Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Allemaal een goeie dag.
Mijn kleinzoon met 8.1 64-bit; belt mij met het fenomeen dat hij al *tig keer heeft opgestart en enkel een zwart scherm ziet, maar toch zijn aanwijzer ziet.
Dat is wel erg vreemd.
Hardware? Monitor? Het is een desktop met grote monitor.
Ik ben 100 km weg van thuis en zou graag een suggestie hebben of er een kans bestaat om hem via mij te helpen. Desnoods rij ik er heen.

Merci op voorhand.
 
Doe ik. Op de D:partitie staan er twee: één Systeemkopie en één Paragon (ieder heeft zo zijn voorkeur).
De externe moet ik nog aansluiten en maken.

Oef, waren me dat dagen...

Morgen ben ik ingeschreven op de HeyselExpo voor vijf seminaries over Computer veiligheid; o.a. een hackerdemo (?). Dus de ganse dag weg. Verdiende ontspanning na deze hectiek hier en 150 discussies.

Dit zal de laatste zijn over dit onderwerp (hoop ik toch). Iedereen die meeleesde zal er wel ook van opgestoken hebben.
 
Toch nog niet gedaan...

Vandaag vastgesteld dat wanneer mijn kleinzoon in IE iets veranderde aan de Favorieten, dat dat bij mij óók veranderd...
Zoals je misschien herinnerd heb ik bij gebrek aan zijn wachtwoord Windows opnieuw geïnstalleerd met mijn account, bij mij thuis. De Pc staat nu bij hem thuis en werkt goed. Ik heb de account nog niet op zijn Pc veranderd, (door de afstand) maar dat het zo'n gevolg zou hebben begrijp ik niet.
Kan iemand mij dat eens verklaren?
 
daar je destijds dus uw inloggegevens heb gebruikt op zijn pc is deze met de uwe verbonden ...
dat is /was tevens het doel van Microsoft met de Windows 8 - 8.1 en zal ook met de Win10 zijn ...jij kunt dus met de inlog gegevens van je Microsoft account op eender welke pc inlogen op jouw eigen bestanden ...
ik heb je destijds dan ook vermeld om dit zo snel mogelijk te veranderen ...
immers gebruikt je kleinzoon nu de pc met jouw inloggegevens en kan hij in feite al uw bestanden zien ...

*je kleinzoon dient via account (pc-instellingen ) een ander account toe te voegen .
let op met een ander bedoel ik dus de zijne , als hij deze nog kent !
anders dient hij een nieuwe aan te maken !

nadat hij dus zijn eigen account heeft toegevoegd dient deze die jij destijds had aangemaakt verwijderd te worden .
hij dient er dus op te letten dat hijzelf dus een volledig account aanmaakt en zeker geen met beperkte rechten !

nadat hij dus het account van u op zijne pc heeft verwijderd dient hij ook in referentiebeheer na te zien of de inlog gegevens van u opgeslagen werden ...
deze zouden daar dan vermeld staan als WindowsLive (token ) ook deze dienen daar verwijderd te worden !
 
Toch nog niet gedaan...

Vandaag vastgesteld dat wanneer mijn kleinzoon in IE iets veranderde aan de Favorieten, dat dat bij mij óók veranderd...

Ik begrijp hier dus uit dat jouw favorieten in de Cloud staan, anders is zoiets niet mogelijk zonder op één of andere manier een synchronisatie te creëren tussen deze twee pc's via extern bureaublad o.i.d.
Ik blijf dit Windows 8(1) toch nog steeds een vaag gedoe vinden.
 
't Blijft een vreemde bedoening. Ik doe asap wat Q beschrijft. Ik print het uit en neem het mee als ik er heen ga. Maar: al mijn bestanden is niet mogelijk, want deze staan hier op mijn externe D-drive. Maar dus wel de favorieten en wat nog meer?
 
destijds toen je de eerste keer de Windows 8 - 8.1 heb gebruikt onder het Microsoft account werd er een synchronisatie gedaan met OneDrive ..
doordat dus je inloggegevens op de pc van je kleinzoon zijn gebruikt werd dus ook deze gesynchroniseert met jouw OneDrive.
plaats je een nieuw bestand in OneDrive dan kan ook je kleinzoon hieraan ...
lees dit maar eens na betreffende het Microsoft account

**met al je bestanden bedoelde ik deze die in OneDrive opgeslagen werden .
 
Tsjonge dat wil een mens toch niet. OneDrive en iCloud zoals ze het bij Apple noemen. Zo is er nog wel wat narigheid op te noemen waar je niet van in de wolken raak.

Een mens wil gewoon een standalone pc waar je zelf de controle over hebt. Wil je dingen delen of synchroniseren dan moet je zelf deze keuze kunnen maken.

Ik blijf na dit lezen gewoon bij mijn Windows 7 die mij deze narigheid niet in mijn maag splitst.
 
Een beetje vreemd, maar toch interessant - die Cloud toestanden.

#
@L. Hoe favorieten in de Cloud komen, weet Q misschien.

Hij had Spotify (jonge gasten hé) in de favorieten gezet en plots was dat bij mij ook. Bovendien kreeg hij ook al mijn favorieten en dat zijn twee pag.

Is het ondertussen voor Internet beter dat ik Chrome neem en hij IE? Dan hebben dat euvel toch niet meer?
 
Laatst bewerkt:
het veranderen van browser is volgens mij niet de oplossing indien jij in chrome ook de favorieten gebruikt van de IE.

lees deze pdf eens na ...noteer dat OneDrive eerder Skydrive genoemd werd ...
 

Bijlagen

  • Skydrive gebruiken om je bestanden en mappen te benaderen via een externe apparaat..pdf
    3.1 MB · Weergaven: 153
@L. Hoe favorieten in de Cloud komen, weet Q misschien.

hoe de favorieten in OneDrive zijn gekomen ...
simpel weg door met de linker muisklik ingedrukt te houden de snelkoppeling van de favorieten in OneDrive te slepen ...
bij gevolg zijn dan de mappen die onder favorieten aanwezig zijn ook in OneDrive te benaderen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan