Gezocht aankoop laptop voor jongere, enkel bedenkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben op zoek naar een degelijke laptop voor mijn kleinkind ( zit in vierde middelbaar). Zou een hp willen van rond de 800 euro. Scherm van 17 inch vind ik veel voor een student (kwestie afbreken scharnieren??) . Dus 15 inch scherm voldoende. Nu bij het zoeken stel ik vast dat de meeste modellen eerst geen dvd speler meer hebben??? Een internet aansluiting ontbreekt ook bij de meesten. Werkt men dan tegenwoordig enkel via wifi (en wat bij problemen??)/

Iemand een idee van een goed betrouwbaar merk?? Met dvd , en met ehernetaansluiting.
Een ssd van 512 is dit niet voldoende, want zie schijven staan van 1 TB SSd (toch overdreven)

Of ben ik nu zou ouderwets geworden op een paar maand dat ik dat allemaal nog noodzakelijk vind?

Bedankt voor een tip.
 
Een DVD speler vind je inderdaad bijna niet meer in laptops en al zeker niet in een 15 inch.
En vraag eens aan je kleinkind of hij daar de zin van zou inzien ? Ben zeker van niet, jeugd gebruikt géén DVD of andere schijfjes meer !

Een ethernet aansluiting kan je wel nog vinden maar ook daar ... gaat die gast dat ooit gebruiken ??? Modem staat tegenwoordig in de meterkast en leidingen en geknoei met kabels ... dat doen die toch niet meer !

Ten gronde : HP is een goede keuze ... een kwaliteitsvolle laptop en 800 Euro is redelijk. Er zijn degelijke modellen van minder, maar dan zal je ergens op moeten inboeten. Vraag vooral aan je kleinzoon WAT hij wil doen met die laptop. Enkel studie ? of ook gamen ?
 
Als je voor HP kiest, kijk dan zeker naar de ProBook of EliteBook. Ga zeker niet voor een consumentenmodel! Laatst nog zo eentje moeten herstellen (van HP). Die viel letterlijk uit elkaar bij het openvijzen. Kwaliteit was zeer zeer slecht! En dat trekt zich door naar vrijwel alle consumenten producten wat laptops betreft, ook voor andere merken.

Voor 800-900EUR vind je al een redelijke HP ProBook. En staar je aub niet blind op de specs. Daar waar die consumenten producten veel beter zullen "lijken", ga je dat in bouwkwaliteit dubbel en dik terugbetalen. En waar geef jij voorkeur aan voor een kleinkind in het vierde middelbaar? Ik zou geen 2 keer moeten nadenken.
 
Heb hier in mijn gezin 3 Elitebooks - prima laptopjes.
Of een Dell, mag er ook zijn : zo zijn er hier 2 ... Latitude modellen , ook wel uit de professionele lijn.
 
Of je koopt er eentje tweedehands voor een prikkie https://www.marktplaats.nl/a/comput...cond-generation-i5-2540m-4gb-400gb-dvd-r.html

Zit een optische drive (DVD Station) in en Gbit Lan poort. Precies wat je zoekt.
Met een normaal Sata schijfje van 400GB. Vervang deze voor een SSD en je hebt helemaal wat je hebben wilt. https://www.marktplaats.nl/a/comput...en/m1673496575-samsung-ssd-500gb-860-evo.html

Ik lees niets over een besturing, dus het kan gebeuren dat je tevens een besturing moet aanschaffen. Maar dan nog betaal je niet de hoofdprijs.
In het ergste geval vervang je ook de batterij nog. https://123adapter.nl/accu-voor-hp-elitebook-8460p-936
 
Laatst bewerkt:
Uit die reeks heb ik er één gehad, wel een 17 inch toen : een DIJK van een laptop - volledig metalen behuizing, chic en degelijk in afwerking.
Valt beetje dik uit, maar dat is het compromis voor een degelijke optische drive, uiteraard.

Enig probleem : NL = QWerty klavier !
 
Enig probleem : NL = QWerty klavier !

Inderdaad niet aan gedacht, waarom hebben jullie eigenlijk azerty ??? Zijn maar twee toetsen die omgedraaid zijn, maar waarom ?????

Maar misschien is zoiets in België ook wel te vinden ???
 
ja, ik ken een heel goede refurbished zaak : google Microforce - winkel in Gentbrugge en in Zottegem.
Aanrader !
 
Krek ...
Klavierlayout is ooit in de beginjaren bepaald door de frequentie van aanslagen enerzijds en de spreiding tussen linker- en rechterhand anderzijds na te gaan. Daarbij is gevonden dat franstaligen gebaat waren/zijn, met een andere layout dan Nederlandstaligen. Ook mede door de noodzaak om accent-tekens (éèà..) op een vrij makkelijk toegankelijk plaats te zetten. Voor de francophonie in de wereld werd dus een Azerty layout uitgewerkt.

Om logistieke, maar dus niet menselijke, redenen werd er dan maar voor gans BE voor gekozen deze layout als standaard aan te nemen.

Voor het NL kon men op basis van die studie ook een betere layout maken dan de huidige qwerty, maar NL koos ervoor gewoon de US-standaard over te nemen.
Of dat nu uit gemakzucht was of omdat men in Nl de globalisering op dat moment al zag eraan komen weet ik niet. Maar daardoor zitten NL wel een stuk meer standaard (want dat is qwerty uiteindelijk geworden) dan wij.

Alleen bij servers is het - ook in BE ! - universeel de gewoonte qwerty te gebruiken.
 
Ik zou eigenlijk niet weten waarom er nog een DVD station in moet. Ik heb laatst nog een desktop ineen gestoken en daar heb ik voor de klant ook geen DVD station moeten in stoppen. Er staken zo een tiental USB poorten op en daarmee had de klant voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan