Windows 10 Windows apparaatbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geheugenintegriteit kan niet worden ingeschakeld.
Probeer eventuele problemen met stuurprogramma’s op te lossen.

Incompatibele stuurprogramma’s:
ssudbus.sys
apg8201zx64.sys
ssudmdm.sys

Iemand een idee wat dit te betekenen heeft en wat ik hiermee moet doen?
(ACER ASPIRE A715-75G)
 
Dat is ook zo, de eID driver is enkel nodig voor het lezen van een "eID" - de Belgische electronische identiteitskaart.
Hij bevat nl. de interface voor de visualisatie en installeert enkel een smartcard reader driver als die bij de installatie van de app nog niet aanwezig was.
 
Update: Ik heb dit probleem aan de FOD gemeld en ze hebben de eID-installatie aangepast.
Door de nieuwe eID-installatie te downloaden en te installeren, kan de kaartlezer gebruikt én de geheugenintegriteit ingeschakeld worden. (Dit laatste is te vinden door in het zoekvenster "Kernisolatie" in te geven).
 
Als dat bestand werkelijk geplaatst is door de e-ID reader van de Belgische overheid kan je dit soort zaken verwachten. Die software/driver heb ik ook al een paar keer moeten herinstalleren (met een nieuwere versie) omdat er blijkbaar géén 'call-home' mogelijkheid voorzien is. Als Windows evolueert (en dat doet het) kan je e-ID driver eensklaps kuren krijgen, zichzelf updaten of een signaal geven is er niet bij. Als je dan de recente versie download en installeert werkt het nadien weer wel goed...

Zie : https://www.joesandbox.com/analysis/292634/0/html

Zij vinden dat het bestand zich verdacht gedraagt om allerlei redenen die rechts uitgelijst staan.
Maar ... als je de e-ID lezer wil blijven gebruiken op je PC zul je het dus toch moeten gedogen.

Ze zijn ondertussen wel al heel wat versies verder :
Bekijk bijlage 249904
En géén idee of het probleem er met de nieuwste versie nog is ...

Die kan je downloaden : https://eid.belgium.be/nl
He!
ik heb dit probleem na maandenlang zoeken eindelijk opgelost.
De betreffende files staan in: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository
Verwijderen kan niet wegens beschermd door SYSTEM.
Oplossing was https://emcosoftware.com/unlock-it/download
Files verwijderd en beveiliging kon aangezet worden.
grtz
 
Kreeg deze morgen plots melding kernisolatie uitgeschakeld op zoek naar het probleem vond ik de oplossing van swa prima werkend 1000 x dank voor de hulp en fijne dag verder Gerrit
 
Ik keek vandaag ook toevallig naar de melding van Windows Security en kon de 'kernisolatie' niet aanzetten t.g.v. de schuldige driver "incompatible driver apg8201zx64.sys 1.0.0.1 from ACS (Advanced Card Systems Ltd.) dated March 6, 2013, import date October 15, 2021, published name oem29.inf, APG8201 USB Smart Card Reader on USB\VID_072F&PID_8202".

Ik ben er echter niet van overtuigd dat deze door de Belgische eID software wordt geinstalleerd (de installatie logs maken er geen gewag van). Ik denk dat het gewoon Windows is die de driver installeert zodra een kaartlezer via USB wordt aangesloten. Ik heb immers deze apg8201zx64.sys verwijderd via Windows Terminal met het commando "pnputil /delete-driver oem29.inf" (geen extra Unlock-IT software vereist) en ik kon onmiddellijk de Core isolation aanzetten en kreeg geen foutmelding meer. Echter, na het aansluiten van de kaartlezer kwam apg8201zx64.sys terug terecht in C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository, niettemin blijft Core isolation actief zonder verdere meldingen, interessant!

Voor de goede orde heb ik alle eID software van de overheid verwijderd en de nieuwste versies terug geinstalleerd (Middleware Belgium eID-QuickInstaller 5.0.17.5498c.exe + Belgium eID Viewer Installer 5.1.5.5998.exe).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan