Windows 11 firefox bookmarks

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

We hebben het hier al eens over gehad, ik heb wat add ons toegepast die ik als tip kreeg, nu vind ik bijna niets terug van mijn bookmarks en ik heb nu veel mappen, waarin niets staat, zie foto.
Ik ga mijn bookmarks af en als ik links vind die ik niet meer nodig heb verwijder ik ze, bv alle youtube filmpjes, en andere.
Als ik rond ben staan ze er al terug in, iemand een idee hoe dit kan

1721245026863.png

ik verwijder ook alle lege mappen, heel veel en na mijn toer staan ze er terug in, ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.

Bedankt
 
Eerst en vooral: graag zoals @PhilipV al vroeg: verduidelijken hoe het nu precies zit.


Nee, zie hieronder.

Onderstaande nog niet een antwoord op je BM's die steeds terug komen maar toch wat info je mss best ook weet en aanpast.

Als je FF op slechts 1 apparaat gebruikt met synchronisatie actief = blijkbaar vragen om problemen >> UITSCHAKELEN!!!
Je mag synchronisatie niet zien als een backup en moet je bookmarks altijd zelf backuppen.

Na correcte info eventueel vervolg indien van toepassing.
nee ik zie synchronisatie niet als een backup maar het gelijk zetten tussen uw apparaten van gegevens, als ik nu synchroniseer en ik gebruik ook de laptop dan komen al mijn bookmarks die op de AIO staan ook op de Laptop te staan; maar waarom moet synchroniseren af als je met een pc werkt hier draait nergens iets anders met FF op, ook niet op de gsm, waarom is dit slecht Deus??
 
zal erop letten juister te formuleren, het probleem is, ik weet voordat ik de vraag ga stellen wat ik ga stellen, ik word even afgeleid door een telefoon of door iemand en ik ben de vraag of belangrijke onderdelen van de vraag vergeten, dat is juist het vervelende bij mij, ik ben nu bezig al de antwoorden in een word doc te zetten
 
maar waarom moet synchroniseren af als je met een pc werkt hier draait nergens iets anders met FF op, ook niet op de gsm, waarom is dit slecht Deus??
Heb ik gevonden op t web, maar in 't Engels, stond niet bij waarom maar er hadden er meer problemen.
Heb het even kort samengevat in NL.
Als je FF op slechts 1 apparaat gebruikt met synchronisatie actief = blijkbaar vragen om problemen >> UITSCHAKELEN!!!
Je mag synchronisatie niet zien als een backup en moet je bookmarks altijd zelf backuppen.
FF synchronisatie is blijkbaar een probleem als je het met maar 1 (één) computer gebruikt.
Een daarvan is verliezen van (alle) bookmarks. Klonk me ook bekend, niet?

nee er staat FF op de laptop en op FF op de AIO, maar de laptop draait voor het moment niet mee;
De vraag is:
Staat FF op zowel de laptop als op de AIO? Is synchronisatie enkel actief op de AIO en niet op de Laptop? Of andersom?
Of op beide actief maar gebruik je de laptop momenteel niet?

Log je automatisch in op je FF account? Volg je dan wel de correcte manier om op slechts een apparaat te wissen
Zolang dat verbonden is met je account... Je moet blijkbaar eerst afmelden.
(Geen idee wat er gebeurd als je dan weer aanmeld? Gebruik FF en synchronisatie niet)

Helpt onderstaande?:
https://support.mozilla.org/nl/kb/gesynchroniseerde-gegevens-uit-firefox-verwijderen#:~:text=Klik op uw Mozilla-account,op dat apparaat te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Poging om beter begrip te krijgen omtrent sychronisatie ...
  • wat is het ? Het gelijkmaken van alle bookmarks (e.a. zaken maar die laat ik even buiten beschouwing nu) tussen het toestel dat syncroniseert en de server in de cloud van FF. Dat wordt bekomen door alles wat lokaal staat op dat toestel ook naar de server te sturen en door alles wat op de server staat op te halen om lokaal op dit apparaat te zetten.

  • als je dus 2 apparaten syncroniseert sturen ze beide alles naar de server en krijgen ze alles naar de server.

  • als je 1 van 2 apparaten syncroniseert, maar het andere niet zal die 2de nooit gelijk lopen en moet je alle wijzigingen dus 2x doen. Gekkenwerk want daar dient die funktie syncro nu net voor, omdat stomme werk niet te hoeven te doen.

  • als je iets doet op de server van FF vb. het wissen van een bookmark op het toestel dat niet syncroniseert is het daar weg, maar blijft het op de server staan en dus ook op het andere toestel. Idem voor toevoegingen of wijzigingen.
en zo zijn er nog ontelbare gebrekkige samenwerkingen mogelijk die allemaal tot corruptie leiden van je bookmarks.

Regel = als je FF geinstalleerd hebt op meer dan 1 toestel zet je syncro aan, maar dan wel beide. Of die opstaan of niet is niet van tel - syncro gebeurt enkel via de server. Zet je vb. de AIO pas een week later aan dan zal hij zich nog gelijktrekken met de server.

Heb je maar 1 toestel waar FF op geinstalleerd is, dan is syncro overbodig maar of het problemen zou geven (dixit Deus hierboven) weet ik gewoon niet, het is wel duidelijk nutteloos.
 
Heb ik gevonden op t web, maar in 't Engels, stond niet bij waarom maar er hadden er meer problemen.
Heb het even kort samengevat in NL.

FF synchronisatie is blijkbaar een probleem als je het met maar 1 (één) computer gebruikt.
Een daarvan is verliezen van (alle) bookmarks. Klonk me ook bekend, niet?


De vraag is:
Staat FF op zowel de laptop als op de AIO? Is synchronisatie enkel actief op de AIO en niet op de Laptop? Of andersom?
Of op beide actief maar gebruik je de laptop momenteel niet?

Log je automatisch in op je FF account? Volg je dan wel de correcte manier om op slechts een apparaat te wissen
Zolang dat verbonden is met je account... Je moet blijkbaar eerst afmelden.
(Geen idee wat er gebeurd als je dan weer aanmeld? Gebruik en synchroniseer ook niet)

Helpt onderstaande?:
https://support.mozilla.org/nl/kb/gesynchroniseerde-gegevens-uit-firefox-verwijderen#:~:text=Klik op uw Mozilla-account,op dat apparaat te verwijderen.
verliezen van bookmarks was er niet, wel dat de verwijderde steeds terugkwamen, synchronisatie staat op de AIO en de Asus allebei actief en ik log automatisch in op mijn account.
Zal eens mijn account afmelden en dan de bookmarks verwijderen en dan terug aanmelden en zien wat er gebeurd, thanks
ben nu wel alles van info aan het opschrijven
 
Poging om beter begrip te krijgen omtrent sychronisatie ...
  • wat is het ? Het gelijkmaken van alle bookmarks (e.a. zaken maar die laat ik even buiten beschouwing nu) tussen het toestel dat syncroniseert en de server in de cloud van FF. Dat wordt bekomen door alles wat lokaal staat op dat toestel ook naar de server te sturen en door alles wat op de server staat op te halen om lokaal op dit apparaat te zetten.

  • als je dus 2 apparaten syncroniseert sturen ze beide alles naar de server en krijgen ze alles naar de server.

  • als je 1 van 2 apparaten syncroniseert, maar het andere niet zal die 2de nooit gelijk lopen en moet je alle wijzigingen dus 2x doen. Gekkenwerk want daar dient die funktie syncro nu net voor, omdat stomme werk niet te hoeven te doen.

  • als je iets doet op de server van FF vb. het wissen van een bookmark op het toestel dat niet syncroniseert is het daar weg, maar blijft het op de server staan en dus ook op het andere toestel. Idem voor toevoegingen of wijzigingen.
en zo zijn er nog ontelbare gebrekkige samenwerkingen mogelijk die allemaal tot corruptie leiden van je bookmarks.

Regel = als je FF geinstalleerd hebt op meer dan 1 toestel zet je syncro aan, maar dan wel beide. Of die opstaan of niet is niet van tel - syncro gebeurt enkel via de server. Zet je vb. de AIO pas een week later aan dan zal hij zich nog gelijktrekken met de server.

Heb je maar 1 toestel waar FF op geinstalleerd is, dan is syncro overbodig maar of het problemen zou geven (dixit Deus hierboven) weet ik gewoon niet, het is wel duidelijk nutteloos.
nee mijn FF accounts staan alle twee aan op de AIO en op de laptop, de laptop staat uit, dus als ik de volgende keer de laptop op zet staat hij gelijk als de AIO ik heb het nu over de BM, de synchro staan bij beide aan
 
Ik zie nu pas de discussie.

Simpel, voor zover het nog niet duidelijk is. Als je maar een horloge/klok hebt kun je kun je die niet gelijk zetten.
Probeer je het toch, dan weet je niet of het horloge nog goed loopt.

Dan Thunderbird en Firefox. ik gebruik ze al vanaf 2004 en ik gebruik het nog steeds naar alle tevredenheid. Niemand die over je rug mee kijkt zoals Microsoft, Google en Apple

Bij thunderbird was het even moeilijk omdat ze op het werk een Exchange e-mailaccount hebben. Met Owl voor €10 per jaar is het probleem opgelost.

Dan je lege mappen. Kijk eens bij de add-ons, de Bookmarks Organiser, Bookmark Detector en Bookmarks Commander. Lees de beschrijving en kijk of dat iets is wat je kunt gebruiken om je lege mappen definitief te wissen. Ik heb 28 add-ons actief en de snelheid blijft verder het zelfde.
Add-ons verwijderen is net zo gemakkelijk als ze er op zetten.

Dus die twee kan ik je van harte aanbevelen. Verder verschillen ze minimaal van de Linux versies, als ze al verschillen.

Mvg
Rob
 
Ga ik morgen proberen maar als je nieuwe bookmarks toevoegd komen die toch terug allemaal onderaan te staan moet ik dan om de zoveel tijd de optie nemen alfabetisch zetten in de instellingen?
 
Ga ik morgen proberen maar als je nieuwe bookmarks toevoegd komen die toch terug allemaal onderaan te staan moet ik dan om de zoveel tijd de optie nemen alfabetisch zetten in de instellingen?
Je valt in herhaling met een vraag die al beantwoord is : zie #6 hierboven ...
Maar je hoeft die niet manueel te gaan verzetten hé : het schikken alfabetisch kan Google voor zijn rekening nemen.
 
Rob we zouden even moeten n praten over mijn overvolle Telenet inbox, daarom hebben ze me MF Thunderbird aanbevolen en nog een ander programma zal morgen de naam zeggen en mijn probleem
Voor een overvolle inbox is er - logischerwijze - maar één oplossing : er mails uit verwijderen.
En dat is overigens toch zinnig want als je alles maar in de inbox laat staan vind je daar toch niets meer in terug.
Dus verplaatsen is de boodschap :
  • naar mapjes binnen je Telenet account - dan krijgt de inbox meer ruimte, maar de totale ruimte van je account geraakt er niet leger mee en die loopt ooit ook vol ;
  • ofwel archiveren naar een extern programma ... en als ik me goed herinner hebben we het over Mailstore Home al gehad hier op het forum ...
Zoek maar eens op de term 'Mailstore' ...

Welk programma je voor die opruiming gebruikt maakt geen verschil, kies wat je makkelijk vindt en begrijpt ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan