Windows 10 Laptop Acer Aspire 7741

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb hier thuis een Laptop Acer Aspire 7741 binnengekregen. Die is van mijn achterkleinkind. Die wordt gebruikt om huiswerk op te maken voor het 2de leerjaar. Dit als hij bij mijn dochter opgevangen wordt.
Er duiken problemen mee op daar er nog Windows 7 home premium op staat. Ook zit er maar 3GB DDR3 geheugen in. Hierdoor kan de noodzakelijke Windows 10 er niet op.
Iemand nog DDR3 geheugens van 2 GB te koop liggen? Ik zou er graag 3 steken.
Hulp is welkom.
 
hoe is de bouwkwaliteit van de acer?
De meeste modellen van die en deze tijd zijn happy plastic
inderdaad ...de meeste allemaal kunststof ( plastiek ) ...maar vroegere modellen hadden onderaan één of meerdere afdekplaatjes ,1 of 2 schroefjes en je kan het dekseltje verwijderen en je kan zo aan het geheugen of de HD en de batterij klik je er zo uit .Nu moet je voorzichtig met een kunststof spateltje de onderkant van de laptop losmaken en hopen dat er geen pvc lipjes afbreken !!
 
je zal wel moeten zien of het 1.35v of 1.5v Voltage is, dit kan je te weten komen met CPU-Z
volgens deze site kom dit voor bij oudere pc

bij een oude pc van mij had ik dit dat er ram kaartje in zat van 1.5v en in was, mijn laaste pc daar 1.35V
het kaartje past wel in de pc maar het werk niet
 
François, daar heb je overschot van gelijk in. Hier wordt je geholpen.
Ik ken Wivy goed, aanschouw hem ook als een waardevolle vriend. En ja, hij heeft me ook al veel geholpen. Ik ga inderdaad voor 2 latjes van 2GB gaan.
Hij verdient zeker een pluim wetende dat hij niet officieel medewerker is. Maar dat is jammergenoeg zijn beslissing. Zulke mensen hebben we op zo een site broodnodig. Alle hulp is welkom.
was ooit medewerker (niet voor lang) maar mijn ' directe input ', werkt blijkbaar shokerend ... ben nogal recht voor de raap ...
sta dus liever aan de zijlijn!
 
Vind ik ook héél verwonderlijk, want zolang als ik hier mee de dienst uitmaak heb ik Wivy vrij aktief bezig gezien en voor zover ik me kan herinneren nooit een problematische tussenkomst moeten of willen blokkeren ! Recht voor zijn raap kan zijn, maar altijd respectvol.

@wivy Ook als 'steunend lid' ben je niet weg te denken van dit forum.

PS : ik sluit dit topic nu af - onderwerp is afgehandeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan