Windows 11 aankoop nieuwe desktop ..

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik overweeg al geruime tijd om tot een aankoop over te gaan van een nieuwe desktop ..
hier onder de specificaties ..

Merk HYPER BYTE
Besturingssysteem Windows 11 Pro
CPU model Intel Core i7
CPUsnelheid 3,9GHz
Grafishe kaart Geinterfeerd
Ramgeheugen 32GB DDR4
2xPS/2
6x USB 2.0
2x USB 3.0
1x Display port
1xDVI-D
Behuizing H 35,5cm D 36cm B18cm
bedrag 360€
*het moet niet echt duurder worden ..i**maar maximaal wil ik er 500 a 600€ aan geven ..
echter denk ik dat indien ik via alternate ga of een andere computer winkel hier in Belgie duurder uitkomt..

**de desktop in kwestie komt van Amazon..

Ben de commentaren aan het lezen, dat is het eerste wat ik doe op amazon van het betreffende product.
Ik ga dan ook meestal naar de slechtste (1 ster), en het aanbod daar is al niet mals te noemen, nl 23%!

Er wordt niet vermeld welk merk van hardware er gebruikt wordt. Ik ga voor die prijs er van uit het goedkoopste wat er gevonden kan worden. In de commentaren lees ik ook dat er al geen TPM v2 aanwezig is. Dus is al zeer bedenkelijk.

Mijn persoonlijke conclusie; blijf hier ver van weg! Kans op problemen is relatief groot. Service ga je ook nietveel van mogen verwachten vermoed ik.

heb het bericht te vroeg neer geschreven .. las naderhand pas de reacties en je heb gelijk ..
deze zal ik dus niet aankopen ..
effe verder zoeken .. of welke basic desktop raad je me aan ... hoeft niet perse 32 gb ram geheugen te hebben ..
16 gb is wel het minimum .

Gedenk vooral het gezegde : als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal niet waar !
Die prijs voor een desktop kan gewoon NIET !

Overweeg dan een Refurbished van een huis van vertrouwen daarvoor - er zijn er verschillende in Vlaanderen.

heb verschillende site"s afgegaan waar men Refurbished desktop"s verkopen nergens word er iets vermeld of deze TPM v2 aan boord hebben .. dan begint het moeilijk te worden om een keuze te maken .

aan alle ik ga nog 1 a 2 maanden wachten en dan kan ik ruim 700€ meer spenderen..
m.a.w. ik ga voor een nieuwe desktop die maximaal dan 1200€ mag kosten ..
*jullie mogen voorstellen doen ..
echter ik ben geen Gamer ( enkel staat hier het bordspel " Conquest " op de desktop en dat is voldoende .
waarvoor gebruik ik de computer .. internetten ..film's .. muziek ..mailen en af en toe een pdf-je of een documentje aanmaken .

een scherm dien ik niet aan te kopen deze heb ik al ... liefst wel een nieuwe desktop met vga aansluiting of hdmi

Beste Q, ik zou dan voorstellen dat je zelf eentje samen stelt met Alternate hun build guide. Je kan als je dat zelf niet ziet zitten om hem zelf samen te steken, wat op zich niet moeilijk is wat ik u dus zou willen aanraden om hem zelf samen te steken. Je kan via hun site een samenstelling maken, valt die te duur uit kan je gewoon herbeginnen tot je tot een goed compromis komt met je eisen en je geldbeugel. Kan die site echt wel aanbevelen. Werk ook geregeld met hun, maar omdat het bij mij om profijt te draaien is koop ik niet alles bij hun, maar is het een combinatie met Alternate en Amazon. Daar ik klanten tevreden dien te stellen kan ik vaak niet anders dan op meerdere sites kijken waar ik nog enkele eurootjes kan besparen, waardoor de klant dan ook minder dient te betalen.

Tis echt niet rendabel meer met zelfbouw, kant en klaar PC's met besturingssysteem zijn niet echt veel duurder.
En VGA wordt niet meer gebruikt....
Gewoon een Dell desktop aanschaffen....

Hier moet ik lange pier gelijk geven. Vroeger was ik ook fan van zelfbouw. Maar ben daar al even vanaf gestapt. Een kwalitatieve Dell (of eventueel HP) is echt een aanrader. Alles is perfect in orde. De koeling is gewoonweg optimaal (tov zelfbouw). Alles werkt gewoonweg optimaal, stabiel, ... en tegen een (mijn mening) zeer voordelige prijs.
Ikzelf heb een HP workstation Z2 SFF G8 al enkele jaren. Geen haar op men hoofd dat er nog aan gaat denken om zelf een systeem samen te stellen in de toekomst.

Terug
Bovenaan