Aankoop nieuwe Sony Laptop ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heb een paar vraagjes bij de aanschaf van een nieuwe laptob nl.:

Sony Vaio VPC-F13M1E of Sony Vaio VPC-EC4M1E

Zit er veel verschil tussen deze processors : i5-560M en i5-480M

En ben je nu beter met een Full HD scherm (1920 x 1080) of een WXGA ++scherm (1600 x 900) résolutie , wat maakt daar het verschil?


De laptob is NIET om te gamen of films mee te spelen.

Heeft misschien iemand van jullie ervaring met één dezer laptobs

Bedankt voor jullie raad
 
Laatst bewerkt:
Tussen deze processors zit niet zo erg veel verschil, behalve dat de i5-560M in de turbostand iets sneller is.
De specificaties zijn hier te vinden:
Intel® Core™ i5-480M Processor (3M Cache, 2.66 GHz)with SPEC Code(s)SLC26, SLC27
Intel® Core™ i5-560M Processor (3M Cache, 2.66 GHz)with SPEC Code(s)SLBTS, SLBTT

Je moet niet alleen naar het type beeldscherm kijken, maar ook naar de grootte van het scherm. Een te klein scherm ( bijvoorbeeld 15") waarvan de grafischekaart een resolutie kan weergeven van 1920x1080 heb je niet zo veel aan. Alles zal te klein weergegeven worden, waardoor je dan beter een lagere resolutie kunt kiezen.
Persoonlijk zou ik voor het Full HD scherm kiezen, omdat ik veel met beeldbewerking doet. Maar zoals je zegt dat je nooit games speelt en geen films afspeel voldoet een WXGA scherm ook goed. Een wxga++ scherm ken ik niet.
 
Een harde schijf met 5400RPM is wat trager dan een schijf met 7200RPM. Maar een 5400 schijf is wel weer wat energiezuiniger en iets stiller. Dus hier is deze keuze aan jou, ik weet niet wat je met de laptop wilt gaan doen. Als er een mogelijkheid is om de laptop regelmatig op te laden, hoeft dit geen probleem te zijn.

Het full HD scherm van 16.4" met en resolutie van 1920x1080 is te klein. Om alles duidelijk leesbaar te hebben is het beter om dan een lagere resolutie te kiezen. Het bureaublad zal de pictogrammen erg klein laten zien op 1920x1080 en tekst lezen zal ook moeilijker gaan.

Gezien het feit wat jij met de laptop wilt gaan doen gaat mijn voorkeur daarom uit naar de VPC-EC4M1E al moet ik er nogmaals bij vermelden dat ik het wxga++ scherm niet ken. Maar dit zal zeker niet slechter zijn dan een normaal wxga scherm. Het scherm is bijna 1" groter en daar zal je geen spijt van hebben. Daardoor zal hij misschien wel iets zwaarder zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hierbij wat ik heb gevonden over 't verschil in schermen :

WXGA (1366x768) of WXGA++ (1600x900) tot een FullHD (1920x1080) scherm

Wat de oplading betreft dat is geen probleem is meer voor thuis gebruik bestemd.

Als ik nu het full HD scherm van 16.4" met en resolutie van 1920x1080 neem en daar dan de resolutie lager instel gaat dat dan?

Bedankt voor uw reply ; )
 
Als ik nu het full HD scherm van 16.4" met en resolutie van 1920x1080 neem en daar dan de resolutie lager instel gaat dat dan?

Bedankt voor uw reply ; )

Ja dat kan. Elke grafischekaart bezit de mogelijkheid om de resolutie lager in te stellen. Kijk maar naar je PC die je nu gebruikt.
 
Ja dat kan. Elke grafischekaart bezit de mogelijkheid om de resolutie lager in te stellen. Kijk maar naar je PC die je nu gebruikt.

Oké vriendelijk bedankt.

Zal dan best die Vaio F13M1E nemen hé, hebt u overigens ondervinding met laptobs van sony , denkt u dat ik met deze een goede keuze maak ook qua service :vraagteken:

Heb nu een Acer Timeline 5810T ,doch dat is er één met een Core 2 Duo die naar een u3500 solo is gebracht en die heeft maar 1,4 Ghz. en dat is wel weinig , is wel interressant qua accu ( gaat zo'n +/- 7u. mee).
M'n desktop is een Pentium 4 met 2,4ghz en 1280GB geheugen.
 
Ik heb er eentje in gebruik op mijn werk. Het is al een oudje en ik weet het type niet eens uit m'n hoofd. Hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Op diverse forums lees ik vaak goede berichten over Sony en uit de tests komen ze ook meestal als goed uit de bus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan