Windows 10 Bedrijfs laptop instellen voor prive user

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag,

Hopelijk treft mijn bericht jullie allen in goede gezondheid.

Ik heb mijn oude bedrijfs laptop van mijn werkgever mogen houden en ik zou die graag aan dochterlief willen geven.

Probleem is dat mijn bedrijfsprofiel nu op twee laptops staat onder Admin.
Ik heb natuurlijk wel toegang tot beide systemen.
De gekregen laptop willen wij clean proberen te installeren zodat we vrij zijn in wat we van SW willen instaleren.

De bedoeling is wel dat mijn bedrijfsprofiel op mijn nieuwe laptop blijft bestaan.?

Kunnen wij dit zelf zonder onze externe IT partner te contacteren?
Want anders gaat mijn gekregen laptop waarschijnlijk naar een goed doel in verweggistan.?

Voor de duidelijkheid:
Ik heb toegang op beide systemen.
Ik heb geen installatie data van de geïnstalleerde OS.
Ik heb geen Admin rechten
Windows 10 pro x64 v1607.1 v4.10

Mocht dit mogelijk zijn hoor ik dat graag van jullie.

Alvast bedankt voor mogelijke reacties en mogelijke oplossingen.

Blijf gezond allen!

Mvg,

Vincent
 
Laatst bewerkt:
zonder admin rechten is het niet mogelijk om ook maar iets te veranderen aan de inhoud denk nu aan software installeren of verwijderen ..
ik vrees dat je niet buiten een verse installatie kunt gaan .. je spreekt over het willen behouden van je bedrijfsprofiel dit kan in princiepe nooit aangezien deze Windows dan wederom geactiveerd word met deze volume licentie .. *voor een 14€ heb jij een licentie voor de Windows 10 pro **klik hier verder !
download het Media creation tool 1909.exe en maak je een opstart media aan voor een ander systeem waarbij je kiest voor een usb stick of een dvd ..
let op de usb stick dient minstens een 8 gb te zijn maar groter mag ook ...waarschuwing de stick dient leeg te zijn want deze word geformateerd bij het aanmaak proces ..
 
zonder admin rechten is het niet mogelijk om ook maar iets te veranderen aan de inhoud denk nu aan software installeren of verwijderen ..
ik vrees dat je niet buiten een verse installatie kunt gaan .. je spreekt over het willen behouden van je bedrijfsprofiel dit kan in princiepe nooit aangezien deze Windows dan wederom geactiveerd word met deze volume licentie .. *voor een 14€ heb jij een licentie voor de Windows 10 pro **klik hier verder !
download het Media creation tool 1909.exe en maak je een opstart media aan voor een ander systeem waarbij je kiest voor een usb stick of een dvd ..
let op de usb stick dient minstens een 8 gb te zijn maar groter mag ook ...waarschuwing de stick dient leeg te zijn want deze word geformateerd bij het aanmaak proces ..
Hartelijk bedankt voor uw reactie.

Wat ik bedoelde met mijn bedrijfsprofiel te behouden doelde dat op de nieuwe laptop, niet op de gekregen LT.

Een cleane nieuwe installatie is ook waar ik op doelde.

Ok, ik weet dan genoeg.
Nogmaals bedankt!

Groet,
 
Hartelijk bedankt voor uw reactie.

Wat ik bedoelde met mijn bedrijfsprofiel te behouden doelde dat op de nieuwe laptop, niet op de gekregen LT.

Een cleane nieuwe installatie is ook waar ik op doelde.

Ok, ik weet dan genoeg.
Nogmaals bedankt!

Groet,
Wees gerust : een cleane installatie op een laptop die vanaf dan niet meer tot het bedrijfsnetwerk behoort kan op geen enkele manier je profiel of account van de bedrijfsnetwerk beinvloeden hoor ! Dat profiel staat overigens op de domain-server van je bedrijf, niet fysiek op de laptop als je niet meer aanlogt op dat netwerk.
 
Wees gerust : een cleane installatie op een laptop die vanaf dan niet meer tot het bedrijfsnetwerk behoort kan op geen enkele manier je profiel of account van de bedrijfsnetwerk beinvloeden hoor ! Dat profiel staat overigens op de domain-server van je bedrijf, niet fysiek op de laptop als je niet meer aanlogt op dat netwerk.
De meeste bedrijven zijn ondertussen wel ah afstappen van roaming profiles denk'k. Gewoon een laptop met standaard profiel erop. Roaming profile geeft soms meer na dan voordeel.
 
De meeste befrijven zijn ondertussen wel ah afstappen van roaming profiles denk'k. Gewoon een laptop met standaard profiel erop. Roaming profile geeft soms meer na dan voordeel.
Kan ik mij iets bij voorstellen ja, maar het omgekeerde is zeker niet mogelijk : dat een local profile (op de hergeinstalleerde LT) via de server van het bedrijf een invloed zou hebben op een andere LT. Er is gewoon géén enkele band meer tussen nieuw geinstalleerde LT en het bedrijf, en dus ook niet met de LT van het bedrijf.
 
Misschien vind je vlugger een "goede ziel" door hier Uw locatie in te vullen. Als je bij mij naast de deur woont, zal ik meer geneigd zijn je te helpen dan dat je in het noorden van Nederland woont. Dan bedoel ik niet dat ik iets heb tegen Nederlanders hoor. Maar afstand......
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
effe een opmerking aangaande de huidige versie die aanwezig is op deze bedrijfs laptop ..blijkbaar zag je IT partner er tegen op om deze bedrijfs laptop's steeds bij te werken want je vermeld dat er de Windows 10 pro x64 v1607.1 v4.10 aanwezig is *weet dat de build 1607 dateert van 2016 m.a.w. deze werd nooit bijgewerkt !
en kreeg dan ook nooit update's binnen ...!
**hierbij stel ik me dan toch een paar vragen betreffende deze IT'er.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan