Status
Niet open voor verdere reacties.
Modelnr Moto G(3° generatie) Androidversie 6.0.1 Build-nummer MPIS;107-55-2-17 .Verleden jaar occas gekocht nadat ik een miskoop had met een Windows phone , lessen met gmail en die apps gingen niet en andere Android apps.
Ik moet er enkel nog 'n micro geheugenkaartje voor kopen door die grootte van de kaarten van HERE WeGo, geen memory meer. 18 voor een 32 bij Kruidvat zal wel zwaar genoeg zijn. GPS Status, een oudere versie heb ik er ook opstaan . Zo kan ik desnoods coördinaten doorgeven, QR/barcode en foto en video noem ik wow.
Mss werkt de gps in Spanje , als ik daar de weg moet vragen wordt het zeker niks.
Maar in't stad gps ,ging dat ook niet via Google of je provider ?
 
Ik heb Google maps al gebruikt al rijdend met mijn scooter, maar dat was niet in een grootstad zoals brussel. Dat werkte gelukkig voor mij wel perfect. Dat was trouwens met mijn Moto E, die in alle opzichten een stukje minder is als jouw Moto G. Momenteel op mijn Vernee staat er geen enkele GPS op. Als je de kaarten van Spanje binnen haalt zal dat inderdaad wel lukken.
 
Ik ga stap voor stap doen , niet zoals naar BXL gaan met de moed omdat je toestellen bij hebt en waar je niks kent .
En al die vluchtelingen die in de Noordstatie slapen, die hebben dan wel een smartphone die daar werkt.
Ik heb die Moto 3G occas gekocht voor 70, mss mijzelf ook wat bijschaven en wat praktijk doen.
 
Wel Hobbyman, het klinkt misschien wat dwaas, maar oefen met je moto G en je GPS op banen dat je gewend bent, dan wen je er aan dat je daar in Spanje niet nog alles moet gaan ontdekken van je GPS. Het komt allemaal wel goed. Ook goed kijken welke kaarten je binnenhaalt van Spanje, want Spanje is heel groot en je moet helemaal niet noord Spanje binnenhalen als je naar Zuid Spanje bv. Dat neemt dan ook onnodig veel te veel plaats in op je Smartphone. Ik lees het wel. Ik ga ook Here we go installeren dat ik je verder kan helpen met wat ik zie. Ik moet er toch nog wel eens eentje installeren en Here we go is een goeie.
 
Zo beste Hobbyman, ik heb Here we Go op mijn Smartphone geinstalleerd zoals ik beloofd had. Spanje bestaat dus zoals ik gedacht had uit verschillende kaarten. Neem de kaarten die voor u belangrijk zijn eruit, anders ben je zo net geen GB aan ruimte kwijt. Bij mij plaatst hij alles in het intern geheugen, kan het op het eerste zicht ook niet aanpassen, maar daar ga ik mij nog wel eens in verdiepen. Maar mijn telefoon heeft root acces dus kan ik meer als jij. Ga dus moeten opletten dat ik niets forceer.
 
Beste hobbyman, de reden waarom ik niet kan kiezen om de kaarten naar mijn exterene SD kaart te zetten is omdat ik toen ik ze erin gezet heb gekozen heb om als intern geheugen te gebruiken. Dan is het onmogelijk om de Externe SD kaart te kiezen. Misschien dat jij de andere optie gekozen hebt en dan kan jij dat wel. Dat is dus heel goed mogelijk om naar externe SD kaart te zetten indien je je SD kaart niet als intern geheugen gekozen hebt toen je ze erin gezet hebt of toen je over gestapt bent van Android 5 naar Android 6
Dus laat je misschien niet vangen en ga voor de andere optie en niet voor de keuze als intern geheugen gebruiken.
 
Er kan een extra micro SD in , desnoods tot 132 Gb. Maar het vele geheugen was te wijten omdat er wandelroutes en fietspaden bijzitten.
Heb ooit met stafkaarten dropping gaan doen, daar staat elk kapelletje op . Niet die befaamde kapelletjes wie zo denkt.
Indien verdwaald dan heb ik GPS Status ,'t geeft mij de coördinaten en zit een kompas op. Iedereen vind mij dan.
 
Er kan een extra micro SD in , desnoods tot 132 Gb. Maar het vele geheugen was te wijten omdat er wandelroutes en fietspaden bijzitten.
Heb ooit met stafkaarten dropping gaan doen, daar staat elk kapelletje op . Niet die befaamde kapelletjes wie zo denkt.
Indien verdwaald dan heb ik GPS Status ,'t geeft mij de coördinaten en zit een kompas op. Iedereen vind mij dan.
Als er inderdaad zoveel info in detail op vermeld staat zal dat inderdaad een flinke hap van je geheugen ingenomen hebben. Ik denk met wat jij schrijft dat er nog geen kaartje in je Smartphone steekt. Ik adviseer jou dan ook om er een kaartje in te steken, ik zou niet gaan beknibbelen op grootte, ik adviseer om minimaal 16GB erin te gaan steken. Meer is meegenomen natuurlijk. Maar jij moet zien wat je er kan en wil aan uitgeven. Die 132GB klopt niet, het zal 128GB zijn, dat zijn vastgestelde waarden. of 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 enz. is iedere keer verdubbelen dus. Ik heb in mijn smartphone nog een heel oud kaartje van 8GB en word amper gebruikt omdat ik ruim intern geheugen heb en toch staat het kaartje voor 2/3 vol, dus is dit eigenlijk te klein, maar zolang het niet stuk is word het niet vervangen. Mijn vrouw had er eentje van 2 Gb en nu is dit vervangen naar 32 GB wat een mooie ruimte is.
 
Ik heb dan nog een extra vraag : die 2° micro SD poort, kan die dienen om bvb mijn ander sim kaart in te duwen ?-(is wel andere provider Orange dan)
Tegenwoordig kun je je sim kaart combineren met zwaarder geheugen of opslag. Gehoord van 'n Iphone-man. Dus geen 2 telefoons maar 1 op zak, de smartphone nr(Prox) is maar gekend door 1 persoon en ex-klasgenoten en zal ik later wegdoen of moet je dat afmelden tov die registratie ?
 
Ik heb dan nog een extra vraag : die 2° micro SD poort, kan die dienen om bvb mijn ander sim kaart in te duwen ?-(is wel andere provider Orange dan)
Tegenwoordig kun je je sim kaart combineren met zwaarder geheugen of opslag. Gehoord van 'n Iphone-man. Dus geen 2 telefoons maar 1 op zak, de smartphone nr(Prox) is maar gekend door 1 persoon en ex-klasgenoten en zal ik later wegdoen of moet je dat afmelden tov die registratie ?
een tweede micro SD kaart slot is nooit aanwezig. Dus zal het wel een tweede SIM kaartslot zijn. Dus ja je kan een tweede simkaart plaatsen en dat kan inderdaad van een andere provider zijn. Bv de simkaart van je werk en de simkaart van u privé in 1 toestel. Dat kan handig zijn dat je niet steeds met 2 toestellen op zak moet zitten.
 
Voor android toestellen , gebruik AppMgr om apps van intern geheugen naar sd kaart te zetten .
OsmAnd zijn openstreetmap kaarten ,deze kun je offline gebruiken om te wandelen , op de gratis versie kun je 7 kaarten gebruiken .
 
Voor android toestellen , gebruik AppMgr om apps van intern geheugen naar sd kaart te zetten .
OsmAnd zijn openstreetmap kaarten ,deze kun je offline gebruiken om te wandelen , op de gratis versie kun je 7 kaarten gebruiken .
appmgr kan inderdaad dingen verplaatsen van intern geheugen naar SD kaart. Maar lang niet alles laat zich verplaatsen
 
appmgr kan inderdaad dingen verplaatsen van intern geheugen naar SD kaart. Maar lang niet alles laat zich verplaatsen

Ja inderdaad alles gaat niet , ik heb een Huawei en ik kan maar weinig verplaatsen .
 
Die Dutch OsmAnd werkte onmiddelijk bij mij en ik zit hier in een gewapend betonnen werkhuis.. Hij geeft me ook de coördinaten en adres waar ik zit via 'bewerken'.
Enkel België zit erin ,andere gaan niet tov gebrek aan geheugen . Welliicht omdat Here We Go deïnstalleren mislukte en zijn kaarten nog aanwezig zijn . Dit lijkt me een andere vuurproef
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan