Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik of beter mijn vrouw heeft zich laten vangen en via een abonnement bij Test-Aankoop een smartphone gekregen. Maar nu zoek ik een gebruikershandleiding (Nederlands) van dat ding en vind dat natuurlijk niet. Ik vind wel terug dat het Android 4.4.2 is maar dat is alles. Zelf heb ik ook geen smartphone en ken er dus ook niks van. Wie kan mij helpen?
 
testaankoop zou wel het goede voorbeeld mogen geven en een Nederlandstalige handleiding bijvoegen.
 
Bij een smartphone zijn de instelmogelijkheden zo naar je hand te zetten dat er bij de meeste smartphones geen of een heel beknopte handleiding bijgevoegd zit.
Echter wil ik iedereen die dit leest er willen op wijzen dat de smartphone dat testaankoop gratis bij een abbo meegeeft eigenlijk een toestel is dat de specs geeft van een low budget smartphone van zo een dik 3 jaar terug. Ook de Android 4.2 stamt van dik 2 jaar geleden, en word niet geupdate naar een jongere versie. Je krijgt het er gratis bij, maar het is er dan ook maar naar vind ik. Een merk heb ik ook niet gevonden erover, maar als je vragen hebt als je het toestel hebt zal ik mijn best doen om jullie zo goed als mogelijk door het kluwen van Android heen te helpen. Maar je kan er niet zo gek veel mis mee doen, daar moet je van uit gaan. Als je het niet meer weet op de home knop drukken en je keert gewoon terug op je startscherm. Daar kan je niets verkeerd mee doen.
 
Bestaat er ergens wel een handleiding voor die Android versie? Het probleem is meestal hoe iets te verkrijgen in het systeem.
De rest wijst zich inderdaad vanzelf.
 
Ik bezit een Medion P5001. Daar is er een handleiding bij op de telefoon zelf. Maar die handleiding is dan ook enkel voor de telefoon. Het bevat de uitleg en werking van de telefoon. Maar een Android handleiding is er niet bij. Vroeger was er van iedere versie van een besturingssysteem een degelijke handleiding.
Op vandaag is het zoeken en ontdekken.
 
Test-Aankoop laat met deze smartphone zien hoe het niet moet. Er is een handleiding bij, zelfs in verschillende talen maar... Zo kleine tekst, je moet een vergrootglas gebruiken om het te kunnen lezen en de pictogrammen zijn gewoon een zwart vlak. Precies een kopie van een kopie van een kopie... en kleur kennen ze ook niet.:rant:

Ondertussen heb ik het ding al open gekregen, de simkaart en batterij kunnen plaatsen en het zaakje opladen. Nu nog leren telefoneren.
 
Test-Aankoop laat met deze smartphone zien hoe het niet moet. Er is een handleiding bij, zelfs in verschillende talen maar... Zo kleine tekst, je moet een vergrootglas gebruiken om het te kunnen lezen en de pictogrammen zijn gewoon een zwart vlak. Precies een kopie van een kopie van een kopie... en kleur kennen ze ook niet.:rant:

Ondertussen heb ik het ding al open gekregen, de simkaart en batterij kunnen plaatsen en het zaakje opladen. Nu nog leren telefoneren.

dus jij hebt zo een telefoon al ontvangen als ik het goed begrijp.
Kan jij mij het merk indien ergens aanwezig en type ervan mij medelen? Dan zoek ik zoveel mogelijk info over dit dubiueze toestel op. Dank bij voorbaat.
 
Dat klopt cve, met veel gesukkel heb ik die open gekregen om de SIM kaart en de batterij te plaatsen en op te laden. Want hoe dat moet gebeuren dat staat niet in de handleiding dat bijgeleverd is.

Ik heb mijn scanner gebruikt en hoop je de nodige info te kunnen geven, een merknaam heb ik nergens terug gevonden. Bedankt voor de hulp die je mij aanbied.
 

Bijlagen

  • achterkant.jpg
    achterkant.jpg
    30.2 KB · Weergaven: 308
  • Handleiding.jpg
    Handleiding.jpg
    126.1 KB · Weergaven: 314
Jammer genoeg word ik daar helaas niet veel wijzer van.
Kan je voor mij eens iets anders gaan doen? Ik hoop dat je eraan uit geraakt.
Je gaat naar "instellingen", dan helemaal onderaan "telefooninfo" en daar dan "Modelnummer", dat is wat ik wil weten. Bij mij staat daar Mote E(tweede generatie) met 4G LTE. Dat is dus mijn toestel. Als ik daar wat meer info mee krijg dat model nummer 771 zou ik misshien verder kunnen, maar met deze karige info kan ik helaas niet veel doen. Ik kom op een casio uit die in de verste verte niet op dat toestel lijkt en op een Sony toestel, die er wel op lijkt, maar dan met 1GB RAM en dat toestel dat jij hebt heeft maar 512MB RAM en daar ben ik vrij zeker van.
 
Bij dit toestel vind ik Modelnummer 77X Android-versie 4.4.2 Build-nummer Y729.JH.77X.OV.V1.0.20150911 Smalbandversie MOLY.WR8.W1315.MD.WG.MP.V62,2015/08/25 12:23

Dat is het zowat. Bedankt voor je hulp.
 
Fotografeer of scan de bijgeleverde handleiding eens. Je zegt dat alles onduidelijk is en zo klein dat het onleesbaar is.

Maak foto's met een hoge resolutie zodat we deze nog goed kunnen vergroten en plaats deze afbeeldingen hier op het forum.

Met de info die je hebt is mogelijk geen handleiding te vinden, maar je zegt dat je deze handleiding al hebt.

Er zitten hier genoeg smartphone wizzards die je met een paar onduidelijke foto's verder kunnen helpen.

Misschien als de kwaliteit van de foto's goed is, kunnen wij een duidelijkere / leesbaardere handleing maken. Kwestie van vergroten en een pdf 'je van maken.
 
De handleiding fotograferen was niet te doen, het resultaat was onleesbaar.
Dan maar gescand. Van de zes tabel heb ik alleen het Nederlands gedeelte gescand. Waarom de ene scan in kleur is en de andere zwart-wit weet ik niet, de scan instellingen zijn nochtans niet gewijzigd. Ik hoor het wel.
 

Bijlagen

  • img017.jpg
    img017.jpg
    124.5 KB · Weergaven: 346
  • img019.jpg
    img019.jpg
    134.7 KB · Weergaven: 289
@Joke135 de bedoeling is mooi maar helaas zijn ook deze gescante doc's onleesbaar te noemen !
kun je ze niet inscannen en als pdf opslaan om ze dan hier beschikbaar te stellen ..als een bijlage .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan