Acer Aspire U5-610 all-in-one PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn pc start niet meer op en na een aantal keer kwam ik in volgend scherm
Wie weet raad??
Vind ook niet waar de CMOS batterij zit,zie foto achterkant pc
 

Bijlagen

  • photo18051.jpg
    photo18051.jpg
    57.6 KB · Weergaven: 150
  • photo18052.jpg
    photo18052.jpg
    87.7 KB · Weergaven: 180
wat gebeurt er indien jij gewoon op de F1toets drukt ...start de pc dan niet gewoon op of geeft deze aan dat de schijf niet gevonden kan worden ..
*je foto's zijn te onduidelijk om mogelijk de cmos batterij te herkennen ook in je handleiding word deze nergens getoond .
 
haal je hdd er eens uit en plaats deze er dan terug in want ik zie deze dus niet vermeld staan ..start daarna de laptop terug op ben benieuwd of het dan lukt om op te starten mogelijk dat je op de F1 toets dient te drukken .

-Ashampoo_Snap_vrijdag_6_april_2018_20h07m33s_002_.png
 
Heb ik al gedaan en nu start hij inderdaad op
weet natuurlijk niet of het probleem defintief opgelost is.
zou toch de cmos batterij willen vevangen maar eerst vinden???
 
ik denk eerlijk gezegd niet dat het baterijtje dient vervangen te worden ...diende je op de F1 toets te drukken dan wel dus ..maar indien de Windows doorstartte zonder dat je op de F1 toets diende te drukken dan heeft het niets met het bios batterijtje te maken gehad ...
je kreeg welliswaar de melding cmos checksum error omdat dus de schijf niet te vinden was .
 
Er moet toch ergens een reden zijn dat hij soms ineens niet meer opstart! en dit is niet de eerste maal.
als ik op de startknop druk begint de ventilator te draaien en stopt na enkele seconden en dan gewoon niets meer.
de schermen heb ik nog nooit gehad
na een paar keer de bios te resetten op het moederbord start hij dan ineens toch normaal op.
alle suggesties zijn welkom
 
Start je pc eens op met een extern medium en doe dan een paar controles zoals CHKDSK en sfc/scannow enzo. Ook zijn er meestal allerhande controleprogramma's te vinden op externe opstartmedia zoals die van Kaspersky of Hiren.
 
met alles er af en dan starten blijft hij continu beipen maar ventilator blijf draaien
dan 1 geheugen erin en opstarten op dat ogenblik draaid de ventilator enkel seconden en stopt dan.
gisteravond was het altijd zo de ventilator stopte telkens na een aantal seconden.
Deze morgen alles erin en dan starte hij normaal op.
begrijp er niet meer van
er is ook al met ander geheugen getest maar dat was ook geen oplossing.
ik blijf denken dat het toch met de cmos batterij te maken heeft maar kan ze niet vinden
ook CHKDSK en sfc/scannow heb ik al gedaan maar geeft geen probleem
 
hoelang staat deze build er al op .. ik ga er hier van uit dat je de Windows 10 draaien heb met de laatste build en dit is dan build 16299.334 ook dat het probleem zich eerder bij een vorige build niet heeft voorgedaan ...wel indien dit zou kloppen dan denk ik al eerdere dat je je bios dient te flashen m.a.w. je bios dient geupdate te worden ...
 
LP ik heb de quote erbij gezet om je antwoord te verduidelijken ..
vanboga wellicht dien jij het toetsenbord te verwijderen ..om deze cmos batterij te zien zitten ...de eerdere afbeelding van u in bericht #1 laat immers al de onderkant zien van je laptop .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan