Beeld Corel paint shop pro 2020

Hoi allemaal,
Sinds kort heeft mijn vriendin problemen met een gekochte Corel psp 2020 , ze kan de installatie doen, maar na een poosje verdwijnen er standaard elementen uit die ze met de beste wil niet kan terug zetten, corel werkt op geen enkele manier meer.
Na déinstallatie met revo , lukt geen nu geen enkele versie meer,haar pc heeft ook al een diepte scan gehad en ze werkt nog met windows 10.
Systeemherstel ook al gedaan , helpt ook niet, hebben jullie nog tips? verder werken alle andere programma,s normaal.
Mvg Karine.

als corel psp 2020 wordt gekocht is dat een eeuwigdurende licentie, maar support is (volgens reviews op het net) waardeloos.
Want in het geval van zo'n licentie zouden ze dus je vriendin moeten helpen.

Ik lees ook overal dat er tegenover versie 2020 ondertussen véél performantere apps zijn van dezelfde aard en een pak zijn zelfs gratis.

beste Philip
bedankt voor je antwoord, Corel heeft ze al gecontacteerd maar dat duurd eeuwen eer je daar antwoord op krijgt,
zelfs alle andere versies dat ze heeft worden wel geïnstalleerd maar na verloop van tijd gaan de standaard dingen eruit, iets anders kan ze niet omdat ze een psp club heeft waar de leden haar lessen die ze geschreven heeft in maken, Corel psp is dus heel belangrijk dat die werkt,ik werk er ook mee en geen enkel probleem en zelfs met win 11.
Zou het kunnen dat dit aan haar pc ligt haar grafische kaart is maar 96 mb, al moet ik zeggen dat ze hier al jaren mee draait en nog nooit problemen mee gehad heeft, behalve de laatste maand.
Dit is een screentje van haar pc.
1755857145709.png

Hoe ik het zou aanpakken is eerst een image van systeem maken.
Dan onderstaande dingen proberen (Vram sowieso als eerste doen, je hebt genoeg geheugen).

Begin met Indien mogelijk met toewijzen meer videogeheugen.
Ga in bios, zoek naar Integrated Graphics Share Memory, DVMT of UMA Frame Buffer Size of... en verhoog daar het Vram naar bv 2 of 4GB.
Kan zijn dit maximaal bv 512MB is, kies dan de hoogste waarde.

Van iemand een videokaart lenen om te testen?

Kan je eventueel nog naar een werkend herstelpunt teruggaan en testen (met meer Vram).?
Dan hoef je al niet meer opnieuw te installeren. (Dan eerst weer systeembackup.)

Download PaintShop Pro - Cleanup Tools for difficult uninstalls probeer na uitvoeren een nieuwe install.
Als er tijdens je laatste uninstall bv iets fout is gegaan en je terug naar een vorig herstelpunt dan pas die clean tool gebruiken
is dan mss een beter optie.

Als herstelpunt niet lukt eventueel een in-place install doen van windows. Kan ook vanuit een gedownloade ISO.
Windows starten, ISO mounten (of een usb stick maken) en van daaruit setup starten.
Kies "behouden van programmas en data"

Als het niet lukt en heel belangrijk is...
Wil wel een poging wagen...

Bedankt Philip, van haar pc kan ze gerust zijn.
Deus bedankt voor je antwoord, wat je antwoord zou ik kunnen doen, zijn woont in Nl en ze is meer dan 80 jaar , kent eigenlijk niks van deze inhoud, maar ik ga het doorgeven , haar schoonzoon kan dit eens doen.
Maar eerst eens proberen met de PaintShop Pro - Cleanup Tools for difficult uninstalls .
Daarna kan haar schoonzoon deze dingen uit proberen.
Super bedankt voor jullie antwoorden , ik hou jullie op e hoogte.
Allemaal alvast een heel fijn weekend,
Grtjs Karine:)

Klink al dat er een programma bestanden verwijdert zo iets als een antivirusprogramma of zoiets als CCleaner ,Avast Cleanup en ......
Soms gaan zo programma's (vooral die 2 laatst) gaan soms bestanden verwijderen die niet mogen verwijderd worden, waardoor het programma niet meer werkt
maar ik kan wel naast zitten met mijn bedenking!

Hoi Patrick, allereerst bedankt voor je reactie,elke tip is welkom :)
je zou wel eens gelijk kunnen hebben, Ze heeft Mcfee en die blokkeert ook wel veel, ik wilde haar helpen Quick Assist en ik raakte daar niet eens binnen, de andere cleaning programma,s gebruikt ze niet , ik heb haar nu de raad gegeven om Mcfee er eens helemaal af te doen(ze weet niet hoe hem uit te schakelen)en dan een herinstallatie te doen, Corel zelf heeft ook geen oplossing gevonden .

Fijn weekend verder , ☺️

Als het gaat om een gekochte licentie en het programma is al op die PC met die configuratie geïnstalleerd heeft het niets met de hardware te maken.
Er moet iets zijn dat softwarematig de boel in het honderd laat lopen.
Ik zou McAfee er volledig afhalen. En nu ga ik mogelijk mensen tegen de schenen schoppen, maar dit is mijn mening.
McAfee is brol die hier al jaren niet meer binnen komt. Vindt virussen die er niet zijn en is heeeeeel moeilijk ècht volledig te deïnstalleren. Al bestaan ook daar weer tools voor.
Gewoon de Windows antivirus gebruiken. Die is goed genoeg.
Ik gebruik ook PSP, wel versie 2023 intussen, maar heb nog nooit dergelijke problemen gehad.

Laatst bewerkt:
Hoi

Merlin TG ja het is een gekochte licentie, en deze heeft al een paar jaar goed gedraaid , nu de laatste maand , verdwijnen er standaard dingen , waardoor je er niks meer mee kan,en zoals Patrick S al zei zal het waarschijnlijk wel aan Mcafee liggen die er teveel uit neemt,ik gebruik de defender en ben er heel tevreden van, de déinstallatie word met revo gedaan, ik hoop dat deze er echt alles uit haalt, ik heb haar ook al aangeraden om een cleane instal te doen, maar daarvoor zal ze iemand moeten inschakelen, ze is 80 jaar en kent dit soort zaken niet.
Jij gebruikt 2023 ik nog steeds de 2020 werken alle filters daar nog in?
bedankt voor je antwoord Merlin en Philip ik heb je zijsprongetje gelezen, zo zie je maar, dat dit niet altijd de beste zijn.;)

Ik zit te denken dat McAfee wel héél handig zou moeten zijn om precies die bestanden te blokkeren die bepaalde functies te verwijderen maar dat het pakket toch nog blijft werken... ben sceptisch.

Maar ik wens je alle succes toe na een grondige opkuis en herinstallatie. Kijk toch nog eens naar wat @Deus aangaf hierboven. Dat zijn degelijke invalshoeken, maar ik kan me voorstellen dat die technisch nogal ondoorgrondelijk zijn.

Terug
Bovenaan