Windows 10 Laptop Acer Aspire 7741

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb hier thuis een Laptop Acer Aspire 7741 binnengekregen. Die is van mijn achterkleinkind. Die wordt gebruikt om huiswerk op te maken voor het 2de leerjaar. Dit als hij bij mijn dochter opgevangen wordt.
Er duiken problemen mee op daar er nog Windows 7 home premium op staat. Ook zit er maar 3GB DDR3 geheugen in. Hierdoor kan de noodzakelijke Windows 10 er niet op.
Iemand nog DDR3 geheugens van 2 GB te koop liggen? Ik zou er graag 3 steken.
Hulp is welkom.
 
hier heb ik nog 2 latjes van liggen:

M471B5773DH0-CK0 2GB 204Pin SO-DIMM DDR3​

1683281286611.png

4GB in het totaal.
 
Laatst bewerkt:
Zou met 3 GIG gewoon moeten kunnen.
Zou er al niet 4 GIG inzitten en 1 gebruikt worden voor het videogeheugen?
Neen, Er zit maar 3 GB in.
Voor wie niet van Gent is of er niet bekend is, met 'aan sterren' bedoelt @Patrick.S het kruispunt 'De Sterre' waarop de Kortrijksesteenweg in Gent uitmondt ...
De iets wat oudere generatie kent die perfect "De sterre". Voor E17, was er de E3 en daarvoor kon men enkel van hieruit via "De sterre" gent bereiken. Wij hebben die E3, nu E17 weten aanleggen.
 
Sorry, heb verkeerde info gegeven. Er zitten geen 3 latjes in. Heb toestel opnieuw geopend op vraag van Wivy en toen ik de geheugens uithaalde voor controle merkte ik dat er geen 3de latje was. Het waren de contacten naar de geheugenlatjes. Zie foto :
Laptop Yves.jpg

Dus latjes van 2 GB gaan me niet helpen. Ik heb er minimaal eentje nodig van 4gb DDR3.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde Acer ...zal nu 12 jaar zijn en ik gebruik hem nog iedere dag ...de beste laptop die ik ooit heb gehad ,

nadien kocht ik 2 HP laptop's en niets anders dan problemen ...Wivy weet er alles wel van denk ik , ook Philip V gaf mij tips ..

.enfin , ik heb in die Acer 2 latjes gestoken van 2 Gb ( werd destijds door de winkel Forcom aanbevolen omdat ze twijfelden of 1 latje van 4Gb wel zou werken ) ...dus met 2 latjes prima .Zo'n 2 jaar geleden heb ik de HD vervangen door een SSD ( met tips op dit forum ) en een groot verschil ...copy gemaakt van de Hd naar de SSD en erin gestoken ..het vervangen duurde minder dan 10 min !!

op mijn latere HP ( 3 jaar geleden ) was 1 maand voor het einde garantie de HD defect ...heb er dan ook een SSD ingezet ...een copy maken kon ik niet meer want de HD was defect ...Wivy bezorgde mij de service manual ...om dat ding open te krijgen ben ik een uur bezig geweest ....want hij is praktisch dicht genageld !! en allemaal plastieken brol en plastiek lipjes .Weer even contact genomen met dit forum en je wordt hier echt geholpen hoor .

enfin even terug naar de Acer 7741 ..oorspronkelijk win 7 ...dan een upgrade naar win 10 ...maar dan kwam er toch een probleem naar voor , na meerdere updates die worden opgedrongen door Microsoft ..dat het scherm niet meer te regelen is wat licht betreft !! lichtsterkte dus niet regelbaar en geen drivers te vinden omdat het een oud toestel is .Soms heb ik ook het probleem als ik hem aanzet , dat het scherm donker is en je met moeite kan lezen of zien wat erop staat , na terug aan /uit te zetten is het dan weer meestal in orde. Dus ik zou proberen met 2 latjes van 2 Gb ....misschien die van Wivy ???

grt,

françois
 

Bijlagen

  • IMG_20230508_101422.jpg
    IMG_20230508_101422.jpg
    111.5 KB · Weergaven: 56
  • IMG_20230508_101536.jpg
    IMG_20230508_101536.jpg
    112.5 KB · Weergaven: 58
Ik heb dezelfde Acer ...zal nu 12 jaar zijn en ik gebruik hem nog iedere dag ...de beste laptop die ik ooit heb gehad ,

nadien kocht ik 2 HP laptop's en niets anders dan problemen ...Wivy weet er alles wel van denk ik , ook Philip V gaf mij tips ..

.enfin , ik heb in die Acer 2 latjes gestoken van 2 Gb ( werd destijds door de winkel Forcom aanbevolen omdat ze twijfelden of 1 latje van 4Gb wel zou werken ) ...dus met 2 latjes prima .Zo'n 2 jaar geleden heb ik de HD vervangen door een SSD ( met tips op dit forum ) en een groot verschil ...copy gemaakt van de Hd naar de SSD en erin gestoken ..het vervangen duurde minder dan 10 min !!

op mijn latere HP ( 3 jaar geleden ) was 1 maand voor het einde garantie de HD defect ...heb er dan ook een SSD ingezet ...een copy maken kon ik niet meer want de HD was defect ...Wivy bezorgde mij de service manual ...om dat ding open te krijgen ben ik een uur bezig geweest ....want hij is praktisch dicht genageld !! en allemaal plastieken brol en plastiek lipjes .Weer even contact genomen met dit forum en je wordt hier echt geholpen hoor .

enfin even terug naar de Acer 7741 ..oorspronkelijk win 7 ...dan een upgrade naar win 10 ...maar dan kwam er toch een probleem naar voor , na meerdere updates die worden opgedrongen door Microsoft ..dat het scherm niet meer te regelen is wat licht betreft !! lichtsterkte dus niet regelbaar en geen drivers te vinden omdat het een oud toestel is .Soms heb ik ook het probleem als ik hem aanzet , dat het scherm donker is en je met moeite kan lezen of zien wat erop staat , na terug aan /uit te zetten is het dan weer meestal in orde. Dus ik zou proberen met 2 latjes van 2 Gb ....misschien die van Wivy ???

grt,

françois
François, daar heb je overschot van gelijk in. Hier wordt je geholpen.
Ik ken Wivy goed, aanschouw hem ook als een waardevolle vriend. En ja, hij heeft me ook al veel geholpen. Ik ga inderdaad voor 2 latjes van 2GB gaan.
Hij verdient zeker een pluim wetende dat hij niet officieel medewerker is. Maar dat is jammergenoeg zijn beslissing. Zulke mensen hebben we op zo een site broodnodig. Alle hulp is welkom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan