Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb soms problemen bij het opstarten van mijn desktop.Ik start op,het opstart scherm van HP komt er op en daarna krijg ik een zwart scherm.Dit duurt normaal enkel seconden en dat start de pc verder op.
Maar af en toe blijft dat zwart scherm.Ik hoor dan ook de pc stilvallen en er gebeurt niks meer.De enige mogelijkheid is dan gewoon de electriciteit afsluiten en terug opnieuw opstarten.Soms gaat dit,soms moet ik meerdere keren proberen,de andere keer krijg ik een scherm met de melding:normaal opstarten of herstelopstart doen.
Doe ik die herstelopstart dan is hij een ganse tijd bezig en op het einde moet ik dan toch hetzelfde herhalen.Electriciteit afsluiten en opnieuw opstarten.Dan kies ik normaal opstarten en alles werkt weer.
Andere keren kan ik dan onmiddellijk normaal opstarten en alles werkt terug normaal.

Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?

Ik heb windows 7 64 bit,Home edition,service pack 1
HD Seagate 1tb ST31000528AS
Intelcore i3 CPU 540 3,07Hz
6 GB DDR3-SDRAM(1333 MHz)
 
betreft het hier om een laptop of eerder om een desktop te gaan ?
graag dus de volledige benaming van deze HP ..
ik heb zo het vermoeden dat deze nog nooit werd zuiver gemaakt van stof ....ook hier hoor ik graag meer over!
 
Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test? Kan je er een afbeelding van maken en deze posten?

@ qtex: het gaat over een desktop.
 
Een bril kan helpen qtex.
Ik volg eerst de raad op van Grominet en zelfs als dat een volledige oplossing geeft zal ik je vermoeden opvolgen.
Moet tot mijn schande erkennen dat die pc nog niet uitgekuist is.Zal waarschijnlijk door mijn ouderdom komen waardoor goeie voornemens wel eens vergeten worden.;!
 
denk er aan dat de pc volledig spanning vrij dient te zijn ...
heb je een gesloten videokaart er in zitten dan zit ook waarschijnlijk deze vol met stof ...
wat bedoel je met nog niet ...bedoel je hier dat deze nog nooit werd ontdaan van stof !
 
ik heb het nu vooral over je videokaart ...indien deze dus omsloten is met een case dan is het best mogelijk dat de fan stof vrij is maar dat de ventilatie openingen verstopt zijn ...
heb hier de gewoonte mijn desktop om de 3 maand ne keer te onstoffen , laatst echter (1 jaar geleden ) gaf de videokaart 104° aan en heb deze toen open gemaakt ...
wat bleek , er lag een 5mm dik stof dekentje over de verluchtings kanalen die de printplaat van de videokaart diende te koelen ...de fan draaide wel en was stof vrij maar door de jaren heen lag er dus een stofdekentje onder de case van de videokaart ..
 
Nog niet in 3 jaar.Vroeger was dit minstens jaarlijks.Ik ontlaadt mezelf,zorg ervoor dat er geen ventilator kan draaien,alle aansluitingen zijn verwijderd,raak zo weinig mogelijk aan,gebruik een spuitbus met droge lucht en een stofzuiger om alles op te zuigen.
Maar om de een of andere reden (geen excuus)heb ik dit nog niet gedaan.
En dit kan inderdaad fouten veroorzaken,maar nog nooit temperatuur problemen gehad.
Maar morgenvroeg gaat die open en stofvrij maken zal gebeuren.
In elk geval bedankt voor de herinnering.
 
Zo'n soortgelijk probleem heb ik ook wel eens binnen gehad met een pc die mij ter reparatie werd aangeboden.
Na heel lang zoeken had ik het probleem niet gevonden.

Daarna besloot ik de pc geheel uit elkaar te halen en de diverse onderdelen 1 voor 1 opnieuw te plaatsen en telkens een opstart en goed naar de BIOS biepjes te luisteren.
Ook na de pc volledig weer in elkaar gezet te hebben was ik voor mijn gevoel niet veel verder, maar het probleem was wel opgelost.

Ik heb nooit kunnen achterhalen wat het probleem was, maar mijn vermoeden is dat het ergens een slecht contact is geweest. Misschien door stof of vuil ?

Dit is een praktijk ervaring van mij die jouw misschien verder kan helpen. Dus wie weet is dit bij jou ook het geval.
 
De pc is volledig stofvrij.Het verwonderde me om na 3 jaar zo weinig stof te zien.Enkel op de bodem en de ventilator schoepen.Alle stof is dus uitgeblazen en opgezogen.
We zullen zien of het effect heeft.Opkuisen kan zeker geen kwaad en ik vermoed dat het feit dat hij zo'n 30cm van de grond staat een grote invloed heeft op de hoeveelheid aangezogen stof.
Mijn vorige pc stond op de grond(tapijt) en die verzamelde heel veel stof.
Ook het prog van Grominet liet niets zien,alles bleek in orde.
qtex en Grominet,bedankt.
Ik laat nog wel iets weten of het nu gunstig evolueert of niet.
 
Heb ik ook gecontroleerd Lana,alles zit vast.Maar ondertussen weet ik nu ook hoe ik een harde schijf moet vervangen en ook de dvd-schrijvers.Alles is simpel,maar niet op het eerste zicht :vraagteken:.Alles zit goed vast,maar je moet die bak eens vanuit alle hoeken bekijken om het te snappen.
 
Denk eerder een probleem met de harde schijf. BIOS loopt volgens je beschrijving altijd correct door, tot het moment die moet overgaan op een bootable medium zoals een harde schijf. Op de 2de plaats denk ik aan de voeding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan