Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png

Laatst bewerkt:
De netbook werkt net als een gewone computer hoor, enkel werk ik inderdaad met een piepkleine eMMC van 32GB en nee ik heb nu geen 14GB over, ik heb maar 7,73GB over. De cloud is momenteel nog niet ingeschakeld. Dit werd tijdens de instalatie tijdelijk uitgeschakeld en dit moet ik nu blijkbaar manueel gaan inschakelen, maar dit ga ik dus niet doen. Want ik heb ook nog een micro SD kaartje van 8GB waar ik al mijn foto's op bewaar. Meer word hier niet op gedaan, want we hebben nog een grote pc waar wel van alles word op bewaard. Dit is mijn dingetje en meer dan surfen en mailen doe ik hier eigenlijk niet mee. Ook mijn opzoekingen voor van alles gebeuren hierop. Maar bewaren moet niet echt en wat ik wil bewaren doe ik op de micro SD kaart. Als het de anderen van het gezin ook aanbelangt gaat het naar mijn vrouw en die bewaart het dan op haar pc en daar staat van alles op.

Ik heb mijn netbookje gewoon heropgestart en ik heb nu jawel iets meer ruimte, maar de windows.old staat er nog altijd in. Maat wat jij bedoeld met wat ik moet gaan doen in instellingen begrijp ik nu niet helemaal om aan die 14GB te geraken.
opslag.jpg

Maar waarom een besturing die nog niet af is ?

Bij mij uit paniek dat ik niet op de trein van de windows 10 zou kunnen springen met mijn netbookje en op deze manier ben ik er zeker van dat ik erop zit. Want de meldingen van een paar weken geleden dat iedereen had gekregen dat windows 10 er zat aan te komen had ik niet gekregen.

je beweert een eMMC te gebruiken van 32 gb maar viza de verkenner blijkt deze maar 20gb te zijn ...
waar is dan de overige 10gb gebleven !

kijk eens in schijfbeheer ...?

Bij mij uit paniek dat ik niet op de trein van de windows 10 zou kunnen springen met mijn netbookje en op deze manier ben ik er zeker van dat ik erop zit. Want de meldingen van een paar weken geleden dat iedereen had gekregen dat windows 10 er zat aan te komen had ik niet gekregen.

Aha, nou ik blijf bij Windows 7 voorlopig.
Windows 8 en 8.1 heb ik er zo snel mogelijk weer af gegooid. Ik heb op een test pc Windows 10 staan en ik blijf Windows 7 nog steeds de beste besturing ooit vinden.

Aha, nou ik blijf bij Windows 7 voorlopig.
Windows 8 en 8.1 heb ik er zo snel mogelijk weer af gegooid. Ik heb op een test pc Windows 10 staan en ik blijf Windows 7 nog steeds de beste besturing ooit vinden.

Is inderdaad een heel fijn besturingssysteem, maar mijn netbookje is nog geen 6 maand oud en ik werd bijna niet mee gezogen in het nieuwe besturingssysteem. Dat wilde ik dus niet missen en nu was dit mijn kans. Of dit leek toch mijn enige kans.

Is het dit wat je bedoelde QTex?

ja dat bedoelde ik dus .... je heb dan wel de Windows 10 verkregen door dat je dus de setup.exe heb gestart maar de herstelpartities Windows 8.1 werden behouden ...d.w.z. dat je terug kunt gaan naar de Windows 8.1 indien je dit wenst ...
wens je dat nooit te doen dan kun je ook deze 2 partities verwijderen en toevoegen aan de C
( bedenk wel dat eenmaal je deze heb verwijderd je enkel via een opstartbare usb Windows 8.1 met Bing kunt terug gaan naar de Win8.1)

ja dat bedoelde ik dus .... je heb dan wel de Windows 10 verkregen door dat je dus de setup.exe heb gestart maar de herstelpartities Windows 8.1 werden behouden ...d.w.z. dat je terug kunt gaan naar de Windows 8.1 indien je dit wenst ...
wens je dat nooit te doen dan kun je ook deze 2 partities verwijderen en toevoegen aan de C
( bedenk wel dat eenmaal je deze heb verwijderd je enkel via een opstartbare usb Windows 8.1 met Bing kunt terug gaan naar de Win8.1)

Hoe verwijder je dit? Ik heb er op rechts geklikt en zo, maar ik kon niets doen eigenlijk. Nee ik wil nu wel niet meer terug naar windows 8.1 hoor. Heb al die moeite gedaan om aan Windows 10 te geraken, ga nu niet meer terug naar windows 8.1 hoor. Niets mis mee hoor. Was ook een heel fijn besturingssysteem, maar de windows 10 lijkt mij toch net iets beter, lees makkelijker in gebruik.

via schijfbeheer lukt het je niet om deze te verwijderen vermoed ik dan !
ik zie dat de 2 laatste partities geen schijf letter hebben ...kun je deze een letter toewijzen !
*indien blijkt dat dit ook niet mogelijk is dan dien je de aomei partition assistant te installeren ...
deze start je dan op met een rechts klik uitvoeren als administrator ...
selecteer vervolgens om de beurt de te verwijderen partitie en klik in het linker menu op "delete" bevestig dit met links boven op "apply " te klikken ...dit dien je dan nogmaals 2 of 3 keer te bevestigen ...
zijn de 2 partities verwijderd dan worden deze als niet toegewezen ruimte vermeld ...
*selecteer nu de C en kies in het linker menu " resize/move partition " en verschuif de rechter regelaar naar rechts tot de gehele niet toegewezen ruimte aan de C is gekoppeld ...
klik wederom op " apply" en bevestig wederom 2-3 maal je keuze ..

bezie ook dit filmpje eens ... https://www.youtube.com/watch?v=ctMFKOo7RQw

Wat een rare computer heb ik eigenlijk? Of is het ik die raar is, dat is ook een mogelijkheid natuurlijk.
Maar dit zijn dus de beelden die ik krijg met aomei en in schijfbeheer. zie de verschillen en ge moet gene bril aandoen om ze te zien.
aomei.jpg

schijfbeheer.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan