Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Beste,
Mijn netbook had een bijna platte batterij. Ik ga ermee in huis om aan de lader te hangen. Zegt dat hij aan de stroom hangt en dan zonder enig voorteken gaat het scherm ff uit en gaat hij naar bios. Als ik daarin kijk bij boot staat er gewoonweg niets. Ik denk dus dat mijn eMMC kaartje naar de haaien is. Kan er mij iemand helpen met dit euvel? Dank bij voorbaat.
 
boot X is hier dus je C .... het komt er op neer dat deze dus op dit moment onbenaderbaar is geworden ...
denk dat indien je een opdrachtprompt kunt starten en je vervolgens diskpart gestart krijgt de letter X weer kunt veranderen naar de letter C
 
wat staat er op de zwarte vlakken vermeld ....
Ashampoo_Snap_2017.07.02_10h06m45s_002_.png
 
ok das dus je ddr3 geheugen ...bijgevolg is het zilver kleurig plaatje je eMMC kaartje ...
indien je deze stekker effe los kon maken om deze daarna er terug aan te voorzien dan kan het mogelijk zijn dat je eMMC kaart te benaderen is ..ik kan dit niet garanderen !
 
had wel gedacht dat deze vast gesoldeerd was ... je kan deze los solderen indien je jezelf daar toe vertrouwd om deze daarna er terug aan te maken ..
de bedoeling is in feite om deze eMMC kaartje effe los te halen van het moederbord maar als jij jezelf hier niet in vertrouwd blijf je er beter af .
 
had wel gedacht dat deze vast gesoldeerd was ... je kan deze los solderen indien je jezelf daar toe vertrouwd om deze daarna er terug aan te maken ..
de bedoeling is in feite om deze eMMC kaartje effe los te halen van het moederbord maar als jij jezelf hier niet in vertrouwd blijf je er beter af .
dat durf ik niet hoor.
 
Dit is wel vreemd, de pc is wel opgestart dus er staat een besturing op, maar de schijf is verder niet te benaderen.
Ik denk dat het handigste is om helemaal opnieuw te beginnen en alles te formatteren en de besturing er opnieuw op.
Ja win 10 stond (staat) erop en ik was bezig in Office toen hij naar bios scherm ging.
 
wat je te zien krijgt in die screenshot is de installatie van windows, dus vanaf een ramdrive.
Dit wil niet zeggen dat die C schijf gevonden is.

het lijkt me idd dat die eMMC defect is, of op z'n minst niet gelezen kan worden.
 
Ik mag mijn toestel opsturen naar een vriend van mij die in Nederland woont. Hij zal proberen om mijn eMMC te benaderen met Windows EP. Wat dat is weet ik niet. Lukt dit niet gaat hij er een nieuwe eMMC in stoppen.
 
je bedoeld wellicht dat je Nederlandse vriend zal proberen om je eMMC te benaderen via een Windows 10PE live dvd...
ik hoop voor u dat dit lukt maar mocht hij toch een andere eMMC schijfje plaatsen kies er dan eentje van 128gb of teminste 64gb
 
Ik zal je 1 waarschuwing geven eMMC vervang je niet even snel en gemakkelijk.
Er is daar speciaal SMD soldeergereedschap bij nodig dat niet iedereen heeft. Ga je dit met gewoon soldeergereedschap proberen loop je het risico dat andere componenten te heet worden en daardoor ook onherstelbaar beschadigd raken.
De professionele reparateur beegint hier zelfs ook niet aan en vervangt zo'n moederbord helemaal met alles er op en er aan.
Zelfs ik met diverse certificaten zou dit niet aan durven zonder goed gereedschap De papieren had ik behaald toen ik ooit in het verleden een bijbaantje had naast mijn huidige baan. Het bedrijf waar ik toen wel eens werkte maakte de electronica voor tanks voor het leger. Je moest toen een certificaat hebben om printplaten te mogen solderen.
 
Dat plaatje met die shielding is niet je "SSD", dit is je WiFi. Zit trouwens een antenetje aan in de linkeronderhoek.
Voor zover ik op alle beschikbare foto's hier en extern van dit toestel kan zien, is dat flash geheugen vast op het moederbord verwerkt. Is dus vrijwel onmogelijk om dat zelf te vervangen. Tenzij je veel ervaring hebt met FPGA's ed te vervangen, en daarboven nog eens alle gereedschappen hiervoor hebt.
Als dat flash geheugen defect is, gaat die vriend in Nederland je volgens mij niet kunnen helpen. Tenzij meer naar de kl*ten doen. Ben hier gewoon even eerlijk...

Ik lees net van men collega hierboven dezelfde bevindingen... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan