dit kreeg ik van een andere nas gebruiker
maar helaas, nadat alles ingevuld is bij mij werkt dat onding nog steeds niet.
ttz intern werkt alles prima maar je kan van buitenaf geen toegang krijgen tot de nas (werkte vroeger met de SMC perfect)
- log in op je Belgacom BBOX2 vanuit het intern netwerk:
http://192.168.1.1
- op de "status pagina" vind je bij "Vlan list" het extern IP adres, onder "IP address"
- ga naar "Advanced Settings"
- ga naar "LAN servers"
- daar klik je op "New entry" (staat onderaan de tabel)
- Server name (vul je gewoon een herkenbaar commentaar in bvb: NAS)
- Access activated: Yes
- Public start port: 5000
- Public end port: 5005
- Protocol: (kies je protocol meestal zal dit TCP zijn)
- LAN start port: (kies je poort van je server waarop de verbinding moet toekomen, bvb 5000)
- Local IP Address: 192.168.1.100 (kies je intern IP adres van je server)
Op deze manier heb je poort 5000 tot en met 5003 van uw extern IP adres, geforward naar poort 100 tot en met 110 van je intern IP adres (in dit geval 192.168.1.100). En meer is er eigenlijk niet aan.
Je hoeft de router niet te rebooten.
Je hoeft geen DMZ host in te stellen.
Wat je best wel doet is je server een vast IP adres geven, buiten DHCP pool, dit heb ik als volgt gedaan:
- ga naar "Advaned Settings"
- ga naar "Network Interfaces"
- klik op "LAN Bridge"
- klik daarna in de lijst op "IP Address Distribution"
- noteer hier van welk tot welk IP adres je DHCP pool gaat (in mijn geval is dit 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.63)
- klik daarna op de knop "Connection List"
- klik onderaan de tabel op "New Static Connection"
- vul een "Host name:" in bvb webserver
- vul een vast IP adres in die buiten je DHCP pool ligt (bvb 192.168.1.100)
- vul het MAC adres in van de netwerk interface van je server (dit kun je nagaan door ipconfig /all uit te voeren in command prompt op de server)
blijkbaar zit er dus nog ergens een fout in iemand enig idee?
ik krijg nu deze melding
192.168 enz/dns_error en deze tekst
Your internet connection is up, please close your browser and restart it again.Uw internetverbinding is hersteld, gelieve uw browser eerst te sluiten endaarna opnieuw te starten.Votre connection internet fonctionne correctement, veuillez fermer votrenavigateur et le redémarrer.als ik nu herstart of niet alles blijft gelijk
groeten
dan