Status
Niet open voor verdere reacties.

TonTon

Steunend lid
Vip Lid
hallo,
puur per toeval ben ik op een Linux versie gebotst : http://nederlands.zorin.be/
ik heb eens een live usb stick aangemaakt en die kan me wel bekoren.
de meeste van mijn huidige software onder Windows zal ik probleemloos kunnen vervangen maar ik heb enkele programma's die ik ZEKER verder wil gebruiken omdat ik die continue gebruik , mijn vraag is nu of ik deze onder Linux kan gebruiken (via Wine) , en hoe doe ik dat dan ? of zijn er alternatieven ?
dit zijn de programma's :

Outlook 2016
Garmin Express
Garmin Mapsource of Basecamp
Spotnet , quickpar en Alt.binz (3 programma's die ik nodig heb om te kunnen downloaden van mijn payserver).
een goeie dvd ripper en brandsoftware
AceMoney = budget prpgramma

als ik deze programma's zou kunnen gebruiken via b.v Wine dan stap ik over , 2 OS naast elkaar zie ik echter niet zitten , dan kan ik net zo goed bij Windows blijven..

Mvg,
Arnold.
 
Linux Mint installeren naast Windows 10
het verliep niet van een leien dakje en je zal dan ook zeer goed naar het filmpje moeten kijken ..
maar uiteindelijk is het dan toch gelukt om de installatie te starten ... kijk zeker aandachtig naar de werkwijze om dus ook de swap partitie aan te maken ...

 
Laatst bewerkt:
pfft , nu wil ik toch eens Linux Mint installeren en loop weer tegen het probleem aan dat ik geen keus krijg om deze naast Windows te installeren , er is geen OS aanwezig , heu ?
Windows 10 staat er wel degelijk op...
enne speciaal een DVD ervoor gebrand.....

"Er is geen basisbestandssysteem gedefinieerd" heeft een andere betekenis. Dit heeft niets met een aanwezigde Windows te maken.
Dit slaagt terug op de basis, nodig voor Linux. Partitie layout voor je Linux etc.
Ofwel laat je dit automatisch aanmaken, ofwel doe je dit zelf (advanced).
 
jawadde , Gij moet nogal wat geduld hebben....maar ondertussen had ik eens "Ubuntu Gnome" op stick gezet , reboot en gekozen voor directe installatie en jawel , zonder ook maar iets te moeten instellen heeft Ubuntu zelf 2 partities voorgesteld en aangemaakt , krek dezelfde als jij op het laatst kreeg voorgesteld vooraleer je deze aanpassingen diende te laten wegschrijven...
dikke merci voor al het werk en het meedenken , ga nu voorlopig beetje alles uitvissen met een Dual boot systeem en dan zien ik wel.
ik heb nu een "kleine" SSD van 120 Gb , ben aan het uitkijken voor een 2de van 240/256 Gb en dan kan ik beide systemen mooi naast elkaar installeren.
nogmaals bedankt voor alles "Qtex" ;)
 
"Er is geen basisbestandssysteem gedefinieerd" heeft een andere betekenis. Dit heeft niets met een aanwezigde Windows te maken.
Dit slaagt terug op de basis, nodig voor Linux. Partitie layout voor je Linux etc.
Ofwel laat je dit automatisch aanmaken, ofwel doe je dit zelf (advanced).
het grote probleem was dat ik 2 schijven heb en da tik bang was als ik iets misdeed 1 van beide of zelfs allebei geformatteerd gingen worden , ik heb dan wel een image staan maar toch...maar nu staat er dus Ubuntu op en ga daar wat mee werken..
 
jawadde , Gij moet nogal wat geduld hebben....maar ondertussen had ik eens "Ubuntu Gnome" op stick gezet , reboot en gekozen voor directe installatie en jawel , zonder ook maar iets te moeten instellen heeft Ubuntu zelf 2 partities voorgesteld en aangemaakt , krek dezelfde als jij op het laatst kreeg voorgesteld vooraleer je deze aanpassingen diende te laten wegschrijven...
dikke merci voor al het werk en het meedenken , ga nu voorlopig beetje alles uitvissen met een Dual boot systeem en dan zien ik wel.
ik heb nu een "kleine" SSD van 120 Gb , ben aan het uitkijken voor een 2de van 240/256 Gb en dan kan ik beide systemen mooi naast elkaar installeren.
nogmaals bedankt voor alles "Qtex" ;)

Zo zie je dat Ubuntu een goede installer heeft waar andere Linux distributies soms nog falen. Zorin OS 11 is er dus ook zo één die het niet meer voor elkaar heeft. Een lagere Zorin distributie had dit wel voor elkaar.
 
graag gedaan ... door te experimenteren op een virtuele Windows in VMWare kan er bijna niets mis lopen ... en mocht er iets mis lopen dan herstel je de Windows met een eerder genomen snapshot ...
een snapshot is vergelijkbaar met een image maar dan van een virtuele Windows en deze is binnen 1 minuut terug gezet .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan