Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik heb een vriendin die heeft in 2013 een nieuwe Acer Aspire V5-431P met Windows 8 gekocht.
Alles was ok tot ze een bericht kreeg van Microsoft dat ze die pc naar Windows 8.1 moest updaten.
Dan is alles fout gelopen.
Ze heeft van alles gedaan maar krijgt ook haar recovery cd niet aan de praat.
Volgens forum van Microsoft is ze niet de enige.
Nu is er een blauw scherm met links boven : operating system not found.
Kan iemand mij helpen hoe ik haar verder kan helpen.
Bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het jammer is dat ik die update niet gedaan heb. mijn vriendin kent er niets van, zij heeft terug gedaan wat op haar scherm kwam.
heb haar zojuist wat meer uitleg gevraagd, wat ze allemaal gedaan had.
op haar scherm kwam iets over BIOS en heeft verder gedaan wat ze op haar scherm als tekst kreeg.
zij had gewoon die notebook opzij gezet. Ik vroeg haar of ik misschien iets kon voor haar doen.
 
dan zit er niets anders op dan de recovery dvd's te bestellen bij Acer zelf ...
of je koopt een Windows 8.1 dvd en je doet een verse instal op deze Acer ....

spijtig dat zij nooit de licentie heeft genoteerd ....
want dan had je hier op pctuts de Windows8.1 kunnen ophalen en via de Windows 8 licentie had je deze dan kunnen activeren ...
 
het jammer is dat ik die update niet gedaan heb. mijn vriendin kent er niets van, zij heeft terug gedaan wat op haar scherm kwam.
heb haar zojuist wat meer uitleg gevraagd, wat ze allemaal gedaan had.
op haar scherm kwam iets over BIOS en heeft verder gedaan wat ze op haar scherm als tekst kreeg.
zij had gewoon die notebook opzij gezet. Ik vroeg haar of ik misschien iets kon voor haar doen.
 
toch bedankt voor uw inzet en hulp.
ik vraag me af of we dan toch, die aangekochte recovery dvd bij Acer aan de praat kunnen krijgen.
Ik heb een mail gestuurd naar Acer, of zij misschien kunnen helpen en wacht op antwoord.
ik heb hier wel een microsoft account en accountoverzicht bij me, met haar gegevens. Heb ook de beveiligingsgegevens van haar toen zij een Microsof account had afgesloten bij de eerste inbruik neming van haar Notebook.
Zou ik daarmee iets kunnen doen?
Als je wilt kan ik je die scannen en doorsturen.
Wat denk je?
Groetjes
 
dit is de foto van het scherm met de tekst dit verschijnt en terug weggaat WP_20150129_001.jpg
dat is de foto van het blauw scherm zoals je gevraagd hebt WP_20150128_004.jpg
hopelijk kan je dat verder helpen.
kan je di 2 foto's niet openen dan wil ik je die beiden naar je door mailen.
 
Als er een recovery partitie aanwezig is en dit vermoed ik wel bij een Acer, start hem eens opnieuw op en hou dan de Alt en de F10 toets ingedrukt.

Als het goed is krijg je dan een scherm om naar de fabrieksinstellingen terug te gaan.
Hierna zou hij op moeten starten zoals je hem gekocht hebt.

Je bent dan wel alle data kwijt die je al op de computer heb gezet. Maar misschien heb je daar hopelijk nog een backup van.
 
ook ik ben verder aan het zoeken geweest en het kan best zijn dat je eerst een aanpassing dient te doen betreffende het opstartmenu !!

stap 1
Het opstartmenu inschakelen op een Acer Aspire

1. Druk op <F2> als u de computer opstart.
2. Gebruik de linker- en rechterpijltoetsen om het Main te selecteren.
3. Druk op de pijl-omlaag totdat het F12 Boot Menu is geselecteerd.
Druk op<F5> om deze instelling te veranderen in Enabled.
4. Gebruik de linker- en rechterpijltoetsen om het menu Exit te selecteren
5.. Afhankelijk van het type BIOS van de computer, kiest u Save Changes and Exit of Exit Saving Changes en druk op Enter. Kies OK of Yes ter bevestiging.
6. De computer wordt opnieuw opgestart.

stap2
*Druk nu tijdens het opstarten op <F12> om het opstartmenu te openen.
In het opstartmenu kunt u kiezen vanaf welk station u start, bijvoorbeeld vanaf een usb station of cd/dvd drive.

*Selecteer met de pijltoetsen de optie USB Device of de cd/dvd drive en druk vervolgens op Enter.

stap3
*Windows zal opstarten vanaf de herstelback-up in plaats van de normale opstartprocedure uit te voeren.

*Selecteer het toetsenbordtype.

*Kies Troubleshoot en kies vervolgens een hersteltype:

1*. Klik op Advanced en vervolgens op System Restore om Microsoft
Systeemherstel te starten:

2*. Klik op Reset your PC[B/] om de herstelpoging te starten:
Reset your PC
verwijdert alles op de harde schijven en installeert vervolgens Windows en alle vooraf geïnstalleerde software en stuurprogrammas

3*Klik op Refresh your PC om de vernieuwpoging te starten: Neem optie 3

Refresh your PC zal proberen uw bestanden (gebruikersgegevens) te
behouden maar zal alle software en stuurprogramma's opnieuw installeren.
Software die u hebt geïnstalleerd sinds de aankoop van uw pc zal verwijderd
worden (met uitzondering van de software die via Windows Store geïnstalleerd


stap4
Pas op:
Als de pc wordt hersteld, worden alle bestanden op de harde schijf gewist.


1..Het venster PC herstellen wordt geopend.

96f0b7992e-Ashampoo_Snap_2015.01.29_00h21m12s_001_.png


deze Illustratie dient slechts ter verwijzing.

2..Klik op Volgende.

3..Kies het besturingssysteem om te herstellen
(normaal gesproken is hier slechts één optie beschikbaar).

4..Kies om de wijzigingen op de harde schijf te behouden:
*. Als u de herstelpartitie hebt verwijderd of andere wijzigingen hebt aangebracht
op de partities van de harde schijf en deze wijzigingen wilt houden, kiest u Nee.
*. Als u de fabrieksinstellingen van de computer volledig wilt herstellen, kiest u Ja.



5. Kies hoe de bestanden worden gewist:

*. Verwijder de bestanden wist alle bestanden voordat u de computer herstelt.
Dit duurt ongeveer 30 minuten.

*. Station volledig wissen wist het station nadat elk bestand wordt gewist,
zodat de bestanden na de herstelpoging niet meer kunnen worden
weergegeven. Het wissen van het station duurt veel langer, maximaal 5 uur,
maar is veel veiliger aangezien oude bestanden volledig worden verwijderd.

6. Klik op Herstellen.

7. Als de herstelpoging is voltooid, gebruikt u de computer door het proces voor
eerste keer starten te herhalen d.w.z. Dat je je dient te registreren ..


dit komt tevens uit je handleiding ....https://s3-us-west-2.amazonaws.com/www.mrcdn.com/pdf/acer/gug-as-01-01-06-all-win8-2012.pdf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan