Windows 10 Beveiliging Windows 10 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Mijn W10 PC wordt op dit moment in hoofdzaak beveiligd door Bitdefender Total Security. Ik ga er even vanuit dat jullie dit pakket kennen. Vorige week heb ik mijn PC (niet voor de eerste keer moet ik zeggen) naar de leverancier/winkel moeten brengen, omdat hij niet meer opstartte. Toen ik hem gisteren ophaalde kreeg ik de volgende opmerkingen:
1. dat ik te regelmatig zaken download om het uit te proberen. Mij werd verteld dat ik daar sowieso voorzichtiger (en dus ook bescheidener) in moest worden (ik denk dat ze gelijk hebben)
2. dat ik in ieder geval voor een goede bescherming moest zorgdragen en dat mijn huidige bescherming (Bitdefender dus) onvoldoende was, met name op het gebied van antimalware :unsure:.

Ik ben dus met name op zoek naar meer en betere bescherming op het gebied van antimalware. Hun advies is:
antivirus: Antimalware (hoewel het Bitdefenderpakket ook over een antimalware oplossing beschikt, werd die door hen dus niet als toereikend beoordeeld). Liefst gratis natuurlijk ;)
malware: Bitdefender zou voldoende moeten zijn voor de rest.

Ik ben heel benieuwd naar jullie "update" advies.
 
Qtex - ik heb ook interesse.
Mijn broer is overleden en ik ben momenteel bezig zijn laptop op punt te zetten. Hij zat met betalende bescherming, die net verviel.
Omdat zijn vrouw de laptop weinig zal gebruiken had ik beslist enkel met Windows defender te werken maar misschien zet ik deze er bij.
Zelf gebruik ik al 20 jaar het gratis Comodo maar ik vind het een beetje ingewikkeld voor een totale leek.
Voor de veiligheid werk ik ook met Acronis dus als er iets gebeurt keer ik gewoon terug naar een oude Image
 
bij het opnieuw installeren van Windows opgestart vanaf een opstart medium het zijnde een usb stick of een dvd dient men eerst de huidige Malwarebytes te deactiveren .. om deze licentie daarna nog te kunnen gebruiken ..doch indien men van uit Windows 10 zelf de optie neemt "deze pc opnieuw instellen " dan word de licentie gewoon meegenomen en dient men deze dus niet eerst te deactiveren .
* koopt men een "nieuwe computer "aan en men wilt de licentie vervolgens van Malwarebytes gebruiken op deze "nieuwe pc" dan ook dient men eerst deze te deactiveren op het eerdere systeem !
 
spijtig Johnny Five de site waar deze verkocht werden heeft deze niet meer in stock mogelijk dat deze terug zullen aangeboden worden maar op dit moment zitten ze er zonder ..
ze bieden nu wel 3 maandelijkse licenties aan .. voor 6€ wat dan op 24€ per jaar komt ..

*het is niet dat ik deze aanbied ..ik kwam er eerder ook toevallig op uit .

**op de volgende onderstaande site kan men een 4 jarige licentie aankopen ...

kan niets over deze verkoper zeggen aangezien ik er zelf niets aangekocht heb..
 
Kost onnodig geld. Beste vlg vergelijkingen is gewoon windows defender. Staat al op je pc. Ben ca 2 jaar geleden gestopt met avast en daarna nooit problemen gehad. Twijfel je tussendoor kun je altijd nog even proefversie van mbam gebruiken. Vorige week nog even gedaan ivm internet problemen. Maar vond niks, dus defender beschermt voldoende bij mij.
 
ik ook ik gebruik nu een gratis versie maar deze is beperkt
Ik gebruik ook de free versie. Wens ik dan eens de meer functies, dan verwijder ik hem met revo uninstaller en dan installeer ik hem opnieuw en heb ik 14 dagen premium. Maar voor mij is de free versie in de meeste gevallen wel voldoende.
 
Bitdefender (gebruik ik zelf ook, zelfs de gratis versie (y) en is even goed, als de betaalde versie). Een aparte anti-malware programma, is echt onzin en nergens voor nodig. Dat zit allemaal in je anti virus programma.
Als je programmaatjes download en het later verwijderd, dan is het beste om deze grondig te verwijderen met b.v. de (gratis versie) van Revo Uninstaller. Die verwijderd ook de restjes in het register. Gewoon alles aanvinken en "verwijderen" kiezen.
TIP, gebruik ook het programma Privazer, die alle sporen goed verwijderd. (beter en veiliger dan CCleaner).
 
Hallo DDragon, Kleine aanvulling: er is tegen mij niet gezegd dat Bitdefender onvoldoende zou zijn. "De winkel" vindt het alleen een (te) zwaar programma die voor de gemiddelde gebruiker tot performanceverlies zou kunnen leiden. Bovendien ogv malware raadt het een aanvulling aan. De winkel adviseert mij dus om als aanvulling op Bitdefender Malwarebites te installeren.
"performanceverlies " met Bitdefender ?? Het tegendeel is waar. Het is juist een van de AV, die je systeem het minste belast. Ik denk eerder dat die winkel. jou het e.e.a wil verkopen.
Bovendien komt het aparte programma MBM helemaal niet zo goed uit de testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan