Windows 10 Windows apparaatbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geheugenintegriteit kan niet worden ingeschakeld.
Probeer eventuele problemen met stuurprogramma’s op te lossen.

Incompatibele stuurprogramma’s:
ssudbus.sys
apg8201zx64.sys
ssudmdm.sys

Iemand een idee wat dit te betekenen heeft en wat ik hiermee moet doen?
(ACER ASPIRE A715-75G)
 
De beide SSUDBUS-files zijn drivers (of onderdelen ervan) van je Samsung USB Device, ingebouwd in de laptop
De APG-driver komt van je Smart Card Reader

Misschien voor beide apparaten in Apparaatbeheer even checken, normaal gezien moet je daar ook uitroeptekens of stoptekens zien staan naast de falende apparaten.
Daarvan dan de drivers updaten, eerst proberen door de 'Update Driver' funktie binnen Apparaatbeheer zelf.
 
In bijlage de details van de drivers die volgens Windows kernisolatie incompatibel zijn.
 

Bijlagen

  • incompatibele stuurprogramma's.jpg
    incompatibele stuurprogramma's.jpg
    42.7 KB · Weergaven: 651
Ik zit eigenlijk meer aan een besmetting te denken als de geheugenintegriteit niet ingeschakeld kan worden.

Heb je al eens geprobeerd om deze handmatig aan te zetten.
Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows beveiliging > Apparaatbeveiliging > Kernisisolatiedetails
geheugenintegriteit.jpg
 
Als dat bestand werkelijk geplaatst is door de e-ID reader van de Belgische overheid kan je dit soort zaken verwachten. Die software/driver heb ik ook al een paar keer moeten herinstalleren (met een nieuwere versie) omdat er blijkbaar géén 'call-home' mogelijkheid voorzien is. Als Windows evolueert (en dat doet het) kan je e-ID driver eensklaps kuren krijgen, zichzelf updaten of een signaal geven is er niet bij. Als je dan de recente versie download en installeert werkt het nadien weer wel goed...

Zie : https://www.joesandbox.com/analysis/292634/0/html

Zij vinden dat het bestand zich verdacht gedraagt om allerlei redenen die rechts uitgelijst staan.
Maar ... als je de e-ID lezer wil blijven gebruiken op je PC zul je het dus toch moeten gedogen.

Ze zijn ondertussen wel al heel wat versies verder :
1617996684651.png

En géén idee of het probleem er met de nieuwste versie nog is ...

Die kan je downloaden : https://eid.belgium.be/nl
 
Bedankt voor al jullie nuttige reacties, jullie hebben me al iets wijzer gemaakt.
Het zouden allemaal drivers moeten zijn voor via USB aan te sluiten apparaten: e-ID reader en Samsung smartphone, ik kan niets anders bedenken.
De laatste versie voor de eID-lezer geïnstalleerd, maar die heeft hetzelfde versienummer (1.0.0.1) als deze die al geïnstalleerd was: wordt door Windows als incompatibel beschouwd.
Voor de Samsung drivers ziet het er hetzelfde uit: de laatste versie heeft als nummer 2.12.1.0, maar de versies die geïnstalleerd staan hebben hetzelfde nummer.
 
Heb je die verbindingen nodig ?
Anders gooi je ze er gewoon af hé ...
Weet de tijd niet meer te zeggen dat ik nog mijn smartphone fysiek met mijn PC heb verbonden, zou niet weten waarom eigenlijk ?
En die e-ID heb ook al lang niet meer nodig gehad, want gebruik zo veel mogelijk It's Me applicatie.
 
Fijn dat jullie dit raadsel voor mij konden oplossen.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit een bewuste strategie van Microsoft is om niet-Microsoft producten te weren, maar ik zal toch maar de raad van PhilipV opvolgen.
 
Ik ben absoluut géén verdediger van alle aspecten van Microsoft maar hier volg ik je absoluut niet.
Ik denk niet dat MS zich bewust is van zelfs maar het bestaan van een software om een eID in ons landje uit te lezen !

De normale gang van zaken is dat een leverancier van drivers of gelijk welke software de evolutie van Windows nauwlettend in de gaten houdt en instaat voor de compabiliteit van zijn product met Windows, niet omgekeerd ! Dat zou immers onmogelijk zijn - MS zou dan tienduizenden appjes en drivers moeten opvolgen en testen. Dat moet iedere toeleverancier en dus voor zijn eigen producten doen.

Als een aanpassing van een app of driver nodig is zou de producent daarvan moeten instaan voor a) het maken van een nieuwe versie en b) het pushen van zijn nieuwe versie naar de gebruikers. Dat fenomeen ken je, want je ziet dat bij veel van je software daar ben ik zeker van.

Maar onze Belgische overheid c.q. haar leverancier van die app vindt dat niet nodig blijkbaar of te veel werk. Heeft in het verleden al een paar keer zijn app laten crashen op nieuwe versies van Windows. Zo was er ooit een hele periode dat je de app niet kon installeren op Windows 10. Dat duurt dan maanden en nadien komt men niet verder dan de raad om dan maar individueel te beslissen een install of upgrade te doen. Blijkbaar is de versie die ze nu aanbieden zelfs nog niet up to date met de huidige API van Windows en daar sta je dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan