Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinz46

Steunend lid
Vip Lid
Beste,
ik krijg hier een notebook medion akoya van mijn schoonbroer, waar ik een 3 weken geleden win 10 op heb geinstalleerd. Tot gisteren heeft het volledig zonder fouten gewerkt, vandaag wil het ding win 10 niet meer opstarten. Ik krijg het logo nog te zien, het opladen duurt amper 2 seconden en dan het blauwe scherm met als mededeling, dat ik later kan opzoeken welke de fout is :" System thread exception not handled". Dan krijg ik het scherm met logo en "Automatisch herstel voorbereiden".
Dit herhaald zich zo verder minuten uren aan een stuk. Ik wil de veilige modus openen, maar hoe !? Kan er misschien iemand een tip geven. Dank bij voorbaat.
 
druk eens herhaaldelijk de F8 toets in bij het opstarten ...

Je zou het onderstaande scherm moeten zien met meerdere opties (*3 in het totaal)

**** Deze opties zijn ..****

- Door gaan naar de windows 8 ( niet selecteren )
note :dit werd eerder aangemaakt onder de Windows 8 maar werkt ook voor de Windows 10

-Problemen Oplossen ( deze optie nemen we dan ook )
- PC uitzetten
e66ebecbd2-Ashampoo_Snap_2014.04.04_10h01m12s_004_.png


Nadat u optie 2 geselecteerd heb “ Problemen Oplossen “
Krijg je ook hier weer een keuze menu te zien..met de volgende opties.(*3 in het totaal )

-PC Vernieuwen ( met behoud van bestanden )
-Fabrieksherstel ( kies je deze optie word alles gewist )
- Geavanceerde Opties
e6760b3ea5-Ashampoo_Snap_2014.04.04_10h03m18s_005_.png


Kies je voor optie 3 “ Geavanceerde opties “ Dan zie je weer een keuze menu ....(*5 in het totaal )
e67dd1cc2b-Ashampoo_Snap_2014.04.04_10h05m25s_006_.png

- Systeemherstel
-Herstellen vanaf een eerder gemaakte systeeminstallatiekopie...
-Automatisch herstellen
-Opdrachtprompt
-Opstart instellingen


***wil je echter naar de veilige modus met of zonder netwerkverbinding dan kies je voor de extra opstart instellingen ....
*nadat je de opstart instellingen heb geselecteerd dien je weer te herstarten ....
pas na deze herstart kom je in het menu waar je de veilige modus met netwerkmogelijkheden kunt selecteren ...je klikt optie nr 5 aan "Veilige modus met Netwerkmogelijkheden "

*bevestig deze keuze met enter en je pc zal weer herstarten ....-na deze herstart zal je pc ook opstarten in de veilige modus met netwerkmogelijheden
via de boven staande uitleg heb je 9 keuze mogelijkheden !!! keuze nr5 is de veilige modus met netwerkmogenlijkheid.
247bbaed0d-Ashampoo_Snap_2014.08.30_23h52m06s_005_.png
 
Bedankt Qtex voor jou reactie. Helaas, zoals gezegd, hij springt van het logo met onderschrift "Automatisch herstel voorbereiden" naar het blauwe scherm en zo steeds verder. Is f8 wel de knop voor de veilige module !?
 
Is f8 wel de knop voor de veilige module !?

hier dus wel ...dit kan op een andere pc een andere toets zijn dit weet ik dus niet ...
ben je niet in het bezit van de Windows 10 installatie dvd of de recovery cd ( deze recovery cd is ook via pctuts op te halen ).
start je op vanaf deze recovery cd dan kom je nadat je de taal/land instelling heb ingegeven op de 3de afbeelding uit vanwaar jij dus verder kunt gaan naar de veilige modus .. je dient wel de juiste bit versie te downloaden ...

http://www.pctuts.be/windows-recovery-cd/download-112-recovery-disk-windows-10-32-bit.html

http://www.pctuts.be/windows-recovery-cd/download-111-recovery-disk-windows-10-x64-bit.html
 
Sorry Qtex, maar aan dit notebook zit er geen cdspeler, deze installatie heb ik via netwerk erop kunnen plaatsen, maar ja nu kan ik er niet meer aan win 10 opend niet.
 
Qtex, wat er ook gedaan wordt, hij blijft het steeds herhalen, deels opstarten, afbreken en opnieuw beginnen. Heb geprobeerd met media tool win 10 opnieuw te plaatsen, tevergeefs. :vraagteken:
 
de fout dat je ondervind " System thread exception not handled " kan alle richtingen uitgaan ...!
m.a.w. het kan aan je hardware liggen of aan een foute driver maar ook aan een bepaalde software programma ...
je zou nogthans in de veilige modus moeten kunnen geraken dit blijkt dus niet te lukken !

wat jij nu eens kunt doen is de laptop gebruiken zonder dat de batterij er in zit dus enkel met de stroomadapter en van het moment hij dus opstart trek je deze adapter los je laptop valt geforceerd uit ...(herhaal dit 3 x ) en Windows zal zichzelf herstellen .
 
Qtex, dit had ik al uitgeprobeerd, had het gelezen in een forum ( tip afkomstig van een Duitser), maar hoe dan ook, geen gevolg. Niks helpt ik kom niet verder, hopeloos. Ik wil nog één poging wagen, en dan gaat het onding terug naar zijn eigenaar. Grt.
 
Hallo Qtex, ik heb het opgegeven aan deze notebook te werken. Ik heb alle gekregen info's uitgevoerd, tevergeefs. Ik heb de indruk dat er grondig iets fout zit met dit toestel. In ieder geval bedankt voor de gegeven hulp. Ik heb dan bij deze het toestel teruggegeven aan de eigenaar en mag er bij deze voor wat mij betreft een slot erop.
Groeten Heinz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan