Status
Niet open voor verdere reacties.
De muis van mijn thuiscomputer lijkt het na enkele jaren trouwe dienst op te geven. 't Is nog zo'n ouderwetse met een bolletje :shame: en de aansluiting is -denk ik- PS/2 (iig geen usb). Grondig uitkuisen helpt niks...

Wie heeft er tips bij de aankoop van een nieuwe muis? Verkopen ze die nog met een bolletje of ga ik gewoon voor een optische? Waar moet ik op letten bij een optische muis (ik las elders dat je ze niet op een te hard spiegelende ondergrond of een ondergrond met strepen kan gebruiken).

Mijn operating system is Linux - Ubuntu Jaunty Jackalope. Bestaat er zoiets als een ubuntu-vriendelijke of een ubuntu-onvriendelijke muis? Of zijn muizen per definitie os-onafhankelijk? ;)

Lieven
 
muizen zijn normaal niet gebonden aan O.S. (win,linux,mac).
Een optische muis heeft het voordeel dat geen stofvreter is, wel kan de lichtstraal rare effecten geven bij bepaalde ondergronden zoals glas.
Muizen kunnen wel gericht zijn naar bepaalde toepassingen: spelletjes, video montages, ... .
Uitkijken dat je de juiste aansluiting hebt (soms is er een verloopstukje meegeleverd).
grtz.wivy
 
Dit is een zeer degelijke en precieze muis, daar doe je geen slechte koop mee, wens je echter veel te tekenen of afbeeldingen te bewerken is het geen overbodige luxe te investeren in het zelfde type maar met een zoomfuctie en draadloos.
Voor veel internet gebruik zou ik een back en forwaretoets zeker niet willen missen.
Kijk ook hier eens : bij logitech de prijzen zijn in de winkels iets goedkoper.
Uiteraard speelt de prijs dat je er wilt aan besteden en het comfort dat je verwacht een rol, persoonlijk zou ik niet direct naar 10 euro extra zien daar dit een pc onderdeel is welk je het meest hanteert.
Ikzelf heb zeer goede ervaringen met logitech en zou geen ander merk meer in huis halen.
 
'k Heb 'm tien minuten geleden geïnstalleerd en 't is een verademing in vergelijking met de vorige. Ik moet nu leren niet te bruusk te bewegen of mijn cursor vliegt het beeld uit :p

't Is natuurlijk nog te vroeg om te zeggen of hij probleemloos blijft werken onder Ubuntu, maar dat zullen we dan wel merken.

Lieven
 
'k Heb 'm tien minuten geleden geïnstalleerd en 't is een verademing in vergelijking met de vorige. Ik moet nu leren niet te bruusk te bewegen of mijn cursor vliegt het beeld uit :p

't Is natuurlijk nog te vroeg om te zeggen of hij probleemloos blijft werken onder Ubuntu, maar dat zullen we dan wel merken.

Lieven

Als de cursor te vlug gaat kan je dat veranderen bij confsm>muis.
Hier kan je de snelheid en nog een heleboel andere handige dingen regelen zodat je muis echt perfect op jou is afgestemd.
Het kan zijn dat je de driver moet installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan