Windows xp home start niet op --> windows system32 config system niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo
Mijn vriendin kan haar pc niet meer opstarten. Het is een pentium D met legale windows xp home edition erop.
Ze heeft haar cd niet meer dus heb ik de mijne ( windows xp professional) gebruikt om te proberen via herstelconsole haar pc te laten opstarten.

Is bovenstaand bestand apart te downloaden van mijn cd en dan te branden op een andere cd? Of waar kan ik dit vinden?

Alvast bedankt voor de hulp.

Linda
 
toen ze de cd had van xp weet ze nog of deze xp home voorzien was van een service pack :indien zo was dit service pack 1 of 2....
heeft ze haarre eigen key nog vermeld op haarre pentium ...indien zo kan ik een iso file bezorgen maar dan moet ik dus weten of deze voorzien was met een service pack of niet !
deze iso brand je dan met imgburn op een cd rom en je gebruik die om het systeem te herstellen ...

(een andere optie is om tydens het opstarten ) op F8 te drukken (dus meermaals snel achtereen om zodanig in de bios te komen en vandaaruit en vandaar uit de laast werkende configuratie terug zetten
 
Hallo Qtex

Is xp home en denk servicepack 2.
Product key (xxxxx-xxxxx- )

Heb zelf al geprobeerd van een image te maken van UBCD4win ( ultimate boot cd 4 windows) maar lukte niet.
Laatste optie met F8 heb ik ook al geprobeerd en ook de keuze laatst werkende configuratie terug te zetten gekozen.

Niets lukt.....


Zou heeeeeeeeel blij zijn moest je me kunnen helpen.

:))
Linda
toen ze de cd had van xp weet ze nog of deze xp home voorzien was van een service pack :indien zo was dit service pack 1 of 2....
heeft ze haarre eigen key nog vermeld op haarre pentium ...indien zo kan ik een iso file bezorgen maar dan moet ik dus weten of deze voorzien was met een service pack of niet !
deze iso brand je dan met imgburn op een cd rom en je gebruik die om het systeem te herstellen ...

(een andere optie is om tydens het opstarten ) op F8 te drukken (dus meermaals snel achtereen om zodanig in de bios te komen en vandaaruit en vandaar uit de laast werkende configuratie terug zetten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb onder tussen de iso van xp home nl sp1 aangemaakt ..
ook heb ik de iso xp home nl sp3 in bezit ..
maar moet nu de xp home nl sp2 aanmaken dus effe geduld stuur me een e-mail op via pb en je krijgt de iso ..
om me een pb toe te sturen klik je op mijn naam ..
en je mag nooit de key zo openbaar meedelen !!!
 
de iso is verstuurd zie pb ..

de iso werd orgineel gehouden , dus niets werd er verwijderdt of toegevoegd ..
je vrindin moet haarre eigen key ingeven tydens de setup in geval je een nieuwe installatie gaat doen ...wel eerst dan met deze cd de harde schijf formateren ..
echter ga je eerst de herstel optie gebruiken !!!

succes ermee ..
 
Qtex,

Bij het opstarten met cd ( na bios te verwijzen dat hij eerst moet kijken naar de cd) kom ik al iets verder...
ttz, ik krijg het schermpje van de setup maar daar zegt hij dat ik de DISKETTE moet in station a steken voor instal win xp sp 3 ( en geen 2) verder kom ik niet...
Nogthans verwijs ik in de bios naar de cd...
Enig idee wat ik nu kan doen?

thx
Linda

de iso is verstuurd zie pb ..

de iso werd orgineel gehouden , dus niets werd er verwijderdt of toegevoegd ..
je vrindin moet haarre eigen key ingeven tydens de setup in geval je een nieuwe installatie gaat doen ...wel eerst dan met deze cd de harde schijf formateren ..
echter ga je eerst de herstel optie gebruiken !!!

succes ermee ..
 
tja daarstraks vroeg ik u of de cd die zij verloren gedaan heeft voorzien was met een sp 1 of 2 nu blijkt dus dat er je gevraagt wordt om de xp home nl sp3 te plaatsen ...
wel dan moet ik deze eerst uploaden en zal je deze nadien bezorgen ....geduld !
 
Laatst bewerkt:
@ swake je haalt iets door elkaar !!!
ik vroeg eerder aan de ts welke service pack zij dacht nodig te hebben ....om de pc van haarre vrindin te herstellen ...
ze deelde me mee dat ze de xp home nl sp2 nodig had ( doordat ik alleen over de iso xp sp1 en de iso sp3 beschikte moest ik dus met Nlite de iso sp1 voorzien van het sp2 .....echter bleek dus dat deze iso na het branden niet aanvaard werd ...
omdat ze de melding kreeg te zien dat ze de xp sp3 moest plaatsen ....wel gisteren heb ik haar dan ook de iso xp home nl sp3 toegespeeld ( zonder key wel te verstaan ! )

dat sp3 voorzien is met het sp 1en 2 weet ik ook !
 
Qtex,

Niets helpt.....ik geef het op en geef de pc terug.
Bedankt voor de hulp van jou Qtex en de anderen!!

Linda



@ swake je haalt iets door elkaar !!!
ik vroeg eerder aan de ts welke service pack zij dacht nodig te hebben ....om de pc van haarre vrindin te herstellen ...
ze deelde me mee dat ze de xp home nl sp2 nodig had ( doordat ik alleen over de iso xp sp1 en de iso sp3 beschikte moest ik dus met Nlite de iso sp1 voorzien van het sp2 .....echter bleek dus dat deze iso na het branden niet aanvaard werd ...
omdat ze de melding kreeg te zien dat ze de xp sp3 moest plaatsen ....wel gisteren heb ik haar dan ook de iso xp home nl sp3 toegespeeld ( zonder key wel te verstaan ! )

dat sp3 voorzien is met het sp 1en 2 weet ik ook !
 
verklaar ...je zegt niets helpt ...bedoel je dat de cd niet opstart ....!

[edit] Windows installatie herstellen ..

Pas deze methode toe ,als alle andere methodes falen ..
Er kunnen namelijk gegevens en instellingen verloren gaan bij deze methode ...

1..plaats de windows cd in de computer

2..reset de computer of zet deze uit en opnieuw aan .

3..druk op een toets zodra het bericht “Druk op een toets als u de computer vanaf de cd-rom Wilt opstarten “ Wordt weergegeven

4..in het scherm “Welkom bij Setup “ Drukt u op Enter om de setup te starten ( dus niet op (R)

5..accepteer de gebruikersovereenkomst door F8 te drukken

6..als de inhoud van uw schijf word getoond , selecteer u met de pijltjestoetsen de partitie waarop windows xp is geinstalleerd...
Meestal is deze al standaard geselecteerd en hoef je niets te doen

7..druk nu op ( R) om uw installatie te repareren

note : in sommige gevallen wordt de (R) niet vermeld in dit geval kun je dus niet repareren ( dit hangt af van de manier waarop windows is geinstalleerd )
in dat geval kun je enkel opteren om een nieuwe installatie te doen
..[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Bij het opstarten met cd ( na bios te verwijzen dat hij eerst moet kijken naar de cd) kom ik al iets verder...
ttz, ik krijg het schermpje van de setup maar daar zegt hij dat ik de DISKETTE moet in station a steken voor instal win xp sp 3 ( en geen 2) verder kom ik niet...

SP1 ontbreekt
 
@ swake nee hier ben je verkeerd de orgineelle xp cd-rom bevat al sp1
van deze oem cd heb ik een iso gemaakt en met Nlite heb ik dan de service packs 2 en 3 toegevoegd ...
eerder al heb ik hier er anderen mee voort geholpen deze iso's werkten allemaal perfect ..
Bekijk bijlage 8165
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan