Beeld Ms Paint verbind niet meer naar Paint 3D

Sinds dat het MS Paint noemt ipv Paint werkt dat icoontje 'Bewerken met Paint 3D' bovenaan niet meer.
Met Paint scan ik een hoes en stuur het meteen naar Paint 3D.
De app Scanner kan je ook gebruiken en opslaan als in Afbeeldingen als .png. Maar met Paint kan je scannen in een hogere aangepaste kwaliteit, na vergroting heb je dan een beter resultaat. Met Paint kan je ook die tussenstap maken, naar 'Afbeeldingen' als .png en hogere kwaliteit.
Bestaat er mss een oudere versie Paint of wordt die meteen geupdate omdat het een vast onderdeel is van W10?
 
De versies van Paint in Windows 11 en Windows 10 zijn niet aan elkaar gelijk. Het zijn verschillende versies.
In Paint van Windows 10 staat nog de knop Bewerken met Paint 3D, maar die knop werkt niet meer. Je krijgt dan de vraag om Paint 3D te installeren, terwijl dat programma al geïnstalleerd is! Dat geldt niet alleen voor @hobbyman , maar voor iedereen.
In de Microsoft Store regent het momenteel klachten over dit probleem:

668685a2d832f-bewerken_met_Paint_3D.png


De connectie tussen Paint en Paint 3D is dus verbroken. Dat kan gebeurd zijn door een update van Paint. En het kan alleen hersteld worden door Microsoft, maar die stopt geen energie meer in Paint 3D. Als je nu een schone installatie van Windows 10 uit zou voeren, dan zit Paint 3D daar niet meer in. Er zou volgens Microsoft te weinig belangstelling zijn voor Paint 3D. Daarom wordt dat programma uitgefaseerd.
En dat is natuurlijk vervelend als je gewend was om vaak gebruik te maken van Paint 3D.

Wat ook al niet meer mogelijk is, is rechtsklikken op een afbeelding > Openen met > en dan kiezen voor Paint 3D, want Paint 3D staat niet meer bij de getoonde opties. Zelf toevoegen van Paint 3D is ook lastig, want het programma staat in een verborgen map en het heet daar niet Paint 3D, maar PaintStudioView. De locatie is: C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.MSPaint_6.2405.19017.0_x64__8wekyb3d8bbwe\PaintStudio.View.exe

Wat kan dan nog wel als je graag gebruik maakt van Paint 3D? Klik op Start, scrol in de lijst met apps omlaag naar Paint 3D en open het. Daarna klik je in Paint 3D op Openen > Door bestanden bladeren, kies het bestand dat je wil gaan bewerken in Paint 3D.
Niet zo makkelijk als voorheen, maar makkelijker kan ik het niet voor je maken, helaas.
 
Via zoeken krijg ik al die apps (3d als app en prog.) te zien en die werken ook nog, heb geen picto van 3D in paint in 10, overigens, in 11 weet ik het niet, staat niet aan.
Staat er soms wel bij om te installeren maar als je het overslaat werkt het gewoon, een rommeltje dus.
 
Bij sommige mensen staat de app Paint 3D niet meer vermeld in de lijst met apps, die in Windows 10 zichtbaar wordt nadat je op de knop Start hebt gedrukt. Bij mij nog wel: hij staat gewoon onder de P:

6686904417af0-Paint_3D_in_lijst_apps.png


De app Paint staat in de map Accessoires in het startmenu:

668690751d4a0-Paint_in_Accessoires.png


En anders gebruik je inderdaad de zoekfunctie, zoals lange pier doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan