heb je de avg reg fix uitgevoerd welke ik vermelde in bericht #11
Is gebeurt, eerste methode en 't hielp niets.
Ik heb dan maar ineens AGV verwijderd en er Comodo op geplaatst zoals Pluis voorstelde.
Hij was gisteravond nog aan't scannen toen ik ging slapen, ik hoop dat hij er goed op staat.
Mocht alles niet lukken, dan heb je hier een leuk gratis alternatief voor de wat lichtere pc's
Free Antivirus | Download Free Antivirus from Comodo
System Requirements:
Windows 7 / Vista /
XP SP2/ Windows 8,
152 MB RAM / 400 MB space
Zoals je hierboven waarschijnlijk al gelezen hebt...
Gekozen voor de lage systeemvereisten.
THX Pluis
Vandaag werd er een nieuwe versie van Avast vrijgegeven, versie 2014.9.0.2011. Verwijderen van Avast doe je best met de
removaltool in veilige modus. Afgaande op
deze recente tests zou de impact van AVG op je systeem trouwens groter zijn dan deze van Avast.
Die is verwijderd met de removaltool.
Die test mogen uitwijzen wat ze willen, na de laatste update van het programma zelf, werd mijn pc pokke traag, Firefox openen duurde meer dan twee minuten en meer, veranderen van tabblad ook zeer traag, herladen etc. alles traag, niet alleen internetactiviteiten, office, verkenneropenen, Outlookexpress, ...etc.
ook veel vastlopers.
Vanaf ik iets wou openen begon die blauwe bol in mijn startbalk vanonder te draaien en te draaien, pas waneer hij was uitgespint begon ik weer aan snelheid te winnen.
Avast eraf, AGV erop en de problemen waren verdwenen.
inderdaad! avast is veel lichter in footprint dat AVG en is ook veel beter kwa virusdefinitie dan AVG virusdefinitie, dus een goede raad : verwijder AVG kompleet+ zonealarm firewall verwijderen, nadien ccleaner erover laten scannen zodat resterende bestandjes van avg en zonealarm volledig weg is en dan Avast free 2013 installeren + malwarebytes antimalware installeren en je gewone windows firewall gebruiken , zo zal je pc weer vlotjes en veilig draaien
Ik draai al jaaaaren op Avast en steeds tevreden over geweest, maar dit was niet werkbaar.
De laatste is er (in mijn ogen, overbodig) veel toeters en belletjes bijgekomen.
Dat gat allemaal ten koste van snelheid natuurlijk, en als je, zoals ik, wat krap zit met werkgeheugen...
Dus als Comodo voor een vlotte pc zorgd zal ik daar waarschijnlijk mee blijven werken.
Over Zonealarm was ik vroeger ook tevreden, maar nu zit daar zoveel reclame bij... Ben er inderdaad over aan 't twijfelen om die eraf te flikkeren.
In der tijd zou de firewall van XP niet voldoende beschermen, dus...
MBAM, daar werk ik ook al jaren mee die is gekend.