Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Ik zit met een zwaar probleem. Mijn laptop gaf me bij de opdates de melding: Onderdelenupdate naar Windows 10 versie 1607. De update werd helemaal uitgevoerd. Bij het afsluiten werden nog een aantal zaken extra geconfigureerd waarna de computer terug werd opgestart. En daar loopt het mis. Bij het eerste venster (het Windows logo met de draaiende bolletjes) hangt de computer vast. Het toestel kan zo uren blijven staan en er is geen activiteit meer op de schijf.
Weet iemand een oplossing om mijn toestel terug op te starten?
Frank
 
je dient 3x een hard reset te doen ..
m.a.w. zet de laptop uit ..
haal de battery er uit en sluit de adapter aan ..
start de laptop op en trek de adapter los tijdens het opstarten ...
herhaal dit 3x
sluit de battery terug aan en start de laptop gewoon op ...
indien alles goed gaat dan zal of te wel Windows doorstarten ofwel krijg je de melding dat de Windows zich eerst dient te herstellen .
 
Dit soort probleem heb ik ook al meegemaakt. De "truc" werkt maar bij een volgende update van windows 10 kan je precies hetzelfde meemaken.
Mijn oplossing was om gewoon bij windows 7 te blijven op die laptop (het is een medion laptop p6624)
 
Bedankt, dit werkt inderdaad. Mijn laptop staat nu terug op de vorige build.
Probleem is dat Windows-updates telkens opnieuw deze update willen installeren. Ik kan de updates wel afzetten om dit te vermijden maar dan krijg ik ook andere updates niet binnen.
Het zal dus zoeken worden wat het probleem veroorzaakt. Of het met mijn toestel te maken heeft of een probleem met de update zelf.
Ik ga vandaag de update nogmaals lopen maar eerst mijn virusscanner (Avast) verwijderen met Revo.
Als iemand nog andere suggestie heeft dan graag.
Frank
 
je gaat dus de update naar de nieuwste build 14393.10 doen en dit via de update functie van Windows zelf !
de raad die ik je meegeef indien je het langs deze weg doet is om ook de adapter aan te sluiten als ook bedraad internet te gebruiken ..
het is inderdaad verstandig om de Avast te verwijder want het is al gebleken dat deze dus voor problemen kan zorgen ..
nog een tip die ik je wil meegeven is om ook het snel opstarten uit te zetten ..
dit kun je via de energie instellingen van de aan/uit toets > instellingen weergeven die momenteel niet weergegeven worden .
 
Heb Avast verwijderd met de Remove tool van Avast zelf. Snelstarten staat sowieso niet aan omdat ik met een SSD werk.
Update nogmaals geprobeerd met bovenstaande link.
Probleem blijft hetzelfde. Bij de 3° herstart (de eerst die echt Win10 start) blijft de laptop hangen op het eerste scherm met de vensterafbeelding en de draaiende bolletjes.
Het probleem moet dus nog ergens ander liggen.
Als iemand nog een ingeving heeft laat het dan aub weten.
Anders wordt het vermoedelijk één voor één alle programma's verwijderen en telkens zien of het lukt.
Gelukkig heb ik ondertussen een goede image.
Frank
 
je heb het bovenstaande Windows10upgrade28084 gestart dan kreeg je dus eerst ook een controle betreffende je hardware ... waren al de vinkjes groen dan startte de upgrade dus door ... daar deze nu wederom stop gezet word vermoed ik dus dat je eerst je huidige versie dient te vernieuwen en dit met behoud van persoonlijke bestanden ...
**de programma's welke jezelf er op heb gezet ben je kwijt en deze dien je nadien opnieuw te installeren .
 
met je '"huidige versie vernieuwen"' bedoel ik dus via de start> instellingen >bijwerken en beveiliging > systeemherstel > deze pc opnieuw instellen
 
Hoy Qtex,
Alvorens alles opnieuw te installeren toch nog even een ander pad bewandeld.
Eerst SFC laten lopen. Deze gaf fouten op systeembestanden maar gaf de melding dat hij deze niet kon herstellen.
Dan maar DISM laten lopen. Had hierover op EasyTechGuides | Learn Things the Easy Way een degelijke handleiding gevonden.
Helaas gaf deze bij mij ook telkens een foutmelding.
Dan bij wijze van test een image van 04/2016 teruggezet en SFC weerom laten lopen. Deze gaf geen fouten meer.
De update terug laten uitvoeren en met succes.
Nu nog enkel de programmawijzigingen ts april en nu heruitvoeren. Hier heb ik altijd een logboek van.
Mijn dank voor al je moeite maar blij dat het opgelost is.
Frank
 
Toch nog even een correctie op mijn vorig bericht.
Toen was ik van mening dat het foutieve systeembestand de oorzaak was, maar bij de upgrade van mijn desktop waar ik vooraf een SFC had laten lopen zat ik met hetzelfde probleem.
Ondertussen is de oorzaak definitief gevonden bij een programma dat op beide toestellen geïnstalleerd stond. Het betreft het sandbox-programma Toolwiz Time Freeze 2017 dat ik gebruik om allerlei software en dergelijke uit te testen.
Na verwijdering van dit programma verloopt de upgrade perfect.
Het programma kan trouwens achteraf gewoon terug geïnstalleerd worden.
Dit wou ik nog even melden voor geval er nog leden zijn die met dit programma werken.
Greets
Frank
 
time freeze is dus een soort zandbak ....
ik wist niet dat dit ook te gebruiken was op de Windows 10 aangezien ik Time Freeze (aangekochte versie) diende te verwijderen destijds toen ik de upgrade deed van de Win 8.1 naar de Windows 10
*de versie waar ik het over heb is Time freeze 2 uit het jaar 2010 deze kan dus verouderd zijn en daardoor dus niet geschikt zijn voor de Windows 10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan