Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Beste,
Mijn netbook had een bijna platte batterij. Ik ga ermee in huis om aan de lader te hangen. Zegt dat hij aan de stroom hangt en dan zonder enig voorteken gaat het scherm ff uit en gaat hij naar bios. Als ik daarin kijk bij boot staat er gewoonweg niets. Ik denk dus dat mijn eMMC kaartje naar de haaien is. Kan er mij iemand helpen met dit euvel? Dank bij voorbaat.
 
was deze in gebruik toen deze uit viel waarschijnlijk dus wel ...ik denk niet dat je eMMC kaartje naar de haaien is ...
indien je deze er kunt uit halen dan dien je dit eens te doen zonder dat je tablet onder spanning staat...plaats na het indrukken van de opstarttoets je eMMC kaartje terug en start deze dan eens gewoon op ...
*kun je de eMMC kaartje er niet uit halen dan kun je het volgende eens doen ..
tot 3x toe dien je dus een geforceerde afsluiten te doen tijdens het opstarten d.w.z batterij er uit en de adapter er aan ..
start je tablet op en trek vervolgens de adapter los ..doe dit 3x
sluit na de 3de keer je batterij aan en start je tablet gewoon op ...of deze zal aangeven dat er eerst een herstel dient te gebeuren wat vanzelf gestart word of hij start gewoon verder op ...in het slechtste geval word de C niet herkend omdat deze dus gelockt werd tijdens de 1ste keer dat deze dus uitviel .
***stel dat deze dus gelockt werd en je krijgt deze niet meer werkende dan dien je voor een verse installatie te gaan en vervolgens dien je dan eerst de eMMC leeg te maken zodat deze een niettoegewezenruimte word ...m.a.w. je begint met een verse installatie
 
Qtex, hoe kan ik dit leegmaken als ze nergens zichtbaar is, dus ook niet met mijn USB stick waar mijn win 10 op staat. Ik kan gaan tot waar ik de drive moet selecteren en daar staat gewoonweg niets. Kan niets selecteren. Dus ook niet leeg maken.
 
je zegt dus dat je zelfs via de opstartbare usb stick (station opties ) de eMMC niet vermeld zie staan ...
zie jij in de bios onder "boot" een of andere vermelding die je eerder niet zag ...
plaats indien mogelijk eens een scherm afbeelding van de boot order in je bios ..
mogelijk dat een fabrieks recovery iets opleverd !
 
1498941585301949825347.jpg

Dit is alles wat er staat Qtex.
 
wat staat er bij advanced vermeld ... indien je daar de default instellingen kunt selecteren dien je dus je bios naar de standaard waardes te zetten ...
 
ik vrees er inderdaad nu voor ...en denk dat je best wel eens gelijk kunt hebben betreffende dat de eMMC kaart naar de haaien is .... als deze te vervangen is plaats je best er eentje die groter is .
**wat staat er onder " main " dit is je laatste optie ...!
 
Ik had dit al allemaal geprobeerd voor ik de vraag hier stelde. Vandaar dat ik meteen met deze conclusie in mijn hoofd zat. Ik vind helaas nergens eMMC kaartje enkel SSD en ik vrees dat beide verschillend zijn.
 
de eMMC kaart kun jezelf niet vervangen omdat deze dus vast gesoldeerd werd op het moederbord ...was dan eerder ook verkeerd om te zeggen deze effe los te maken ...je zal je tablet moeten binnen doen vrees ik .

hieronder zie je een eMMC kaartje van een Toshiba ..een vergelijkbare zit er in je Asus tablet
Ashampoo_Snap_2017.07.01_23h44m09s_005_.png

**zoek eens op inand emmc kaart
 
1498981179738177959215.jpg

Zo, ik heb dus mijn batterij Los gekoppeld en 3 keer opgestart en meteen weer de stroom uitgetrokken. Nu weer samen steken en hopen dat hij werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan