Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik heb een vriendin die heeft in 2013 een nieuwe Acer Aspire V5-431P met Windows 8 gekocht.
Alles was ok tot ze een bericht kreeg van Microsoft dat ze die pc naar Windows 8.1 moest updaten.
Dan is alles fout gelopen.
Ze heeft van alles gedaan maar krijgt ook haar recovery cd niet aan de praat.
Volgens forum van Microsoft is ze niet de enige.
Nu is er een blauw scherm met links boven : operating system not found.
Kan iemand mij helpen hoe ik haar verder kan helpen.
Bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heeft ze ooit de licentie key genoteerd ?
indien ze deze dus ergens heeft op geschreven dan kunnen we dus rechtstreeks voor een verse installatie gaan Windows 8.1 !
heeft ze deze niet in haar bezit dan dien je dus de recovery aan te spreken en wellicht roep je deze niet juist op ...
je dient de "ALT " toets ingedrukt te houden bij opstarten en dan de "F10" toets meermaals in te drukken ..
 
heeft ze ooit de licentie key genoteerd ?
indien ze deze dus ergens heeft op geschreven dan kunnen we dus rechtstreeks voor een verse installatie gaan Windows 8.1 !
heeft ze deze niet in haar bezit dan dien je dus de recovery aan te spreken en wellicht roep je deze niet juist op ...
je dient de "ALT " toets ingedrukt te houden bij opstarten en dan de "F10" toets meermaals in te drukken ..

Ik zal eens kijken op haar papieren die ik hier bij me heb.
En zal nog eens de juiste manier van recovery cd op te starten.
 
Beste, ik heb helemaal hetzelfde aan de hand gehad, het enige wat helpt is een dvd-rom van windows 8, eesrt harde schijf volledig formateren, win 8 instaleren, daarna updates instaleren, dan win 8.1 + updates, daarna werkt acer recovery terug volledig juist. Ik heb het deze week ook aan de hand gehad na test van windows 10 previeuw en terug wou gaan naar fabrieksinstellingen, ben ook in het bezit van een acer aspire V 17 Nitro. Alles werkt terug zoals het moet nu.
Mvg
Luc
 
Beste ,
maar ze heeft geen dvd-rom van windows 8, alleen die recovery dvd-rom en die kan ik niet aan de praat krijgen. Het is steeds een reeks van info die verschijnt en onmiddellijk terug weggaat met daarna een blauw scherm met operation system not found;
 
ik kan nergens in kijken ook niet in de bios denk ik toch. Ik geraak nergens in.
Moest ik voorbij dat blauw scherm geraken met die vermelding dat 't systeem niet gekend is, zou ik kunnen in bios gaan kijken.
 
ik heb zo het vermoeden dat er dus geen besturingssysteem meer aanwezig is betreffende de foutmelding die jij immers krijgt te zien !!
Lapecosa zei:
operating system not found.

zoals ik je openingsbericht versta was je al begonnen met het upgraden naar de Windows8.1 en liep het hier toen mis !
wel tijdens een upgrade proces word het huidige besturingssysteem ( in dit geval dus de Windows 8) verwijderd en zal er de Windows 8.1 in de plaats voor komen !
nu dit fout liep blijf je dus achter met een HDD of SSD zonder besturingssysteem en vandaar dus de melding " operating system not found. ".

de enige optie was een fabrieksherstel maar aangezien je ook deze niet kunt oproepen blijkt ook dit een verloren zaak te zijn !
probeer eens tijdens het opstarten de F8 toets !( kijk eens wat dit geeft !)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan