Windows 10 virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb agv betalend gebruikt en heb momenteel eset voor een maand proefperiode ,ik twijfel nog om nog een betalende virusscanner te gebruiken wat denken jullie van avast de free versie of agv de free versie . Zijn deze evenwaardig ? graag reactie dank u
 
Elke leverancier/software-ontwerper bepaalt zelf welke funkties hij of zij uit de free versie weglaat, en promoot zo de betalende versie.
Daar is dus geen eenduidig antwoord op te geven.

Sommige laten echter op hun site duidelijk zien wat het verschil is tussen beide versies, met een vergelijkingstabel.
 
Neem dat maar met een korreltje zout , hier zijn ze ook getest en die uitslag zal wel anders zijn dan bij u
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Daar komt m$ defender, wat ik zelf ook gebruik, er niet zo slecht uit, integendeel...
Er is trouwens ook nog een grafische interface die veel veborgen instellingen zichtbaar maakt.
Enkel ter info, gebruik het zelf (nog) niet maar als je meer controle over defender wil:
DefenderUI
Wel opletten of je systeem zit helemaal dicht.

Heb ook opgemerkt er bij AV testen heel vaak kleine verschuivingen zijn maar de top 5 of 10 meestal erg dicht bij elkaar liggen.
Het ene moment is die de beste, bij een volgende test verschuift de vorige beste dan soms 2 plaatsjes naar achter een volgende keer weer eentje terug naar voor...

Ga niet discussieren over beter of slechter maar ik betaal niet (meer) voor een andere AV.
Doe soms wel eens een offline scan bv. met Desinfec't en/of andere voor spyware enzo.
Nog niet veel problemen tegengekomen.
 
Laatst bewerkt:
@Deus Die Desinfect't is wel niet meer aangepast sedert 2017 !
Zal niet veel van de huidige bedreigingen terugvinden...

en van de 3 links op hun pagina leiden er 2 naar betalende scanners die ook gewoon in de lijsten her en der staan, maar met mindere scores. Dus ik stel me vragen bij het nut van dat tool ... voegt dat iets toe ?
 
@PhilipV Klopt niet, is jaarlijks een nieuwe versie van, heb een abo op Duitse c't waardoor ik ook Desinfec't gratis kan gebruiken.
Maar omdat de meesten hier liever NL-talige pagina's hebben....

Desinfec't werkt telkens een jaar, dan weer nieuwe versie, huidige stamt uit 2023 en wordt dit jaar weer geupdate:
Desinfec't 2023/24

Het werkt ook volledig gratis, heeft een overeenkomst met die bedrijven.
Desinfec't maakt een bootable USB aan waarop dan die 3 (of meer of minder, kan veriëren) scanners staan die je vanaf USB opstart en dan offline of heel je systeeem of enkel gekozen partities scant.
Je kan uteraard ook eerst de nieuwste definities downloaden en opslaan alvorens te gaan scannen.

Dat kan scannen zijn door slechts 1 gekozen versie of door alle voorziene scanners die dan automatisch na elkaar uitgevoerd worden.
Wordt ook telkens een logfile gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan