Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png

Laatst bewerkt:
Nu ik ben veder wel heel tevreden over mijn netbookje hoor. Maar nu ga ik hem wel helemaal terug op 0 zetten, want ik had het nu snelsnel gedaan en het staat niet gelijk ik het wil hebben. Qtex, in ieder geval heel erg bedankt om het mee helpen denken hoe ik het eventueel zou kunnen voor elkaar krijgen.

Qtex, net nu ik wil mjn pc gaan op zijn 0 punt terug zetten zie helemaal onderaan iets staan dat misschien wel eens heel interessant zou kunnen zijn. Opstarten van USB of DVD. Zou ik dit eens proberen?
usb.jpg

dat zijn dus de geavanceerde opstartopties ...5 in het totaal waaruit jij dan wederom een keuze dient te maken ...
het onderstaande scherm krijg je dan te zien ...
e67dd1cc2b-Ashampoo_Snap_2014.04.04_10h05m25s_006_.png

**het is niet zo dat dit scherm u de mogelijkheid bied om op te starten van af een usb stick ...
de optie om op te starten vanaf een usb stick dient en kan enkel in het bios ingesteld worden ....
maar bij u kon dit dus niet vermelde je eerder !!

das een feit ...

Op deze manier werd het maagd, maar ik heb me niet laten kennen en ik heb dus verder gekeken. Dus ik eens dubbel geklikt op de USB stick en ja hoor, daar stond een "setup" op. Ik daar dan maar eens op geklikt, gevolg. IK HEB WINDOWS 10 op mij netbookje. Zeg dus niet dat ik geen volghouder ben he.

ik begrijp niet wat je gedaan heb ...
mij komt het nu over alsof je van uit de Windows 8.1 de usb stick waarop het installatie bestand stond van de Windows 10 heb aangeklikt zodat je al de bestanden op deze stick vermeld zag staan ...en hier heb je dan op de setup.exe geklikt ....
je heb dus van uit de Windows 8.1 de upgrade gedaan doordat je deze setup.exe opgestart heb ....
ik dacht eerder dat deze optie niet lukte daarom heb ik hier ook nooit naar verwezen ....nu zie ik dat ook deze optie werkt op een merk pc !

proficiat dat het je gelukt is ...

Ashampoo_Snap_2015.07.07_21h33m14s_001_.png

ik begrijp niet wat je gedaan heb ...
mij komt het nu over alsof je van uit de Windows 8.1 de usb stick waarop het installatie bestand stond van de Windows 10 heb aangeklikt zodat je al de bestanden op deze stick vermeld zag staan ...en hier heb je dan op de setup.exe geklikt ....
je heb dus van uit de Windows 8.1 de upgrade gedaan doordat je deze setup.exe opgestart heb ....
ik dacht eerder dat deze optie niet lukte daarom heb ik hier ook nooit naar verwezen ....nu zie ik dat ook deze optie werkt op een merk pc !

proficiat dat het je gelukt is ...

Bekijk bijlage 14648

Inderdaad Qtex, dat is het. Sorry dat het soms wat slordig overkomt, maar ik ben dan super nerveus en kan dan inderdaad heel stom en slordig en dom overkomen. Maar dit had ik inderdaad nog niet geprobeerd. Ik had 2x online geprobeerd, dit lukte niet. Die deed wel heel het reekje af, maar op het laatste sprong hij af. De USB met opstart van pc voorang laten krijgen op de windows boot, lukte dus niet in bios. Tot ik deze avond plots dacht, Chris, kijk eens of er geen .EXE of zo staat op die USB stick en ja hoor een setup. Nog beter eigenlijk. Daarop geklikt en het begon al meteen met andere kadertjes dan wat ik al gezien had. Had er al meteen goed oog in. Ik heb wel een cleane instalatie gekozen, kon mijn configuratie overnemen, maar ik was er niet tevreden mee, dat ik daar niet voor gekozen heb, dus heb ik ervoor gekozen om niets te houden. Dus volledig clean. Ik heb wel maar 8,7 GB van mijn 20 GB over. Misschien dat mijn OLD er nog af moet, maar dat weet ik niet. Zou niet meteen weten waar ik dit moet zoeken.

dat zijn dus de geavanceerde opstartopties ...5 in het totaal waaruit jij dan wederom een keuze dient te maken ...
het onderstaande scherm krijg je dan te zien ...
e67dd1cc2b-Ashampoo_Snap_2014.04.04_10h05m25s_006_.png

**het is niet zo dat dit scherm u de mogelijkheid bied om op te starten van af een usb stick ...
de optie om op te starten vanaf een usb stick dient en kan enkel in het bios ingesteld worden ....
maar bij u kon dit dus niet vermelde je eerder !!

Die afbeeldingen kloppen niet met wat ik te zien krijg. Zou het kunnen zijn dat Asus daar een ander laagje bij mij over gegoten heeft? Omdat het een versie met Bing was.

de map Windows.old vind je op de C
open de C via de verkenner en je zou de Windows.old vermeld moeten zien ...
deze word normaal gezien automatisch verwijderd nadat de pc 2x effectief werd afgesloten (of na 2 gebruikers dagen ).

dat kan inderdaad zo zijn ...
zou je een afbeelding kunnen plaatsen van hetgene je dan te zien kreeg !

Afbeelding van wat? Van de effectieve instalatie van mijn windows 10? Daar heb ik helaas geen screenshots kunnen van maken, mijn netbookje was niet bruikbaar op dat moment, wat bij de vorige keren wel was.

Ha, Qtex nu ben ik mee. Van dat blauwe scherm waarop ik gereageerd heb. Nee ik heb daar helaas geen screenschot van gemaakt. Het viel me daarnet mij eigenlijk maar op dat het bij mij er anders uit zag. Maar nu het windows 10 is kan ik het niet meer tonen.

ik bedoel dus een afbeelding van het scherm dat je te zien krijgt nadat je op geavanceerd had geklikt ...
je zou deze dan via de gsm een foto moeten nemen !
niet dat het perse hoeft maar was benieuwd naar het scherm dat je dan te zien kreeg !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan