De front camera(s) op de Smartphone

wat vind jij het mooist/ beste

  • in de boven rand

    Stemmen: 2 66.7%
  • onderaan

    Stemmen: 0 0.0%
  • nocth

    Stemmen: 0 0.0%
  • popup

    Stemmen: 1 33.3%

  • Totaal aantal stemmers
    3
Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik reis al jaren door Smartphone land en de laatste jaren is de frontcamera in belang gegroeid, maar ook willen de fabrikanten een zo groot mogelijk scherm en een zo klein mogelijke rand. Dat is inderdaad mooi, maar hoe lossen ze dit op?
Vroeger hadden de fabrikanten niet de mogelijkheid om de schermranden klein te maken en hoefden ze zich geen zorgen te maken, dus staken ze die gewoon in de bovenste schermrand. Ze hadden daar immers plaats genoeg om die daar te steken.

nokia-3-2.jpg


Toen kwam Xiaomi als eerste met zo dun mogelijke randen, maar dan moest de frontcamera wel verhuizen. Dat werd toen niet echt warm onthaald toen hij naar onder verhuisde omdat je als je deze wilde gebruiken het toestel op zijn kop diende te houden om het goed te kunnen gebruiken.


xiaomi-mi-mix2-1.jpg


Daarna werd de notch in het leven geroepen en kwam de camera terug naar boven. maar dan heb je een hap uit het scherm. Velen vinden dit lelijk, anderen hebben daar geen problemen mee.

huawei-mate-20-lite-1.jpg


Er zijn fabrikanten die naar de gebruikers luisteren en naar een oplossing voor de notch zochten en met een popup camera op de proppen komen.

xiaomi-mi-9t-1.jpg


Wat vind jij het leukst?
 
Ik heb een Huawei P smart denk (2018) stoor mij niet dat deze nu bovenaan staat.
Onderaan lijkt mij onhandig
De pop-up lijkt slijtgevoelig als die altijd in en uit schuift.
Nocth als het beeld gestoord word is het niets voor mij (al frustraties genoeg zonder) wel mooi als uitzicht
Dus voor mij blijft bovenaan de voorkeur (mijn stem) en heb zo eentje.
Wel blij dat ik de verschillen heb geleerd die er zijn.
 
Ik heb gekozen voor een popup, want bij mij is de frontcamera eigenlijk iets dat zou mogen ontbreken op mijn toestel. Dus als dit mooi weggestoken is IN mijn toestel, zou ik dit als een mooi alternatief vinden. Een notch vind ik foeilelijk. Eentje zoals jij (salmax) en ik hebben, hoort nu eenmaal tot het ouderwetse en word dus niet meer op de markt gezet. Helaas zou ik dus ook zeggen. Want die zit daar voor mij ook niet in mijn weg. Een schermvullende voorkant vind ik wel leuk, maar dan geen gat, geen notch, dan maar liever een popup als mijn vervanger. Maar gezien mijn budgetje zal mijn volgend toestel hoogstwaarschijnlijk ook eentje met een foeilelijke notch zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan