Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png

Laatst bewerkt:
Oh ja, ik heb een 32BIT systeem. Hij heeft 2 x een file binnen gehaald van net geen 2Gb. Dus in totaal net geen 4GB. Hij is nu net voor de derde keer herop gestart en nu is hij dus de instellingen aan het configureren. Dit ging snel en start nu herop starten. Er komt op mijn scherm." uw vorige versie van Windows herstellen... "? Toch niet weer terug Windows 8.1 he?

Iik vind het vooral niet mooi dat ik eerst al die moeite moet doen en uren wachten en dat hij dan in 2 minuten terug kan gaan naar windows 8.1.
Ik denk eraan om terug alles eraf te gooien en dan heb ik wel mijn 16 GB en vanaf daar dan eens aan te vragen om deel te nemen. Misschien dat het dan lukt, maar als hij mijn 8.1 eerst helemaal gaat updaten voor hij aan de 10 begint, ben ik er ook weer aan voor de moeite en kon ik ook weer al dat werk bespaard hebben. Maar dat kan jij ook niet op voorhand inschatten vrees ik Qtex

wat mij eerder zorgen baart is dat jij nu wederom je enkel fixeert op die 16GB !!
* je heb echt wel meer nodig dan deze 16GB ik dacht dat je eerder de Windows 8.1 wilde verwijderen om zo plaats te hebben voor de Win10..
***zelf denk ik dat je dient te upgraden vanaf een upgrade stick m.a.w. je dient de iso op te halen van uit bericht #82 met de key vermeld in de link.
als het ook zo niet gaat dan kan deze netbook van u dus niet voorzien worden van de Win10

@ Cve
het is mogelijk om met de upgrade Windows 10 preview build 10162 een verse installatie te doen ...
dit heb ik gedaan met behulp van de Oracle VirtualBox...
wat ik hiermee wil zeggen is dat je dus waarschijnlijk ook een verse installatie kunt doen op je netbookje ..

opmerking :
tijdens het installeren werd er me gevraagd om me ook in te loggen met mijn Microsoft account ...
dit heb ik vervolgens ook gedaan ...
daarna verschijnt er de melding om het w8woord dat ik gebruikte te vervangen door een pincode ....
hier kan je niet onder uit (er is nergens de mogelijkheid om dit weg te klikken ) m.a.w. je word verplicht om een pincode aan te maken ...

Ashampoo_Snap_2015.07.05_16h17m05s_002_.png
Ashampoo_Snap_2015.07.05_16h25m28s_003_.png

Laatst bewerkt:
Ik heb dus zoals je zelf zegt me heel erg gaan focussen op die 16GB, Ik heb nu inderdaad alles eraf gegooid en gezorgd dat ik 16GB had, dus het kon daar niet aan liggen. Na enkele uren had ik terug hetzelfde liedje als gisteren, terug een terugkeer naar win 8.1, om ziek van te worden na al die uren. Kunnen ze dat dan niet eerder doen? Al die tijd kan je met je pc niets doen om dan uiteindelijk na uren bezit te zijn geweest te moeten vast stellen dat je terug valt op de vertrouwde win 8.1. We hadden deze namiddag een feestje en de mensen zijn net de deur uit en ik moet morgen vroeg uit de veren, dus heb ik nu niet de zin en de tijd om die iso op te halen en het op die manier te proberen. Qtex, je had wederom weer eens overschot van gelijk dat die 16GB niet HET struikelblok is van mijn netbookje om het al dan niet lukken voor die windows 10. Ik heb nochtans zorgvuldig alles bekeken en ik kan niet iets anders bedenken dan het geheugen dat niet volgens de regels is. Maar ja, ik ben niet de kenner daarin. Zou het wel willen, maar daar stopt het dan ook. Nu hopen dat ik morgen nog de fut en de zin heb om het met die ISO te proberen. Maar als het niet lukt morgen, zal het voor een andere dag zijn, want het belooft een drukke dag te worden morgen en ik voel me niet kiplekker moet ik zeggen.

Qtex, de USB stick is aangemaakt. Moet ik nu gewoon mijn netbookje heropstarten? Want zo gaat dat met een ISO geloof ik he? Die gaat dan opstarten bij het opstarten van het netbookje en gaat dan mijn windows 8.1 Verwijderen en de windows 10 erop plaatsen. Ik hoop maar dat het goed gaat, want ik heb maar 1 USB stick, heb dus geen windows 8.1 recovery.

wellicht dien je de stick wel zo in te stellen in je bios dat je er van kunt opstarten ...
de uefi en de secure boot dien je wellicht ook uit te zetten ....
neem er nota van dat als er gestart word vanaf de stick en hij is gedaan met de Windows bestanden te kopieren dat je systeem herstart word ... dot is het moment dat je de stick dient te verwijderen de computer gaat vervolgens gewoon verder met het installeren ...

dan vrees ik er voor dat het niet mogelijk is ...om er de Win10 op te verkrijgen .

**ik heb juist een verse HDD geplaatst en er een verse Installatie Windows 10 preview build 10162 x64 bit opgezet ...
eerder had ik deze op een virtuele schijf geinstalleerd en had dit ook meegedeeld in een ander hulp forum ..
daar vroeg men me of het dan ook mogelijk was om deze te installeren als het hoofdbesturingssysteem ...

ja het ziet er naar uit dat dit netbookje afgeschermd werd tegen het vervangen van het aanwezige besturingssysteem ..
in dat geval is het dus einde verhaal .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan