Windows 10 Win 10 start niet verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Zopas terug van bij schoonzoon. Hij liet me weten dat zijn pc het niet meer doet. Het gaat om een Quad core op een Win10 desktop. Er zit geen paswoord op.
Computer heeft volgens hem vrijdag een update gedaan en heel erg lang bezig geweest. Nu start hij niet meer door.
Gaat wel naar het inlogscherm maar als hij daar op komt geeft hij de gebruikersnaam en wordt het achtergrondscherm heel onscherp. Voorgrond is perfect leesbaar.
Verder raakt hij niet. Als ik opstart met een USB die Rufus bevat, doet hij precies hetzelfde. Control + Alt + Delete laat mij toe om taakbeheer en zo te openen maar raak niet verder.
Als ik dan terugkeer uit taakbeheer heb ik een zwart scherm.
Zou willen opstarten van DVD en MediaCreationtool opstarten. Dan opnieuw instellen met behoud van data.
Welke MediaCreationtool neem ik het beste hiervoor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoals reeds aangegeven door Wivy kun je dit wazig beeldscherm van het vergrendelingsscherm terug scherp verkrijgen door de transparantie effecten uit te zetten ..
 
  • Leuk
Waarderingen: J.W.
Alles werkt perfect. Dus goede afloop.
Thuis gekomen heb ik met Mediacreationtool ook bij mij er op gezet. Had eerst een clone van mijn C genomen. Mocht er iets voorvallen, dan kon ik direct terug.
Reden : Met de build 1809 waren er bepaalde zaken die bij mij niet werkten. Maar blijkbaar zijn die fouten opgelost met de 1903. Alles lijkt te werken zoals het hoort.
Wat niet belet, dat er alsnog lijken uit de kast kunnen vallen.
 
En ik draai nog steeds met Windows 7
Ik vrees met grote vrezen als ik mijn volledige computerpark moet gaan upgraden naar dat ellendige Windows 10
De ondersteuning van W7 nadert z'n end en zal ook ik over moeten gaan.
Maar ik ben al volledig voorbereid om helemaal over te gaan naar Linux distributies.

Met een paar test pc's blijf ik maar vreemde problemen houden die ik met W7 niet heb.
Regelmatig na een update van W10 zijn er problemen.
Gelukkig zijn het dualboots dus ik kan meteen terug naar W7 en dan werkt alles weer.
 
Ik hield ook van Windows 7. Maar Windows 10 geeft me meer plezier. Alles is een stukje mooier. Het enige wat ik met de 10 had was dat ik fouten kreeg met de build 1809.
Die heb ik telkens weer verwijderd. Maar de direkte overgang met Mediacreationtool naar de 1903 is dan wel perfect gelukt. Maar ik keer niet meer terug naar Windows 7.
Er zijn bij de 10 diverse zaken die heel makkelijker zijn dan met de 7.
Maar eens moet het gebeuren hé. Ik heb ook de eerste dag gevloekt. Maar na één dag kreeg ik het te pakken. Stilstaan is...… je weet wel hé.
 
Een besturing hoeft van mij niet mooi te zijn, het is maar een hulpmiddel om iets met een computer te kunnen doen.
Wat ik wel belangrijk vind is dat het werkt en ik verder kan met mijn werk.
Gemak is voor mij niet belangrijk, al moet ik terug naar de oude dos opdrachten. Als hij het maar doet en ik de dingen kan doen die moeten gebeuren.
 
Het is persoonlijk en dan 1 voorbeeld.
Hier een audio processing hardwarebox, zonder enige knop voor bediening dat met een programma bestuurd en bediend moet worden via de oude RS232 serial poort.
Het is al een oud systeempje en werkte onder XP vlekkeloos. Na lang zoeken en proberen en vele forums en discussies uiteindelijk werkend gekregen onder Windows 7.
Weigert alle dienst met Windows 10. Ik ben nog één van de laatste der mohikanen op aarde die dit goede apparaat wil blijven gebruiken omdat het fantastisch en goed klinkt.

Enige oplossing is het apparaat te gaan vervangen voor een moderner ding. Maar ja dat is een investering van ongeveer 8000euro en als ik het helemaal compleet wil hebben gaat het ver over de 10000 euro heen. Dan kan ik weer helemaal wat ik nu ook kan en dan de vraag of de klank in de buurt komt.

Dan ga ik mopperen over Windows 10

Vergelijk alles een klein beetje met een audiofiel en de high-end audioversterkers. Veel mensen zweren bij een versterker met buizen om de warme sound. De buis is een oud ding die in de huidige tijd al lang vervangen is door mosfets o.i.d. Maar er zijn ook nieuwe buizenbakken in de handel.
Stel er worden geen nieuwe buizen meer gemaakt en iemand zal ooit eens een keer over moeten gaan naar een nieuwe versterker met mosfets.
Natuurlijk, er komt geluid uit, maar niet de sound die je hebben wilt.
En dan ga je mopperen. Niet omdat je niet met de tijd mee wilt gaan maar om de kwaliteit.
Dan zijn er anderen die daar helemaal niets van snappen en zich verbazen en afvragen. Wat lul jij nou, je hebt toch geluid. En dat klopt ja, we horen muziek.

Zoiets is hier ook loos.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wivy
op mijn ver gevorderde leeftijd
Ik ging natuurlijk onmiddellijk kijken welke geboortedatum was ingevuld. Niets te zien. Althans niet voor mij. Jij hebt die niet-kloppende geboortedatum verborgen, zodat alleen (sommige?) teamleden die kunnen zien.
Ik moest wel even lachen toen ik zag wie jouw volgers op dit forum waren... ;)

c93dadce98-Ashampoo_Snap_2019.09.26_12h16m55s_001_.png


Toch denk ik niet dat jij zo enorm oud bent. Hooguit 70, schat ik. Dat is geen vergevorderde leeftijd, vind ik.
Daarnaast ben jij al heel lang bezig met computers. Misschien wel vanaf het eerste begin. Ik weet dat jij ook regelmatig met Linux distributies bezig bent (geweest). Van wat verschillen tussen verschillende Windows versies lig jij dus niet wakker.
En Skippy heeft gelijk dat sommige oude hardware of software niet meer zal werken onder Windows 10, waarvan meestal de 64 bits versie is is geïnstalleerd.
 
Vergelijk alles een klein beetje met een audiofiel en de high-end audioversterkers. Veel mensen zweren bij een versterker met buizen om de warme sound. De buis is een oud ding die in de huidige tijd al lang vervangen is door mosfets o.i.d. Maar er zijn ook nieuwe buizenbakken in de handel.
Stel er worden geen nieuwe buizen meer gemaakt en iemand zal ooit eens een keer over moeten gaan naar een nieuwe versterker met mosfets.
Natuurlijk, er komt geluid uit, maar niet de sound die je hebben wilt.
En dan ga je mopperen. Niet omdat je niet met de tijd mee wilt gaan maar om de kwaliteit.
Dan zijn er anderen die daar helemaal niets van snappen en zich verbazen en afvragen. Wat lul jij nou, je hebt toch geluid. En dat klopt ja, we horen muziek.

Zoiets is hier ook loos.

De eindeloze discutie over buizen ;-)
Technisch zijn mosfets (bijna op alle vlak) superieur aan buizen. Tenzij je een spanningsverterking verkiest boven een stroomversterking, in een voorversterking ofzo...
Persoonlijk ben ik ook zeker niet vies van buizenversterkers hoor. Die "ruwere" sound geniet in bepaalde situaties wel men voorkeur. Het heeft zeker zen charmes. Maar technisch gezien is het een Flinstones auto tegen een nieuwe Mercedes AMG.

Maar bon, daar ging het hier niet over zeker :-D
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Ik ging natuurlijk onmiddellijk kijken welke geboortedatum was ingevuld. Niets te zien.
Mooi.... (vraag het aan een beheerder, die ziet het wel) en bij mij is het een afkorting van Kazachstan.
Vergelijking tussen Windows versies en audio (eind) versterkers (alleen klasse A uiteraard, zijn buizenversterkers vrijwel altijd) gaat behoorlijk mank.
Best leuk toch zo'n theekransje?:)
 
Het is persoonlijk en dan 1 voorbeeld.
Hier een audio processing hardwarebox, zonder enige knop voor bediening dat met een programma bestuurd en bediend moet worden via de oude RS232 serial poort.
Het is al een oud systeempje en werkte onder XP vlekkeloos. Na lang zoeken en proberen en vele forums en discussies uiteindelijk werkend gekregen onder Windows 7.
Weigert alle dienst met Windows 10. Ik ben nog één van de laatste der mohikanen op aarde die dit goede apparaat wil blijven gebruiken omdat het fantastisch en goed klinkt.

Enige oplossing is het apparaat te gaan vervangen voor een moderner ding. Maar ja dat is een investering van ongeveer 8000euro en als ik het helemaal compleet wil hebben gaat het ver over de 10000 euro heen. Dan kan ik weer helemaal wat ik nu ook kan en dan de vraag of de klank in de buurt komt.

Dan ga ik mopperen over Windows 10

Vergelijk alles een klein beetje met een audiofiel en de high-end audioversterkers. Veel mensen zweren bij een versterker met buizen om de warme sound. De buis is een oud ding die in de huidige tijd al lang vervangen is door mosfets o.i.d. Maar er zijn ook nieuwe buizenbakken in de handel.
Stel er worden geen nieuwe buizen meer gemaakt en iemand zal ooit eens een keer over moeten gaan naar een nieuwe versterker met mosfets.
Natuurlijk, er komt geluid uit, maar niet de sound die je hebben wilt.
En dan ga je mopperen. Niet omdat je niet met de tijd mee wilt gaan maar om de kwaliteit.
Dan zijn er anderen die daar helemaal niets van snappen en zich verbazen en afvragen. Wat lul jij nou, je hebt toch geluid. En dat klopt ja, we horen muziek.

Zoiets is hier ook loos.

Dan spreek je hier over Windows 10...… Vroeger had ik een pc met een 80286 en daar maakte ik mijn eerste films mee met een hele dure kaart. Toen bijna omgerekend 1000€ voor de kaart. Vanaf mijn eerste Pentium kreeg ik het moeilijk om de drivers te vinden. De volgende stap waren die helemaal niet meer ondersteund of aangepast.
Had ik Uw mening...… dan zat ik nog halfweg de jaren 80 hoor. Maar.... ieder zijn meug. Jij hebt nu nog de mogelijkheid voor een dual boot.
Vroeger waren de sloten in de computer anders en printplaat paste er zelfs niet meer in.
 
Vergelijking tussen Windows versies en audio (eind) versterkers (alleen klasse A uiteraard, zijn buizenversterkers vrijwel altijd) gaat behoorlijk mank.
Best leuk toch zo'n theekransje?:)

Tip: Probeer het hele stukje tot je te laten komen.
De clou is gelijk. Het eerste is de waarheid en het tweede is een enigszins vergelijking. Ik heb geen buizenbak, veel te kwetsbaar in mijn vak.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp het allemaal niet zo goed. Maar als ik het toch zou begrepen hebben komt het erop neer dat jij je audio niet meer zou kunnen doen draaien op Win 10. Wel jij hebt pc's zat. Laat dan die ene op Win 7 met je audio tech toestanden op staan en voor je internet toestanden gebruik jij een andere die op Win 10 draait. Wens jij nieuwe muziek op die pc, is het gewoon een kwestie van een stickje erin te duwen en te copiëren toch? Ik zie het probleem niet echt, maar bon. Ik vind Win 7 ook een fijn besturingssysteem hoor, maar Win 10 draait prima en meer dan behoorlijk moet ik zeggen op dit prulletje hier. Dus wat die systeemeisen ook zijn, draaien doet ie toch. Ik heb een super simpel intel atommetje met slechts 2 GB RAM en dat stomme eMMC kaartje van 32 GB en meer zit er in dit netbookje niet. Toch draait Win 10 32 BIT hier echt vlot op. Geen snelheidswonder natuurlijk, maar dat mag je ook niet verwachten he. Net alsof je een auto met een 900 CC motortje koopt, ga je ook geen sportauto prestaties verwachten he. Dit is met dit netbookje ook zo. Dus hier en daar wat geduld oefenen en ik kom er ook wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan