Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Na een upgrade gedaan te hebben in Windows 10 krijg ik steeds de melding
Windows Defender is uitgeschakeld omdat u een bestaand antivirusprogramma
hebt. Verwijder uw bestaande antivirusprogramma als u Windows Defender
wilt inschakelen. Dit begrijp ik niet goed en wat is de oplossing?

Dank bij voorbaat
 
Als je met uw eigen virusscanner wilt verder werken moet u Defender op "non-actief" zetten.
Wilt u echter met Defender verder werken moet u uw eigen virusscanner verwijderen.
U mag zelf kiezen, maar ik raad u aan om te kiezen voor uw eigen virusscanner.

Twee gelijktijdige en geactiveerde virusscanners zijn niet aan te raden.
 
Bedankt voor de informatie en ik werk met Malwarebytes Anty-Malware. Maar wat wel vervelend is dat ik altijd bericht krijg
van Defender en weet niet goed hoe die ik op non-actief moet zetten.
 
de defender geeft bij u een melding omwille dat jij de Malwarebytes gebruikt om te scannen op malware ...de Defender scant namelijk ook op malware ...
*Malewarebytes is geen vervanging van de Defender omdat Malwarebytes dus enkel en alleen maar scant op malware en dus geen Antivirus beveiliging is ....
*de Defender heeft dus wel een eigen Antivirus module bovenop de malware en de controle van je firewall.... wil jij van deze melding af dan dien je de malware module van de Defender uit te zetten .. of je vervangt de Defender door een andere Antivirus scanner ... zo gebruik ik zelf de avg internet security en is de Defender hier dus gewoon uitgeschakeld geworden ..
 
je diende Malwarebytes niet te verwijderen ...dit heb ik ook nooit vermeld .
de Malwarebytes en de AVG werken zeer goed samen ...deze volledige versies gebruik ik hier al jaren ...
het is enkel de Defender die er problemen mee had maar aangezien je nu de avg er op gezet heb is de Defender uitgeschakeld geworden en kun je gerust ook Malwarebytes gebruiken ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan