Netwerk Camera.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bomma camping

Steunend lid
Vip Lid
Daar ik niet weet of mijn vraag hier op zijn plaats is waag ik het er op. Ik kocht onlangs een buitencamera ter beveiliging van onze woning omdat wij regelmatig afwezig zijn. Het probleem is dat ik niet over vaste internetverbinding beschik. Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om deze beelden toch te kunnen bekijken. Wanneer wij weg zijn neem ik mijn draadloze router mee om op verlof ook van het internet gebruik te kunnen maken. Kan ik dit oplossen door thuis een onafhankelijke router te plaatsen om toch deze beelden op mijn smartphone te kunnen zien? Bestaat er een andere mogelijkheid om de beelden op te nemen en later te bekijken? Alle hulp is welkom. Dank bij voorbaat.
 
Waarom heb je die draadloze router nodig op verlof? Als er internet is, moet je daar toch kunnen inloggen.
Dan blijft de thuis verbinding toch werken.
 
Ik heb je post net 3 keer gelezen en ik raak er ook niet uit.

Daar ik niet weet of mijn vraag hier op zijn plaats is waag ik het er op. Ik kocht onlangs een buitencamera ter beveiliging van onze woning omdat wij regelmatig afwezig zijn. Het probleem is dat ik niet over vaste internetverbinding beschik. Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om deze beelden toch te kunnen bekijken.
Dus, je beschikt thuis niet over een vast internetverbinding. Hoe maak je dan gebruik van internet thuis?
1) Je maakt thuis geen gebruik van internet?
2) Internet via een mobiele 4G verbinding?

Wanneer wij weg zijn neem ik mijn draadloze router mee om op verlof ook van het internet gebruik te kunnen maken.
Misschien dan toch een router die via 4G werkt?

Kan ik dit oplossen door thuis een onafhankelijke router te plaatsen om toch deze beelden op mijn smartphone te kunnen zien? Bestaat er een andere mogelijkheid om de beelden op te nemen en later te bekijken?
Best is om die beelden te laten opnemen. Maar dan heb je een servertje nodig dat zoiets kan. Bepaalde NAS apparaten hebben zoiets aanboord. vb QNAP TS-251D. Deze heb je vanaf 300€
Andere oplossingen via internet zijn vaak niet veilig.
 
Ik heb internet via een klein plat Huaweï bakje dat ik reeds meer dan 20 jaar mee op reis neem. Op onze vroegere camping in de Ardennen was er geen internet. Nu zitten wij reeds het zesde jaar op camping in Zonhoven en daar is internet van City Mesh maar hier is het probleem dat er met de regelmaat van de klok geen verbinding is. Dit geraakt maar niet opgelost. Dus gaat mijn mobiele internet mee op verlof en kan ik die niet thuis laten. Wij hebben nu toch maar besloten om thuis ook een vaste internetaansluiting te zorgen en dan is dat probleem opgelost.
Toch bedankt voor het aanreiken van mogelijke oplossingen.
 
Dat is toch logisch als je je beelden van thuis naar je smartphone wil verzenden dat er toch data transport kan gebeuren van je camera naar je Smartphone. Meestal heb je op je smartphone wel een data bundel in je abbo. Thuis dien je ook internet te hebben wil je je beelden van bij u thuis tot op een andere locatie te kunnen streamen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan