Status
Niet open voor verdere reacties.
in april is er geen ondersteuning meer van xp als ik een virus scanner intalleer kan ik dan rustig blijven internetten en mailen of kunnen dan even goed nog hackers in mijn computer

henk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Henk,

De beste oplossing is natuurlijk om over te schakelen naar een recentere Windows versie of gebruik te maken van gratis alternatieven zoals Linux Mint.

Wil je toch met xp blijven verder werken, dien je wel wat extra beveiliging te installeren:
Naast een volwaardige virusscanner (dus niet Microsoft Security Essentials) installeer je Malwarebytes Anti-Exploit. => Malwarebytes : Malwarebytes Anti-Exploit BETA
Ook een 2-way firewall is vereist i.p.v. de basis 1-way firewalls zoals die van Windows en de meeste andere commerciële programma's.
Een aanrader hiervoor is Emsisoft Online Armor. Deze is zowel betalend als gratis te gebruiken: => Online Armor firewall > De beste software firewall
 
je kan inderdaad met een up2date zijnde antivirus +malwarebijtes + netframwork +java blijven werken op het internet
MAAR doordat dus de windows updates niet meer voorzien worden zal je pc enerzijds een gemakkelijker prooi worden voor hackers en internet criminelen ...
zeker als je daar boven op met een verouderde browser werkt ...
**het is niet aan te raden om met XP verder te blijven werken met een internet verbinding ...!

Moderator Notice: zag te laat dat er al advies gegeven was !
 
Als ik #1 lees heb ik de indruk dat er nu géén antivirus program op de computer staat. Klopt dit?
Er moet altijd een virus scanner opstaan of ze nu stoppen of niet met de ondersteuning.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan