Androïd apps zwart scherm bij bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb deze week een nieuwe gsm aangeschaft , een Samsung galaxy s20+ 5G, nu als ik aan het telefoneren ben komt het scherm na 10 sec zwart , ben wel op speaker bezig , dus niet met de gsm aan het oor, weet er toevallig iemand wat ik moet doen voor dit scherm niet zwart te hebben , heb gisteren dik 2 uur met helpdesk van mijn provider en met de helpdesk van Samsung bezig gezeten en kon geen oplossing vinden voor dit probleem
 
Dat is zo 'by design' - is zo bedoeld om energie te besparen...
Ik denk niet dat er een oplossing voorzien is voor iets dat als een feature en helemaal niet als een probleem wordt gezien ...
 
Dit is van een oude Samsung, maar waarschijnlijk werkt het nog krek op dezelfde manier :


Let op : als je dit uitschakelt is het ook uitgeschakeld als je je telefoon wél tegen je oor houdt.
en dat heeft dan als gevolg dat elk klein drukje of bewegingske van je oorschelp tegen het op dat moment nog aktieve scherm een aktie kan teweegbrengen : uitschakelen, camera aanzetten ... verzin het maar !
Tenzij je altijd belt met de GSM voor je mond of met oortjes zou ik dat dus niet doen...

Wat je wel kan doen is de periode alvorens het scherm uitvalt wat langer maken... uitproberen dus wat voor jou werkbaar is.
 
Dat is zo 'by design' - is zo bedoeld om energie te besparen...
Ik denk niet dat er een oplossing voorzien is voor iets dat als een feature en helemaal niet als een probleem wordt gezien ...
Weet het niet , volgens Samsung zou het wel mogelijk moeten zijn , en mijn vorige een S8+ heeft dat probleem niet , ik persoonlijk vind het enorm ambetant dat het scherm zwart word na 10 sec
 
gaan we even proberen en anders sebiet naar de winkel
Maak je geen illusie hé ... het is bij elk toestel van gelijk welk merk zo dat het scherm wordt uitgeschakeld bij het bellen gewoon om te vermijden dat je oorflappen het gesprek onderbreken hé ...

Als je de telefoon dan van je oor wegneemt komt normaal gezien het scherm terug aktief om je toe te laten aktie te ondernemen die je wenst. Maar gewoon aktief blijven kan uiteraard niet tot een werkbaar systeem leiden.
 

Maak je geen illusie hé ... het is bij elk toestel van gelijk welk merk zo dat het scherm wordt uitgeschakeld bij het bellen gewoon om te vermijden dat je oorflappen het gesprek onderbreken hé ...

Als je de telefoon dan van je oor wegneemt komt normaal gezien het scherm terug aktief om je toe te laten aktie te ondernemen die je wenst. Maar gewoon aktief blijven kan uiteraard niet tot een werkbaar systeem leiden.
IK gebruik mijn gsm nooit aan mijn oor , steeds op speaker, maar dus bij die nieuwe word mijn scherm zwart na 10 sec en bij mijn oude niet, en vind het enorm ambetant wanneer het scherm zwart is , weet nog niet hoe het zou zijn met Bluetooth
 
Schermtijd verlengen naar 5 minuten, dan valt hij niet na 10 seconden uit volgens mij.
 
ja, is toch logisch niet ... ?
Zie niet goed waarom het scherm dat op zwart gaat je zou hinderen als je er toch niet naar kijkt ... als je de GSM gewoon op tafel wil leggen, dan stoort het toch geenszins dat hij op zwart gaat ?

Ik vrees dat je naar een opstelling aan het zoeken bent die geen enkele fabrikant van GSM's zich kan inbeelden ooit nuttig te worden bevonden nl. een scherm dat beeld blijft geven terwijl je er niet naar kijkt ... waarom wil je dat ?
 
ga eens via instellingen , accu en pas de slaapstand aan ..denk dat deze het probleem veroorzaakt en dat deze bij u op 10 seconden ingesteld staat ..
*zelf heb ik deze op "nooit" staan en dien ik dus de smartphone via een korte druk op de aan/uit knop in slaapstand te zetten ..
ik gebruik deze namelijk veel als gps navigatie en wil niet dat deze tijdens het rijden op zwart gaat .. word er gebeld word deze doorverbonden naar mijn bleutooht headset .
 
ja, is toch logisch niet ... ?
Zie niet goed waarom het scherm dat op zwart gaat je zou hinderen als je er toch niet naar kijkt ... als je de GSM gewoon op tafel wil leggen, dan stoort het toch geenszins dat hij op zwart gaat ?

Ik vrees dat je naar een opstelling aan het zoeken bent die geen enkele fabrikant van GSM's zich kan inbeelden ooit nuttig te worden bevonden nl. een scherm dat beeld blijft geven terwijl je er niet naar kijkt ... waarom wil je dat ?
Het hinderd mij wel, mijne vorige gsm , een s8+, ging niet naar een zwart scherm
 
ga eens via instellingen , accu en pas de slaapstand aan ..denk dat deze het probleem veroorzaakt en dat deze bij u op 10 seconden ingesteld staat ..
*zelf heb ik deze op "nooit" staan en dien ik dus de smartphone via een korte druk op de aan/uit knop in slaapstand te zetten ..
ik gebruik deze namelijk veel als gps navigatie en wil niet dat deze tijdens het rijden op zwart gaat .. word er gebeld word deze doorverbonden naar mijn bleutooht headset .
Wat ik tot nu toe ondervonden heb is dat het enkel bij telefoneren naar zwart gaat op 10 sec, de rest moet ik nog uitproberen want ben al thuis van eind november 2019
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan