Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TheDon

Gast
Ik merk dat er nogal snel door beheerder(s) en/of moderators onderwerpen worden gesloten. Ook verdwijnen threadstarters nogal snel nadat ze een antwoord gekregen hebben. De meeste, maar niet alle uiteraard, vragen die gesteld worden op het forum, kunnen verschillende oorzaken hebben en zelfs bij een oorzaak kunnen verschillende oplossingen geboden worden, de ene oplossing al efficienter dan de andere. Als dan al gelukkig een oplossing geboden word, maar er komt een ander lid langs die een betere oplossing heeft staat hij uiteraard voor een gesloten deur. Ontmoedigend voor mensen die dit ondervinden. Ik kan ettelijke voorbeelden geven, maar dan ga ik een moderator of een beheerder misschien beledigen die een onderwerp naar mijn mening te snel afgesloten heeft.

Kan er daarom bvb niet enkele weken of een maand gewacht worden nadat de laatste persoon een oplossing geboden heeft.
 
een topic word enkel afgesloten als de topic starter er zelf om gevraagd heeft ...
een topic waar men gedurende 3 maanden geen bericht meer plaatst zal automatisch gesloten worden .
 
Ik merk dat er nogal snel door beheerder(s) en/of moderators onderwerpen worden gesloten. Ook verdwijnen threadstarters nogal snel nadat ze een antwoord gekregen hebben. De meeste, maar niet alle uiteraard, vragen die gesteld worden op het forum, kunnen verschillende oorzaken hebben en zelfs bij een oorzaak kunnen verschillende oplossingen geboden worden, de ene oplossing al efficienter dan de andere. Als dan al gelukkig een oplossing geboden word, maar er komt een ander lid langs die een betere oplossing heeft staat hij uiteraard voor een gesloten deur. Ontmoedigend voor mensen die dit ondervinden. Ik kan ettelijke voorbeelden geven, maar dan ga ik een moderator of een beheerder misschien beledigen die een onderwerp naar mijn mening te snel afgesloten heeft.

Kan er daarom bvb niet enkele weken of een maand gewacht worden nadat de laatste persoon een oplossing geboden heeft.

Geef eens een voorbeeld van zo'n topic.

Bij ons is het de regel om een topic te sluiten als de topicstarter gezegd heeft dat het probleem is opgelost of zegt dat het gesloten mag worden.
En verder zoals Qtex zegt na 3 maanden. Dit is een instelling die wij in de forumsoftware ingesteld hebben.
 
Geef eens een voorbeeld van zo'n topic.
Dan ga je als poster al snel als betweter beschouwd worden.
Bij ons is het de regel om een topic te sluiten als de topicstarter gezegd heeft dat het probleem is opgelost of zegt dat het gesloten mag worden.
Dan ligt dat anders natuurlijk als hij of zij daar zelf om vraagt. Dan moet hij of zij het maar weten. Maar je zegt wel duidelijk "of". Wil dat dus zeggen dat als ik een probleem heb en later in de draad zeg dat het probleem opgelost is, die draad door jullie automatisch gesloten word ? Er zijn fora waar dat de poster zijn eigen topic dient te sluiten.
En verder zoals Qtex zegt na 3 maanden. Dit is een instelling die wij in de forumsoftware ingesteld hebben.
Lijkt me redelijk, maar wat als er dan updates zijn ? Een nieuwe draad openen dan ?
 
Er zijn fora waar dat de poster zijn eigen topic dient te sluiten. Lijkt me redelijk, maar wat als er dan updates zijn ?
Een nieuwe draad openen dan ?

dan dient de TS een medewerker te vragen om het betreffende topic te heropenen of hij of zij maakt een nieuw topic aan met de verwijzing naar het vorige ...
bijgevolg kan dan dat topic verder gezet worden en dit door het bericht te verplaatsen naar het eerder afgesloten topic dat vervolgens weer open gezet word ..
**dit gebeurd zelden !
 
Dan ga je als poster al snel als betweter beschouwd worden.

Nee hoor dat is absoluut geen betweter, jij stelt iets aan de orde en ik vraag een voorbeeld van zo'n topic dat volgens u te vroeg gesloten is.

Er zijn fora waar dat de poster zijn eigen topic dient te sluiten.Lijkt me redelijk,

Daar zou ik ook een voorstander van zijn, maar in de praktijk gebeurd het nagenoeg altijd dat een lid na het oplossen van z'n probleem niet meer naar het betreffende topic terug keert en blijft dit openstaan. Dit is een les die wij uit het verleden hebben geleerd en daarna een andere keuze hebben gemaakt.
De praktijk heeft ons dus geleerd dat zoiets dus in de meeste gevallen niet werkt.

maar wat als er dan updates zijn ? Een nieuwe draad openen dan ?

Ja, in dat geval een nieuw topic openen. En wij kunnen het daarna mocht het noodzakelijk zijn, bepaalde topics samenvoegen.
Hier hebben wij voor gekozen om dit forum in alle redelijkheid in goede banen te leiden. Uiteraard leiden er meerdere wegen naar Rome.
 
Daar zou ik ook een voorstander van zijn, maar in de praktijk gebeurd het nagenoeg altijd dat een lid na het oplossen van z'n probleem niet meer naar het betreffende topic terug keert en blijft dit openstaan. Dit is een les die wij uit het verleden hebben geleerd en daarna een andere keuze hebben gemaakt. De praktijk heeft ons dus geleerd dat zoiets dus in de meeste gevallen niet werkt.
Begrijp ik, ws ook de soort mensen die geen E-mail wensen als er een nieuw antwoord op hun vraag komt. Persoonlijk vind ik dat redelijk dom. Echt deelnemen aan een forum doen die volgens mij niet. Ze komen alleen zagen als ze een probleem hebben en nadat hun eigen probleem opgelost is verdwijnen ze voorgoed totdat ze weer eens iets aan de hand hebben. Veel kennis ivm met computerproblemen gaan ze in de loop der jaren zo ook niet vergaren.
 
Dan blijft mijn vraag nog steeds openstaan ! Geef eens een voorbeeld van zo'n topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan