Windows 11 bookmarks firefox exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
dit doe je toch zo of niet
  • Klik op de menuknop
    Fx89menuButton
    om het menupaneel te openen. Klik op Bladwijzers en klik daarna op Bladwijzers beheren onderin.
  • Klik in het venster Bibliotheek op de knop Importeren en reservekopie maken en selecteer vervolgens Reservekopie maken….
    • Kies in het venster Bestandsnaam voor bladwijzerreservekopie dat verschijnt een locatie om het bestand (dat standaard de naam bookmarks-‘datum’.json heeft) op te slaan. Het bureaublad is meestal een goede keuze, maar een willekeurige andere plek die u makkelijk kunt onthouden zal ook werken.
    • Sla het bestand bookmarks.json op. Het venster Bestandsnaam voor bladwijzerreservekopie wordt gesloten, waarna u het venster Bibliotheek kunt sluiten.

  • met wat open ik mijn json bestand met welke tekst editor, normaal deed ik altijd bladwijzers exporteren naar HTML of is dat niet goed.
  • kan ik json openen met notepad, maar ik vind het niet op deze pc tuts, met kladblok is het niet leesbaar.
greets

ed
 
Laatst bewerkt:
Json = JavaScript Object Notation een bestandsformaat vooral gebruikt voor het ex- en importeren van data tussen bv webapplicaties.
Je exporteert dus een JSON bestand dat je weer kan importeren in een toepassing die JSON bestanden begrijpt.

Je exporteert dat en blijft daar best vanaf met een een tekstverwerker.
Anders wordt als je (per ongeluk) iets aanpast een volgend probleem je dat mogelijk niet meer kan importeren.

Vind het bookmarkbeheer in FF lastig.
In Vivaldi is dat enkel File\Export Bookmarks en wordt dan als bookmarks_datum.html opgeslagen.
Eer je dat in FF gevonden hebt...
 
Laatst bewerkt:
Vond het wel maar ik ben makkelijker of logischer gewend.
Heb mijn bookmarks vanuit Vivaldi naar HTML geëxporteerd.
Die proberen importeren in FF wat geen success was, werden slechts 40-tal geïmporteerd, blijkbaar enkel recente.
Edge heeft ze wel allemaal geimporteerd.

Voor het exporteren om later terug in FF te importeren zou ik het standaard firefox (json) formaat gebruiken.
Maar ook HTML, dat kan je meestal altijd importeren maar mocht dat niet lukken kan je die wel altijd openen en van daaruit op je links klikken.
Je hebt dan een altijd en overal bruikbare backup van je links.
Die kan je bv ook op een USB stick zetten en overal gebruiken.
 
Merci er is ook een andere manier ik kan ze je sturen maar je moet al diep in Windows gaan e je toch geen Firefox gebruikt weet ik niet of je er wat aan hebt

Groetjes
 
Die andere manier ken ik ook wel.
Heb niet gezegd ik er een probleem mee had he, alleen anders, minder logisch dan bij mijn standaard browser.
En omdat ik die al zoveel jaren gebruik ook maar normaal denk, niet?

Ben trouwens ook een beetje met Linux aan het spelen waar FF als standaard geïnstalleerd is.
Heb het dan ook maar op mijn Windows PC geïnstalleerd, of bijgewerkt, stond er eigenlijk al lang op maar nooit gebruikt.
Nog een restant van vroeger omdat er toen een extensie voor was die ik handig vond maar ondertussen niet meer nodig heb.
En omdat ik ook contacten heb die FF gebruiken en dan af en toe eens iets te testen.
Zoals bv die mislukte test met HTML en FF ik in vorige post noemde.
Moet wat van alle markten thuis zijn, niet? ;)
 
Zeker, ik zou uw andere manier eens willen weten om de bookmarks te gaan halen in Windows dan kan ik die vergelijken met de mijne. Hoe meer mogelijkheden ik ken hoe beter.
Jij kent ze waarschijnlijk van buiten ik heb ze opgeschreven, moet ze even zoeken denk ik.
Thanks

M
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan