Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo
ik ben maar een leek toch wil ik het proberen met jullie hulp.
dus ik heb laptop met harde schijf erin met windows 10
nu wil ik die harde schijf vervangen door een andere schijf waar niets op staat.
ik heb indertijd op jullie site een usb stick aangemaakt met windows 10.,maar is dat genoeg om dat op nieuwe harde schijf te plaatsen.
dus ik doe mijn harde schijf uit mijn laptop,steek er een nieuwe in en dan........liefst zo gemakkelijk mogelijk uitleggen.
natuurlijk kan ik ook naar winkel gaan maar knutsel daar graag zelf aan ,op pensioen en slecht weer,wat moet een mens dan doen,prullen he.
mvg
 
umivik00,

je zal moeten je opstartvolgorde aanpassen zodat de pc kan opstarten van usb. (dit definitief of eenmalig).
Afhankelijk van de pc moet je dat in de bios (ueffi) doen of kan je de boot device selecteren door op een toets te drukken (dikwijls f10) bij het opstarten.

dan laat je de usb opstarten, en van dan af is het stapjes volgen.

veel succes!! en bij problemen... je roept maar.
 
je heb al een opstartbare usb stick voorzien van de Windows 10 echter veronderstel ik dat jij indien je een verse installatie wilt doen op de nieuwe schijf ( hdd of ssd) je toch wel liefst de nieuwste build versie wenst te bekomen en niet een oudere die je dan nog dient up te graden !
indien dit het geval is dien je dus de usb stick opnieuw aan te maken ...dit kan dus via het Media Creation Tool zodat je direct de nieuwste build verkrijgt en dit is dan de 16299.64 ***je dient dan wel de update's mee te nemen tijdens het installeren m.a.w. er dient een internet verbinding aanwezig te zijn ...letop: tijdens een verse installatie dien je dus een bekabelde internet verbinding te beschikken wil je direct build 16299.64 bekomen ..is dat niet mogelijk dan zal je build 16299.15 bekomen en dien je deze daarna bij te werken ...
 
je heb al een opstartbare usb stick voorzien van de Windows 10 echter veronderstel ik dat jij indien je een verse installatie wilt doen op de nieuwe schijf ( hdd of ssd) je toch wel liefst de nieuwste build versie wenst te bekomen en niet een oudere die je dan nog dient up te graden !
indien dit het geval is dien je dus de usb stick opnieuw aan te maken ...dit kan dus via het Media Creation Tool zodat je direct de nieuwste build verkrijgt en dit is dan de 16299.64 ***je dient dan wel de update's mee te nemen tijdens het installeren m.a.w. er dient een internet verbinding aanwezig te zijn ...letop: tijdens een verse installatie dien je dus een bekabelde internet verbinding te beschikken wil je direct build 16299.64 bekomen ..is dat niet mogelijk dan zal je build 16299.15 bekomen en dien je deze daarna bij te werken ...

ik heb de harde schijf waar niets op staat in laptop gestoken.
als ik hem opzet verschijnt het volgende:
an operating system wasn,t found.try disconnecting any drives that dont contain an operating system.
press ctrl+alt+del to restart.

dat heb ik gedaan ctrl+alt+del maar verschijnt telkens terug hetzelfde
 
gebruik je een opstart media ..dus of een Windows 10 opstartbare usb stick of een Windows 10 dvd dan dien je in je bios aan te geven om hiervan op te starten zodoende dat de installatie direct kan starten...jij start nu op direct naar de nieuwe schijf en aangezien er geen besturingssysteem aanwezig is krijg je dan ook deze melding .
 
gebruik je een opstart media ..dus of een Windows 10 opstartbare usb stick of een Windows 10 dvd dan dien je in je bios aan te geven om hiervan op te starten zodoende dat de installatie direct kan starten...jij start nu op direct naar de nieuwe schijf en aangezien er geen besturingssysteem aanwezig is krijg je dan ook deze melding .

nee die heb ik niet,waar kan ik dat vinden,anders plaats ik dat op usb stick
 
bezie mijn eerste bericht eens ..
klik op de link media creation tool ...download deze...start deze op op een werkende pc ...en maak of de usb stick aan of de dvd .
let op : indien je nu op een 32bit systeem zit en je nieuwe schijf komt in een 64 bit systeem dan dien je de juiste keuze te maken ...
je start dus het tool op ...je gaat akkoord ..en je kiest om een installatie media te maken voor een andere pc ...daarna klik je op volgende ..
standaard worden nu de instellingen vermeld van het systeem waarop je het tool gestart heb ...is dit juist dan klik je op volgende ...
dien je echter een 64 bit te hebben dan vink je het vinkje uit bij gebruik de aanbevolen instellingen ...jij dient dan zelf aan te geven wat de instellingen zijn ..heb je de juiste keuze gemaakt klik je op volgende ...
***zorg er dus voor dat of wel er een lege 4GB usb stick aangesloten is of te wel een lege beschrijfbare dvd
 
ik heb eerder al vermeld dat jij in de bios dient aan te geven dat er vanaf de usb stick dient opgestart te worden ...m.a.w. de usb stick dient als eerste te staan in je bios dit is dus niet het geval nu en daarom start deze ook niet op ...
ik zie dat jij van Geel bent indien je het zie zitten mag je ook tot hier komen ..indien je dat zie zitten krijg je per pb mijn adres door ..
 
ik heb die media creation tool op usb gezet maar dat is toch niet voor optestarten denk ik.

dat werkt inderdaad niet ..ik vraag me trouwens af of jij wel datgene begrijpt wat ik neerschrijft ...want ik heb je eerder al meegedeeld hoe jij dus een opstartbare usb stick of een dvd kon aanmaken via het media creation tool .. **bezie bericht #7 maar eens.
**trouwens vermelde je al eens een usb stick aangemaakt te hebben dus het is niet de eerste keer nu !
 
ook al is deze opstartbaar dan nog dien jij in je bios aan te geven daarvan te willen opstarten ...nu staat de HDD of de SSD als eerste boot optie vermeld en omdat daar dus geen besturingssysteem aanwezig is krijg jij dus de foutmelding krijgt te zien ...
mijn uitnodiging staat nog steeds ...dit kost je niets tenzij ik naar u dient te komen .
je dient de F12 toets te gebruiken ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan