Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb soms problemen bij het opstarten van mijn desktop.Ik start op,het opstart scherm van HP komt er op en daarna krijg ik een zwart scherm.Dit duurt normaal enkel seconden en dat start de pc verder op.
Maar af en toe blijft dat zwart scherm.Ik hoor dan ook de pc stilvallen en er gebeurt niks meer.De enige mogelijkheid is dan gewoon de electriciteit afsluiten en terug opnieuw opstarten.Soms gaat dit,soms moet ik meerdere keren proberen,de andere keer krijg ik een scherm met de melding:normaal opstarten of herstelopstart doen.
Doe ik die herstelopstart dan is hij een ganse tijd bezig en op het einde moet ik dan toch hetzelfde herhalen.Electriciteit afsluiten en opnieuw opstarten.Dan kies ik normaal opstarten en alles werkt weer.
Andere keren kan ik dan onmiddellijk normaal opstarten en alles werkt terug normaal.

Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?

Ik heb windows 7 64 bit,Home edition,service pack 1
HD Seagate 1tb ST31000528AS
Intelcore i3 CPU 540 3,07Hz
6 GB DDR3-SDRAM(1333 MHz)
 
ScreenShot001.jpg

Health gaf niets te zien en error scan was volledig groen bij HD Tune.
Tot nu toe geen problemen maar ik denk er toch aan om een nieuwe schijf te plaatsen.Tenminste als ik niets meer vind
 
mooatje,

kan je je harde schijf nog eens testen met een andere tool: SeaTools for DOS | Seagate .

Als deze ISO is gestart (mogelijk moet je je bootvolgorde in het bios aanpassen) accepteer je de gebruikersovereenkomst, je zal dan een venster zien waarin je je HDD kan selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en nadien kies je voor Long test.

Wat is het resultaat van deze test ? ... maak er een foto van zodat je deze hier kan posten.

De handleiding van Seatool for DOS kan je hier bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan