzichte van de 8.1
is de Windows.old nu verdwenen van je systeem ...zoja hoeveel ruimte heb je dan nu over ?

**ik zag nadien pas wat je bedoelde ..."when plugged in , stay connected to wifi while asleep "

ingelogt en verbonden blijven met wifi tijdens de slaapstand .

ik weet zelf niet waar je zulke meldingen kunt doen !

je bedoelt wellicht het woord " multitasking "
probeer dat woord maar eens te herleiden naar 1 woord dit kan nooit !
multitasking betekend dan ook dat er meerdere taken gelijktijdig kunnen gedaan worden !
en hoe draait de Windows 10 tenopzichte van de 8.1
is de Windows.old nu verdwenen van je systeem ...zoja hoeveel ruimte heb je dan nu over ?

Nee ik heb het niet over het woord multitasken, ik heb het over een hele zin, namelijk de tweede zin van wifi. die is helemaal in het engels.
Ik heb mijn netbookje nog niet af gelegd en weer opgestart, maar de map windows.old staat er nog in. Ik heb nu nog 7.73GB over. Gisteren was dat 8.30GB, heb ondertussen al een paar dingen binnen gehaald he. Als ik op de map windows.old ga staan komt daar op dat die maar 138MB groot is. Dus heel veel ruimte ga ik daar niet mee winnen als die map weg is.
Windows 10 draait heel soepel op mijn netbookje, er zijn een paar dingetjes die (nog) niet werken zoals de Store, die werkt eigenlijk zo goed als niet bij mij.

ik zag het wat je bedoelde ...
dat je de store niet kunt gebruiken ligt waarschijnlijk aan het netbookje omdat je voornamelijk in de cloud werkt denk ik dan ...
kan me hier ook in vergissen ...maar toen ik de windows 10 vers installeerde was deze amper 16 gb ....hoe groot of klein is je ssd ?
dacht dat je eerder al vermelde dat deze iets van 30 gb was ...
m.a.w. indien je via de pc instellingen deze nu opnieuw ververst dan kan het zijn dat je een 14 gb over houd !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan