Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Sinds de installatie van mijn nieuwe pc, een I7 heb ik problemen met de soft voor Corel Photopaint. De CorelDrawn werkt, maar met Photopaint krijg ik de foutmelding BOX.ID ontbreekt. Ik heb op mijn clone HD gekeken en daar staat het program ook niet op. Als ik de ganse map van uit mijn clone naar mijn huidige map overzet, blijft de foutmelding. In register alles overlopen wat verwijst naar Corel en dat gewist. Wat kan daar de reden van zijn? Het programma start, ik krijg de foutmelding en dan sluit het programma zich af.
Heb het program ondertussen verwijdert. Ook opnieuw installeren werkt niet. Compatibiliteit aangepast, werkt niet. Vorig systeem draaide ook op 64bit en alles verliep vlekkeloos.
Wie kan mij een hint op oplossing geven?
 
er van uitgaande dat je nieuw systeem de Windows 8.1 is ...
zou je de setup van Corel Photopaint ook met een rechtsklik en uitvoeren als kunne proberen .
 
er van uitgaande dat je nieuw systeem de Windows 8.1 is ...
zou je de setup van Corel Photopaint ook met een rechtsklik en uitvoeren als kunne proberen .

Neen, ik ben heel bewust bij W7 gebleven. En ik deed de installatie inderdaad met de rechtermuisklik naar Administrator.
Dus principeel is er niets verandert. Enkel de pc is nieuw.
 
Kan je eens een screenshot plaatsen van die melding aub? Komt deze bij het openen van de applicatie? Kan je verder of start deze dan gewoon niet op...?

Zal hiervoor het program opnieuw moeten installeren. Maar ik kan erna niet verder met het program. Het wordt afgesloten.
Het gaat om de versie 11 van Coreldrawn. De coreldrawn werk, maar de photopaint niet. De programma's zijn samen in 1 pakket.
fout Photopaint.jpg
Nu is die vermelding naar Box.id verdwenen.
 
Is de software geschikt voor 64-bits ?
Vanwaar gebruik je PhotoPaint en niet PaintShop Pro, ook sinds enige jaren van Corel. Vroeger was dat Jasc.
PaintShop pro is het beste alternatief voor het erg dure Adobe Photoshop.
 
Is de software geschikt voor 64-bits ?
Vanwaar gebruik je PhotoPaint en niet PaintShop Pro, ook sinds enige jaren van Corel. Vroeger was dat Jasc.
PaintShop pro is het beste alternatief voor het erg dure Adobe Photoshop.

Het is software waar ik al jaren mee werk en tamelijk goed onder de knie heb. Mijn vorige pc was ook een 64bit. Dus daar zal het wel niet aan liggen.
 
Kan je even de event posten van je Windows logbooek (application) ten tijde van de crash. Misschien dat daar meer informatie in staat wat de crash kan veroorzaken.

Sorry,
heb de cleaner zijn werk laten doen. Logs zijn gewist.
Heb zopas de "Coreldrawn Graphics suite X7 Ned. 64Bit" geïnstalleerd. En alles werkt.
Bedankt aan allen voor het meehelpen oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan